hallo hier, Lucas is vannacht opgenomen in het ziekenhuis, hij was weer zo onrustig dat we gebeld hebben en gelukkig mochten we direct komen. De verpleegster die ons vorige week opving was er nu ook en ze schrok van de uitslag van Lucas. Ze ging daarop direct een bedje voor hem maken want ze was er wel van overtuigd dat hij moest blijven. De kinderarts heeft ons echt serieus genomen en dacht bij de klachten direct toch aan de koemelkeiwit allergie. Ze vonden het wel raar dat Lucas ondanks mijn dieet nog zo heftig reageerde. Dus heeft hij gisteren zijn eerste fles pepti gehad. Hij had nog nooit uit de fles gedronken, maar hij dronk deze in één keer helemaal leeg! Zonder problemen. Ook denkt de kinderarts toch aan verborgen reflux. Zijn bedje is dus omhoog gezet bij het hoofdeind en ze hebben vandaag ook wat nutriton toegevoegd aan zijn pepti. De hele nacht heeft hij als een blok geslapen, hij is natuurlijk ook bekaf geweest want heeft twee weken slecht geslapen. Overdag heeft hij wel wat gehuild maar niet super erg of zo. Maar ze zeiden al dat hij waarschijnljik morgen weer een beetje zichzelf zal zijn en dan zal blijken of het allemaal helpt wat ze nu doen. We gaan er zo weer heen, kan ik nog even een fles geven!
@Heppiedepeppie: Ik spring net in en heb de rest nog niet gelezen, maar klinkt alsof de pepti nu al zijn werk doet. Ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie Lucas. Hier is vanaf de eerste Pepti fles een groot verschil. Ik lees even mee! Succes met Lucas!
@ Heppiedepeppie, sterkte en succes met Lucas. Hopelijk zit hij snel goed in zijn velletje, werkt de pepti en de nutriton.
ff snel update: het gaat al een stukje beter. Gisteren was hij wel weer wat onrustig, maar hij moet ook wennen aan zijn nieuwe voeding. Ze zijn nu aan het stoeien met de nutriton, of deze nu wel of niet toegevoegd moet worden. Het drinkt een stuk moeilijker voor Lucas. Ze gaan vanmiddag zonder proberen en dan kijkt de logopediste mee hoe hij drinkt en of hij daarna veel opboert. Vanmiddag heb ik ook een gesprek met de kinderarts, ben benieuwd wat de vervolgstappen zijn, maar we worden erg goed begeleid. Dat is erg fijn!!
als er nutriton in de fles komt moet er echt een andere speen op hoor, een 3 standen of een M speen. en ik meng de nutriton eerst met de poeder van de voeding en dan voeg ik het pas aan het water toe. dan heb je minder konten
Heppiedepeppie, mijn zoontje had precies dezelfde uitslag op zijn oortjes! Ben naar de ha geweest en het was eczeem wat ontstoken was. Zalf gekregen en nu is het gelukkig al een stuk beter. Ook is hier het vermoeden van een kma en komen onze verhalen bijna overeen, mijn zoontje huilt alleen niet zoveel maar heeft wel na een flesje kv eczeem in zijn gezicht gekregen en op de rest van zijn lichaam. Ik ga nu eerst op dieet, kijken of de klachten minder worden. Hoe gaat het nu met Lucas? Hopelijk blijft hij goed reageren op de pepti en zo te lezen wordt je goed begeleid!
