Hier zijn we begonnen met bijvoeding. Ik had 1,5 week geleden al 1 keer een stukje banaan geprobeerd, omdat mijn zoontje en ik dat net aan het eten waren. Dit was geen succes. Flink rochelen, daarna spugen en dag erna vreemde ontlasting. Voorlopig maar geen banaan. Donderdag met rijstebloem gestart. 2 dagen gegeven, maar die dagen erg onrustig, vaak wakker en vrijdag ging het poepen moeizaam. Zaterdags helemaal geen ontlasting en zondagochtend 2 keer harde ontlasting wat dus met veel krijsen eruit geperst werd. Het werkt dus verstoppend bij haar. Morgen worteltjes, hopelijk gaat dat wel goed.
Ach wat zielig Antje. Beroerd he om je kindje zo'n pijn te zien hebben. Ik hoop dat het goed gaat met de worteltjes.
Als ze als eerder vanille heeft gehad en goed ging, dan zal het dat ook niet zijn geweest. Ik zou de rijstebloem mooi weg gooien. Hopelijk heb je vannacht weer en rustige nacht. Als je trouwens wilt testen hoe het zit met haar kma, dan kan je dat doen met yoghurt (naturel). Zo testen wij altijd bij ons zoontje.
Hallo, Ik heb een dochtertje van 8 weken en zij vertoont alle symptonen van een koemelkallergie, nu op advies van de KA vandaag aan de Nutrilon Pepti begonnen. Alleen het lijkt wel of de krampen heftiger zijn geworden en ze heeft nu na iedere fles de hik, hoort dit erbij omdat de darmpjes moeten wennen? Hebben meerdere mensen dit ervaren in het begin met Pepti? En na hoeveel tijd ging dit over? Ik ben al eens overgestapt op advies van CB op andere voeding alleen kan ik mij niet herinneren dat de krampen heftiger werden.
Ik herken het niet dat na overstap pepti krampen en hik heftiger werden. Bij beiden kids merkte ik juist direct verbetering na 1 fles. Maar kan natuurlijk wel zijn dat de darmen moeten wennen. De darmen zijn geirriteerd door de kma en dat heeft ook even nodig om te herstellen. Hoe gaat het nu? Is het nu minder?
Hoi allemaal, Hier is het sinds afgelopen woensdag opeens veel rustiger ieniemienie was toen al een maand op de neocate maar had nog altijd heftige buikkrampen. Ze nam ondertussen ook medicatie voor reflux dit is nooit bewezen zelfs niet met 2X een phmetrie. Maar als ze pijn had overstrekte ze heel de tijd. Heb tegen de ka gezegd dat ik echt niet denk dat ze last van reflux heeft maar dat het gewoon nog altijd zware buikkrampen zijn. Ik mocht in afwachting van de uitslag van het laatste onderzoek stoppen met de omeprazol en dan na 3 dagen ook stoppen met de motillium. Ze heeft dan woensdag ook haar eerste rota vaccin gehad aan ongeveer 4maanden. De KA waarschuwde mij dat dit vaak buikklachten veroorzaakt. En wat denken jullie wonder bovenwonder nergens last van gehad en sinds dien is ze veel rustiger ze slaapt zelfs overdag wat ze vanaf haar geboorte nauwelijks deed. Ben zelfs even gaan controleren of alles wel goed was zo stil was ze. Dan gestopt met de omeprazol en ook daarna met de motillium en nu is ze nog altijd heerlijk rustig en vrolijk. Ik voel me zo goed dat ze eindelijk niet zoveel pijn meer heeft. Hopelijk blijft het zo. Woon in belgie en wij maken hier de flesjes met mineraal water (geschikt voor baby's) en ben ook gewisseld van spa naar chaudfontaine is blijkbaar zachter voor de darmpjes. Ze krijgt nog wel belladonna tegen de buikkrampen 3X per dag en zit er eventueel over te denken deze ook te stoppen maar wacht hier nog even mee tot de volgende afsprak denk ik. A happy baby makes a really happy mommy!!!
Wie heeft er ervaring met het wachten met bijvoeden tot 6 maanden? Mijn dochter lijkt echt ontzettend toe te zijn aan iets anders maar wij moeten nog wachten (doen we ook natuurlijk) We geven nu nog steeds 5 flessen per dag en voegen nog niks toe. Ze is elke morgen wel rond 5 uur al wakker en we kunnen meestal met het speentje de eerste fles nog wel rekken tot 6u. Volgens mij mag je rijstebloem dan ook nog niet toevoegen in de fles hè? Hoe zijn jullie ervaringen hier mee?
Wij hebben gewacht tot 6 maanden. Ze krijgt nu sinds kort bijvoeding. Ook hier is ze altijd vroeg wakker 5/6 uur en dat is echt niet veranderd sinds de bijvoeding. Rijstebloem is ook bijvoeding. Raakte ze hier van verstopt, heb het 2 keer gegeven en toen de container in gegooid. Gebruik nu fijn granen pap. Bij mijn zoontje had ik toen wel voor de 6 maanden een keer rijstebloem gegeven en daar reageerde hij toen niet goed op. Vervolgens gewacht tot 6 maanden. Hij reageerde sowieso het eerste jaar op veel dingen. Maar hij is dan wel een erg atopisch kind.
Ze drinkt nu nog niet alle flessen van 200cc dus we hebben nog wel even wat speling tot eind januari..! Veel kinderen reageren op rijstebloem he kan ik dan niet beter met wat anders beginnen of is het goed om het juist te doen..?
Na de ervaringen bij mijn kids zou ik zeggen, gewoon fijn granen pap met 6 maanden. Dan kan ze ook langzaam wennen aan granen. Verder ben ik begonnen met wortel, broccoli, aardappel en vandaag mango. De komende week wordt het courgette en spinazie. Heb je geen verwijzing voor de dietiste?
