Hey, sorry voor het binnenvallen, maar ten einde raad ben ik op zoek naar wat info. Dochter van 8 weken heeft al sinds ze een week of twee was hevige krampen. Blijkt ze wel veellucht te happen door verkeerde techniek, maar de krampen zijn echt 24 u. In haar slaap ligt ze te kreunen en bij het drinken van een fles barst ze regelmatig in huilen uit van de pijn. Daarna blijven de krampen opkomen, eigenlijk continu en dat 24 u. Af en toe slaapt ze wel hoor, maar dan nog hoor je haar kreunen en draaien. Nu is haar ontlasting heel zuur en geel geworden, met daarin veel slijm. Kan dit een symptoom zijn van kma? Ik begin dit zo stillekesaan te denken want ik vind het geen gewone babykrampen meer... ze rochelt ook wel veel en niest zich te pletter. echt veel onophoudelijk wenen doet ze wel niet (is meer roepen van de pijn) of hoeft dit niet echt bij een kma? alvast bedankt voor het lezen. Na acht weken zo'n zielig hummeltje met veel problemen zitten we er een beetje door...
ach wat zielig zeg van je meisje ik kan de je dr Brown fles echt aanraden en Sab Simplex. ons meisje heeft ook heel veel kramp gehad met het hoogtepunt huilen tot kwart voor vier in de ochtend volgende dag direct deze fles en Sab Simplex gehaald (is te koop in Duitsland en via internet) en krampen over! google maar eens op SS en je ziet heel veel positieve verhalen, ken ook een kindje die veel te vroeg geboren is met veel krampjes, die heeft dit ook heel erg veel geholpen.
@karine: ja het zou zeker kunnen. Maar ik zou ook eerst wat andere dingen proberen zoals tuttie beschrijft. En misschien alvast een afspraak maken bij de ka. Kan nooit kwaad! Nou, de knoop is hier doorgehakt. Ik heb vanmiddag pepti voeding gekocht. Ze heeft nu twee flessen gehad en we merken nog geen verschil. Maar dat zal wel logisch zijn toch? Hoe snel moet het verschil maken als het kma is?
Nou, sinds woensdagmiddag aan de pepti. En vanaf vrijdag gaat het erg goed! Ze slaapt goed. Ik kan het niet geloven. Komt het echt door de pepti..?
Nou gisteren weer een slechte dag.. Toch geen effect denk ik. En ze is ook mega hongerig. Heeft alweer 7 flessen en komt om de krap 3 uur meestal.. Erg onhandig. Hebben jullie dat ook?
dag meiden, ben al even aan het meelezen hier omdat ik erachter probeer te komen wat ons meisje toch mankeert. Ze is nu acht weken oud en steeds krijgen we te horen: wat is er met haar aan de hand? Dit is toch niet gewoon? Sinds we over zijn gegaan op flesvoeding is het alleen maar erger geworden. Hier zijn veel mensen met ervaring, ze lijkt er veel symptomen van te hebben: - is heel erg onrustig en ligt nooit stil, heeft steeds vuistjes strak geklemd en wringt vaak zo erg dat ze ondersteboven in het bedje ligt. - kreunt en perst eigenlijk constant, ook in haar slaap - loopt vaak rood aan en perst dan (poept wel elke dag) - laat heel erge stinkwindjes en heeft soms groene luiers - slaapt erg onrustig en kort, wordt steeds kreunend wakker - drinkt steeds minder: na een slok of tien begint het kreunen en persen weer met daarbij overstrekken en zwaaien met armpjes en beentjes. Ze mag al 160 ml hebben (krijgt Nutrilon HA) maar drinkt sinds drie dagen maar 60 en komt niet vaker dan eerst. - heeft vaak een piepende ademhaling tijdens het drinken van de fles - heeft wat rode pukkeltjes op haar gezichtje, in haar nek, op buik en rug. Erg droog huidje. Kan iemand mij svp helpen? het is zo zielig en het wordt alleen maar erger. alvast bedankt!
Hey meid, wat naar dat het zo gaat met jullie kindje. Ik zou een verwijzing naar een ka vragen. En dan al je klachten opschrijven en desnoods filmen en foto's maken van haar huid en haar manier van drinken. Succes!
Hoi meiden, Ook hier een mama van een knulletje van bijna 6 maanden met vastgestelde kma. Zoonlief krijgt Neocate te drinken waar hij het super op doet. Met 6 weken was het non-stop huilen en extreem veel willen drinken. Heb zoonlief naar het zkh gebracht met de mededeling dat er iets niet goed was en ik vermoedde kma icm verborgen reflux. Na 2 opnamens in het zkh, waar we van het kastje naar de muur gestuurd werden en alles behalve serieus werden genomen, bleek ik gelijk te hebben. Volg je moedergevoel, het klopt 9 van de 10 keer echt!!