gesprek gehad vandaag, de kinderarts is voorzichtig optimistisch. Lucas oogt wat rustiger. Waarschijnlijk hoeft er geen nutriton door de voeding (want hij kreeg deze niet door speen 1 of 2 gedronken, daarvoor was het inderdaad te dik, dus werd een 3 standenspeen geadviseerd.). We hebben nu een gewone fles gegeven vandaag met de kleinste speen. De arts zei dat hij liever heeft dat Lucas wat langer doet over een gewone fles, dan dat we nutriton gaan bijvoegen om het langzamer te laten drinken. Voor het opgeven van de melk heeft hij het toch niet echt nodig. Het gaat er om dat hij niet te snel drinkt. En het blijkt te werken om een gewone fles pepti te geven met de kleinste speen! Hopelijk mag hij vrijdag naar huis!! Ow ja, hebben jullie nog ervaringen met goede flessen/ spenen? Ik heb nu de avent met speen 1 alleen zuigt Lucas deze niet goed vacuum. En daardoor komt er veel lucht naar binnen. De logopedist had vandaag geen tijd en kijkt morgenvroeg mee, ben wel benieuwd naar haar advies.
De logopediste is ziek...zul je altijd zien! Nu hebben ze de difrax s of dr.brown aangeraden, heeft iemand met die laatste ervaring? Ik denk dat lucas morgen mee naar huis mag! En de nutriton is waarschijnlijk niet nodig. Hij doet het goed vandaag!
Ons meisje van 6,5 maand heeft een ernstige vorm van koemelk/eiwitallergie. Ze krijgt nu Neocate en zijn inmiddels begonnen met de eerste hapjes onder begeleiding van een dietist. Wat ons opvalt is dat ze het eten helemaal niet lekker vindt (en dus niet eet) en het allemaal erg moeizaam gaat (behalve de peer dan). Herkennen jullie dit ook? En hebben jullie tips?
hoi allemaal Lucas is weer thuis!!! Het is een heel ander kindje, al huilde hij wel even een tijdje toen hij vanmiddag voor het eerst in zijn eigen bedje weer moest. We waren een beetje bang dat hij zijn kamertje zou associeren met de pijn en krampjes die hij heeft gehad, dus we hebben hem vanmiddag wel even laten huilen (ook op advies van de KA). Nu slaapt hij heerlijk! Effe vraagje over voeding: ik gaf nog ongeveer 6x per dag de borst. Nu heeft hij in het ziekenhuis 5 voedingen van 120/4 gekregen. Alleen kreeg hij deze wel op verzoek. Hoe krijg ik hier nu een beetje ritme in? De hoeveelheid melk die hij nu krijgt is eigenlijk te weinig voor zijn gewicht, maar hij kwam zoveel aan per dag dat de KA dit heeft voorgeschreven. (hij kwam wel 75-100 gram per dag aan!) Nu ik aan het kolven ben, om de borstvoeding af te bouwen, kom ik er achter dat mijn linkerborst maar een productie had van 50 cc, teminste dat is wat ik er uit kolf....niet zo veel dus! Aan de rechterkant haal ik met gemak 120-150 cc eruit dat is wel ruim. Dus volgens de LK is Lucas niets te kort gekomen.
@ Heppiedepeppie, fijn dat Lucas weer thuis is. Qua ritme, ik heb altijd het ritme van de kindjes gevolgd (nu nog). Ook met fv kunnen ze dat heel goed zelf bepalen. Met de Dr brown fles heb ik ervaring. Ik vind het een fijne fles, ook tegen krampjes.
Dat was hier ook de 1e weken. Alles duwde ze er met haar tong weer naar buiten. Ik heb haar het eten toen ala rapley gegeven en haar rustig het eten laten ontdekken. Nu sinds een week eet ze heel goed, duwt niks meer uit haar mond. Ze krijgt nu rapley gecombineerd met geprakte hapjes. Geeft het de tijd, het komt vanzelf wel.