Hallo allemaal, Onze zoon van nu ruim 1 jaar heeft ook koemelkallergie (ik heb ook al eerder meegelezen in dit topic, en in overige topics). Ik heb net een ontdekking gedaan die ik even met jullie wil delen. Onze zoon trok een bekertje koemelk voor een van de oudere kids omver, 3/4 viel in een dienblad met opstaande rand, en de rest (zeg iets van hooguit 50cc) liep langs zijn hand in zijn mouw. Niets bijzonders, ik had hem niet eens verschoont, zo weinig was het. Even later zitten we te eten en zie ik ineens dat heel zijn armpje opgezwollen was, alsof je er met een flinke bos brandnetels tegenaan hebt gezeten. Flinke bulten, alles rood en gezwollen. Hij had schijnbaar ook nog even rond zijn mond gewreven met zijn handje, want daar kreeg hij ook lichte rode uitslag. Dus snel van tafel gerend, zoonlief in bad gestopt, ingesmeerd met zijn anti-allergiezalf en nu ruim een uur later is het vrijwel weer helemaal weggetrokken. Ik wist echt niet dat dit kon (las er trouwens net wel over op internet). En ook bevestigd het mij wel in mijn gevoel dat hij nog niet aan provoceren toe is..... Iemand van jullie ooit zo'n reactie gehad? En hoezo moeilijk vast te stellen door middel van tests denk ik dan ook nog even, alhoewel dit misschien weer een heel specifieke reactie is die dan weer niet bij alle koemelkallergiekindjes optreedt....
Hoi allemaal, Vandaag kregen we te horen dat zowel m'n dochter als ik een overgevoeligheid hebben voor melk(producten). Wat een opluchting na 15 maanden van het kastje naar de muur te zijn gestuurd! Eindelijk iemand die ons begreep en die ons gaat helpen. Nu heb ik een vraagje aan jullie. Ik zag dat je via het voedingscentrum een lijst kunt bestellen waarop merkartikelen staan die je kunt gebruiken bij een kma. Maar daar moet je dan weer 15 euro voor betalen, en dat is voor ons een beetje veel... Is er hier iemand die die lijst wel heeft en die die met ons wil delen? Ik zit namelijk een beetje met m'n handen in m'n haar, nu ik erachter kom dat zelfs in een pakje mix voor macaronisaus melk(producten) zit verwerkt. Groetjes, Anntje
Hoi Anntje, ik heb de lijst niet, dus kan hem niet met je delen. Maar als je zo puur mogelijk kookt, dus weinig mixen en pakjes, en bijv. ook eens bij natuurwinkel kijkt zul je ontdekken dat er echt veel alternatieven zijn en producten zonder super-multi-ingredientenlijsten en dus wel veilig. Soya producten (bijv. van Alpro) zijn er wel veel, of dingen op basis van rijst (rijstdrank is ook erg lekker ipv melk of als melkvervanger in gerechten. Het is even wennen, maar er zijn echt veel goede vervangende producten te vinden. Succes ermee!
@ Sijke, ik heb dat eens eerder gehoord om met wat melk op de huis te testen. Bij mijn dochter heb ik dit met een druppeltje melk geprobeerd, maar toen geen reactie gekregen. Misschien ook te weinig melk geweest? In jou geval zou ik zeer zeker nog wachten met provoceren want deze reactie was wel duidelijk. @ Anntje, ik heb ook niet die lijst. Mix pakjes van de honig bevatten allemaal melk. Vaak de huismerken niet. Ik heb ze wel eens van de plus of jumbo, maar meestal gebruik ik verse kruiden. Alleen nasi en bami lukt mij niet zo goed met verse kruiden. Het is eigenlijk goed de ingrediënten lezen op de verpakkingen. Dat kost je de 1e weken wat meer winkeltijd, maar je weet vrij snel welke producten wel en niet kunnen.
Welke klachten hadden jullie kindjes bij verdenking op kma? Mijn zoontje is nu 5 maanden. Met ongeveer 3 weken kwamen we er achter dat hij verborgen reflux had (met bij behorende klachten), dit opgelost met voeding indikken bed schuin enz. Na een tijdje hielp dit niet genoeg en kreeg steeds meer last, dus aan de zantac. Hij is altijd al een onrustige en prikkelbare baby geweest, maar slapen (inbakerslaapzak) gaat goed, verder erg vrolijk en huilt bijna niet. Toen hij ongeveer 2,5 maanden was, kreeg hij steeds terug kerende pukkeltjes in z'n gezicht en zijn ontlasting ging erg moeizaam, werd dik, groen en met moeite om de 3- 4 dagen. Alle huis- tuin en keuken middeeltjes hielpen ook niet. Via ka aan de lactulosesiroop en later aan de forlax. Niks hielp. Nu sinds 3 weken over op pepti, na de start van pepti ineens de hele dag door dunne ontlasting en soms waterdun. de Ka vermoed dat hij ook een buikvirus tussendoor heeft gehad. Nu is zijn ontlasting nog dun soms met slijm, hij poept bijna de hele dag door kleine beetjes ondanks dat heb ik het idee dat het niet voldoende is. De kinderarts had het er over dat er een kans bestaat na een buikvirus dat hij ook een lactulose intolerantie kan ontwikkelen, hebben jullie hier ervaring mee? Hij krijgt nog steeds 5 flessen en geen bijvoeding. Moet ik hem meer tijd geven om te laten wennen aan de pepti of is de pepti niet sterk genoeg voor hem dat hij misschien een andere voeding nodig heeft?? Morgen weer contact met Ka. Alvast bedankt!!