@misa: Sorry dat ik even 'inbreek' bij dit topic. Maar ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Hier namelijk een zoontje met kma, en ik wil je nog 2 tips geven als dat magdat wil niet zeggen dat het in jullie geval precies zo is hoor)... - Hou in je achterhoofd dat pepti bij een zwaardere kma nog niet voldoende is... dan moet je echt over op de nutramigen of (bij een ernstiger kma) op de neocate. - Mijn zoontje is ook allergisch voor ranitidine (de werkzame stof in zantac, hier kwamen pas weer maanden later achter, we hadden ondanks de voeding nog geen tevreden baby). Hij kreeg er maagpijn van, en had nog steeds last van zijn darmen... Pas toen we in plaats van zantac, Losec gaven, ging het goed! Ik wil je deze tips geven omdat het voor ons een zeer slopende tijd was, en ik hoop dat het jullie allemaal bespaard zal blijven. Sterkte met jullie kleintje, en hopelijk hebben jullie ook snel een tevreden baby en kun je écht gaan genieten!
@ Annemeis: Vraag direct een verwijzing naar de kinderarts, wacht niet langer! Klinkt echt als kma!!! Ondertussen kun je zelf alvast Pepti proberen, dan moet er al verbetering op gaan treden als het kma is (na een aantal dagen ga je dit merken...)
Ik wil me graag aansluiten bij jullie clubje, nou ja graag natuurlijk niet maar wel fijn dat we nu weten hoe of wat. Het is al vanaf 2,5 wk tobben met mijn dochter, ze heeft heel erg krampen rn schreeuwt echt van de pijn, huilt zo n 10 uur per dag. We zijn van friso standaard overgestapt of friso comfort, dit omdat ze reflux vermoedde ivm het spugen, en omdat deze voeding goed zou zijn tegen krampjes. Ik heb de dr browm fles gekocht, cinababy, infacol em probiotica gebruikt. Maar het huilen en de krampen en de pijn bleven. Op een avond was het zo erg toen huilde ze al 14 uur (tussendoor viel ze dan telkens 15 min in slaap), die avond ben ik naar de huisartsenpost gegaan, ze kreeg daar pepti voorgeschreven omdat het mogelijk kma kon zijn. 4 dagen later konden we bij de KA terrecht, we moestem stoppen met nexium, en de pepti was ook niet nodig, we hadden namelijk volgens haar een huilbaby, omdat er lichamelijk verder niet veel te zien was, en ze goed aankwam. Wij gingen dus maar huis met tips om te troosten tijdens het huilen. 2 dagen later ging het niet meer, ik was op want ik heb hier nog een tweeling van 18 mnd rondlopen, en een babymeisje wat dus zoveel huilt, en naar mijn inzien was dit van de pijn. Ondertussen was ik alleen met de nexium gestopt en niet met de pepti. Er werd besloten haar op te nemen, dit was afgelopem vrijdag. In het ziekenhuis knapte ze op, het huilen werd minder en de kramp ook. De bultjes en pukkeltjes die ze al die tijd al heeft gingen ook weg. Maar wat ze nou had? Volgens de KA gewoon een kindje met extreme kramp, en daar was weinig aan te doen. Daarom is gister besloten om bij de pepti, 2 schepjes standaard of hypo allergeen toe te voegen, dit ging goed. Dus de fles daarop kreeg ze volledig nutrilon ha. Wij hoorde dat ze dan vandaag mee maar huis mocht. Toen we vanmorgen in het zkh aankwamen zag is gelijk dat ze weer uitslag en vlekken had. De arts ging overleggen maar volgens hun kon dat niet aan de koemelk liggen. Ook had ze Vannacht weer erg kramp gehad. Afijn ik nogmaals gevraagd is het dan echt geen kma, want deze pukkels etc had ze ook voor de pepti. Nee het was het niet. Nou we waren nog niet thuis of ik had alweer een krijsende baby, met veeeeeel kramp, stink winden, en volledig onder de pukkels en vlekken. Daarbij ook nog 4 diarree luiers vanmiddag. Dus ik heb opgebeld, en ineens zeiden ze tje dit lijkt toch wel op kma. Dus nu moet ik weer terug na pepti, inmiddels heeft ze daar 2 flesjes van op maar ze blijft zo kramp houden. Mijn vraag is nu dus ; wanneer gaat dit weer verbeteren weet iemand dit? Vrijdag heb ik een belafspraak, zou ik dan een machtiging kunnen vragen tot 3 mnd? Rond 3 mnd is het namelijk de bedoeling dat we een dubbelblinde provoctietest gaan doen, al moet ik toegeven dat ik dat eigenlijk mensonterend vind gezien de krampen en uitslag die ze nu al heeft. Kortom wat zijn jullie ervaringen? Moest je het zelf betalen?(dat maakt me opzich niet uit, maar wel fijn om te weten, heb het tot nu toe ook zelf betaald) Moet ik gezien de uitslag ook letten op bv zeep en wasmiddel, dat ik overstap op neutral bijvoorbeeld? Of is dit niet van toe passing bij kma? Sorry lang verhaal maar het zijn echt een pittige 6 weken geweest, ik hoop alleen maar dat het beter wordt nu...