Antje, dank voor je reactie. Ik heb zelf ook het idee dat hij een sterkere variant nodig heeft. Alhoewel ik twijfel of de klachten niet ook door reflux komen. Joh. br pitmeel hebben hebben we een btje afgebouwt, hij bleef maar krampen houden etc etc en ook eht spugen bleef. Wel minder grote hoeveelheden, meer mondjes zeg maar, maar wel tot aan de volgende voeding. Nu spuugt hij weer heel veel en boert ook veel op, waar hij veel last van heeft, met name met slapen. Ook heeft hij weer uitslag op zn kinnetje, maar dit zou natuurlijk ook door het kwijlen/spugen kunnen komen. Nadinemelanie, bij ons helpt de vette zalf (vaseline) van de apotheek tot nog toe prima voor zijn eczeem. Heppiedepeppie, wat sneu voor L. dat hij na 2 goede dagen weer zo uit zijn doen is. Zo gaat eht hier ook steeds. Een paar dagen lijkt het super te gaan en dan begint het weer opnieuw. Wat betreft het slaap missen, tuurlijk is het niet goed, hij raakt oververmoeid, wat ook niet mee werkt. Maar echt kwaad kan eht denk ik niet. Aaaah lees nu dat L. is opgenomen in eht zieknehuis, sterkte! Hopelijk helpt het jullie. Flessen, heb hier een kast vol. Dr brown, bornfree, difrax smalle en brede speen, tommee tippee, kom elke x weer terug op de Avent 1 speen. Eczeem, mijn zoontje heeft alleen eczeem in zijn gezichtje/hals en nekje en knieholtes, is het hier bij jullie ook me begonnen? Slapen, L. is nu bijna 4 maand en het slapen wil nog steeds niet geweldig. 's nachts gaat het nu wel sinds een paar dagen weer goed. Hij wordt ongeveer 2x per nacht wakker, speen en eht is goed. Maar overdag blijft hij na 30 a 45 min huilen/soms krijsend wakker worden. Doen jullie kindjes dit ook? Of hebben ze dit gedaan? Ik weet echt niet wat ik hier aan meot doen, soms lukt het me om hem toch weer in te laten slapen. Ga altijd even bij hem kijken, zeg dan niks, geef hem een aai over zijn bol en zn speen. Als hij dan blijft huilen kom ik om de paar min terug, eerst 1 min. 2 min, 3 min etc. Ene x helpt dit prima andere x blijft hij maar huilen. Hebben jullie tips? Laten huilen kan ik heel moeilijk, omdat ik niet weet of er op dat moment echt wat aan de hand is.
@rianne: eczeem was hier heel erg op het moment dat Lucas opgenomen werd. Hij stond helemaal onder in zijn gezicht, nek, armplooien, buik, en rug. Nu hebben we creme gekregen van de KA en het gaat nu veel beter en is bijna weg. Wel heeft hij nog jeuk, na het voeden mag hij altijd even tegen mijn schouder aan liggen en begint hij meteen met zijn hoofd naar links/rechts te schuren. (kan ook onrust zijn van de voeding maar dat weten we dus niet zeker) Alleen heeft hij ook extreem berg op zijn hoofd én op zijn wenkbrauwen, althans, ze denken dat op de wenkbrauwen ook berg is. Hele dikke gele korsten stonden erop en hij had ook echt jeuk. Nu is het bijna weg.
Ons meisje ligt in het zh vandaag opgenomen... Dronk dus al weken slecht en we zouden 2 weken de verhoogde zantac geven maar sinds gisteren stopte ze met drinken na 70cc en ik vond haar 's middags helemaal onder de melk in bed. De volgende fles ook weer hetzelfde. Omdat ze al zo weinig dronk naar hap geweest. Moesten met ORS starten en melk achterwege laten. Maar ook dat kwam er uit. Vannacht mochten we niks geven en moesten we haar laten slapen. Vanmorgen weer ors en weer kwam alles eruit. Via hap naar zh en hier moest ze blijven. 300! gram afgevallen in 1 week! Ik denk nu echt toch reactie op Nutramigen! Nu neussonde en ze krijgt elke 2 uur ors. Ws morgen weer voeding. Als kinderarts komt dan wil ik Neocate of Nutramigen AA want ik ben het gesol met haar nu helemaal zat! Ze heeft er nu wel ws een virus bijgekregen maar had dus niks mij te zetten....