Overigens gebruik ik nu geen infacol, cinababy en probiotica meer, de laatse bevat overigens sporen van melkeiwit en soja. Ze krijgt nu pepti met 2 schepjes nutriton voor het spugen.
hoi dames meld me ook nog eens had weer een enorme huilbaby !! ondanks de nutramigen AA , ik was dit zooo beu en vermoede dat het van de verdikking kwam ( nutriton , gelilact , johannesbroodpitmeel van natufood alles geprobeert) volgens de ka kon dit niet en moest ik toch maar blijven indikken , gister gewoon gestopt met indikken en jahoor een baby die lacht , beweegt , geluidjes maakt , en vrolijk is !! hij geeft wel iets meer terug maar liever dat dan een huilbaby van de pijn !! hij heeft vorige donderdag ook zijn eerste inentingen gehad en ook tegen het rotavirus en daar heeft ie ook last van gehad gelukkig is dat nu weer helemaal over
mm7, jemig wat ben jij tegen gewerkt in het ziekenhuis zeg... naar mij werd gelukkig wel goed geluisterd in het ziekenhuis, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wij kregen meteen een briefje mee voor 6 mnd neocate... die automatisch verlengd is tot een jaar, pas daarna de blinde provocatie test. wij hoefde trouwens niets zelf te betalen. peekaboo: het kan best zijn dat D ook reageerd op het indikken van de voeding... Mijn zoon kon daar ook echt niet tegen! hij huilde veel, maar na het indikken nog heel veel meer! Ik zou idd ook liever hebben dat hij iets terug geeft dan een huilbaby! en volg je eigen gevoel jij kent je baby het best!
Hey bedankt voor je lieve berichtje. Wij hebben eerst al losec gegeven, maar dat werkte ook niet en was bijna onmogelijk toe te dienen. Nu zantac al een tijdje en sinds gisteren opgehoogd naar 2x 1,5 ml. Denk dat dat ook niets doet. Een zwaardere vorm kma voeding zou ik best wel willen proberen, maar is het niet zo dat ons dochtertje dan veel meer zou moeten huilen? Want dat doet ze echt weinig. We gebruiken de pepti nu een week en moeten volgens de ka echt 2 a 3 weken proberen. En voor neocate vond ze dat de reactie op pepti niet voldoende was. We zijn erg op en dat terwijl we helemaal geen huilbaby hebben, maar een ontevreden, ritmeloos, kort slapend kindje. Maar ze kan soms ook wel tevreden zijn. Vreselijk vaag dus! Maar heel lief dat je zo mee denkt. Ik vraag me alleen wel steeds meer af of het wel kma is. Want het is zo vaag allemaal. De ka zag na dit als enige optie nog om haar op te laten nemen voor observatie. En aan de ene kant zie ik dat helemaal niet zitten, want dan zul je net zien dat ze twee goede dagen heeft. Maar anderszijds, lijkt me het een steeds beter plan nu ik er meer over nadenk. Ben benieuwd. Van,orgen gaat het ineens weer goed. Hopelijk de rest van de dag ook!
@ Annemeis, verwijzing ka vragen! Klachten kunnen idd op kma wijzen. Herken er veel klachten in. @ mm7, als ze vandaag nog gewone melk heeft gehad, kan het nog wel een paar dagen duren voordat haar darmpjes weer rustig zijn. Pff wat een gedoe in het zh. Laat je nu maar vooral niet afschepen en sta er maar op dat je een machtiging krijgt! De uitslag kan van kma zijn, maar kan ook ergens anders van zijn. Daar kom je alleen achter door uit te proberen. Zo zat ons zoontje van top tot teen onder. Huidje verbeterde niet helemaal met dieet voeding. Hij bleek ook niet tegen Robijn wasmiddel te kunnen. Sporen van moet meestal niks uit maken. Betekent dat het in een fabriek gemaakt is, waar ook dingen met melk gemaakt wordt. Er kan dan eens een spoortje melk in komen. @ Misa, het kan ook zijn dat de voeding niet sterk genoeg is. Daarvoor hoeft ze echt niet super veel te huilen. Elk kindje reageert anders op een allergie. Mijn zoontje huilde helemaal niet veel en had toch de sterkste voeding nodig. Dochter huilde wel veel, maar kwam door de reflux die zij door de kma kreeg.