Jee frannie wat erg! 300 gram dat is echt veel voor zo'n kleintje!! Je moet echt op je strepen gaan staan ja! Jij voelt en ziet wat het beste is voor je kleintje! @hier: Lucas huilt vandaag al de hele dag. Hij is echt ontroostbaar en heeft sinds een paar dagen ook echte tranen, dat is zo zielig om te zien! Wat ik zo moeilijk vind, is dat ik niet weet wat er nou aan de hand is. Met zijn gezondheid zijn we ook nog niet waar we willen zijn. We zitten nog met die liesbreuk, daar kan hij ook last van hebben. Maar ook de (verb.)reflux (is nog niet vastgesteld) en de krampjes/ last van de uitslag van de KMA....kortom er is zoveel reden waarom hij zou kunnen huilen. maar hij is tegelijkertijd ook doodmoe. Valt steeds tijdens het huilen in slaap. Trekt dan zo;n enorm zielig pruillipje en gaat dan weer tekeer. Hij slaapt nu 20 minuten ik hoop zo dat het nog een paar uurtjes stil blijft. Niet voor mij, maar voor zijn eigen rust.... Ben blij dat we dinsdag al naar de arts mogen, hopelijk neemt zij ons ook serieus!
Hello ladies, ik kom denk ik ook efkes meekletsen, is da goe? Ons manneke (13-08-'11) heeft van meet af aan HA voeding gehad en eigenlijk al vanaf de geboorte gevoelige huid/uitslag/eczeem, hoe je het ook noemen wil. KA zei eerst dat het een hormonale kwestie was, het eczeem... Ja, lekker neutraal, zeg.... Enfin, de afgelopen maanden heel wat bezoekjes aan de huisarts gehad, echt een topwijf hoor, want ze denkt echt goed mee. Ze kwam zelf aanzetten met een recept voor speciale kleding (rompertjes, muts,krabwantjes) voor eczeem, echt fijn. Anywayzzzzzzzzz.... Vorige maand lag de kleine een paar dagen in het ziekenhuis voor iets heel anders, en bij de opname gaf de dienstdoende KA toen aan niet tevreden te zijn over zijn eczeem; Hidde is toen accuut op Allergy Care gezet en het smeerbeleid (met onderstaande zalfjes) is geintensiveerd. Dat ging allemaal prima. Na een bel-afspraak met de KA gepoogd om Standaard voeding te introduceren, maar binnen een aantal dagen was ons al duidelijk dat dat geen succes was; veel meer en uitgebreider eczeem weer, hardnekkiger ook en op plekken waar het eerst nooit zat (hele romp zat onder). Daarnast verrekte ons manneke van de krampjes en was erg onrustig op schoot tijdens de voeding. Meteen met de Standaard gestopt en weer 100% op Allergy Care gegaan. Dat gaat nu weer prima, en na overleg met de KA machtiging gekregen voor het 1e levensjaar. Daarnaast is Hiddes eczeem nu redelijk in de hand te houden met 2 hormoonzalfjes en voor "onderhoud" de goed vette Cetomacrogol. We zien nog wel dat het soms wat meer opspeelt na drukte, stress, tandjes etc., maar over het algemeen goed in de hand te houden nu. Zit nu ook op het punt van starten met bijvoeding, mocht van de KA gewoon gaan proberen, met beleid natuurlijk. Morgen eens kijken wat we 'm voor zullen schotelen. Vraagje; Hidde krijgt al geruime tijd rijstebloem, maar wilde binnenkort ook eens een ander papje gaan proberen. Veel van die papjes hoef je alleen met water aan te maken. Maar zijn die wel geschikt dan bij KMA?
@kabouter klus: Ik heb daar nog geen ervaring mee dus kan je er niet mee helpen. Die cetomacrogol heb ik nu ook voor Lucas. Het werkt wel goed alleen zit zijn hoofdje wel helemaal onder de schilfers nu, en als ik hem tegen me aan leg, bijv. na het voeden gaat hij meteen enorm schuren. Zou hij daar dan last van hebben? Ik vind de huid erg droog en heb juist het idee dat dat van die crème is....terwijl daar juist vaseline in zit....