Koemelkallergie clubje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troetelbeer90, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmientje

4 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn dochtertje krijgt nu al ruime tijd neocate en we zijn voorzichtig begonnen aan de vaste voeding volgens de KA eerst groente papjes geven. En daarna de fruitpapjes. Nu was ik vandaag in het kruidvat aan het kijken naar iets om aan haar flessen toe te voegen want die neocate is zo licht verteerbaar. Heb al eens rijstebloem geprobeerd maar daar kreeg ze van die harde keuteltjes van met maar 1klein schepje in haar fles. Zag nu ook een granen mix hier heet dat cerealac (woon in belgië) maar daar zit melk in. Geven jullie alleen groente pap en dan neocateof geven jullie nog andere dingen in de fles erbij?

groetjes

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @yasmientje: kan je helaas niet helpen! Ik lees dat neocate ook licht verteerbaar is.

Weten jullie of Pepti dat ook is? Ik heb het idee dat Lucas soms echt alweer snel honger heeft. Kan ook liggen aan zijn 8 weken sprongetje nu, maar ik heb het idee dat dit sneller verteerd dan borstvoeding....

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Alle hypo-allergene voeding is lichter verteerbaar! Hier bleef ons meisje toch om de 4 uur komen.

Het gaat hier ietsje beter. KA wil flesjes proberen en de laatste fles is er in gebleven. Ze krijgt kleinere porties van 100 cc en flink wat Nutriton. Nu nog 2 flesjes voor de nacht.

Nu had een andere kinderarts dienst en zij wilde dat er eerst weer gestart werd met Nutramigen vond het anders geen goede vergelijk...

Neocate kan altijd nog zei ze... Ik ben benieuwd!

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb je de zalf of de crème, Heppie? Wij hadden eerst de crème gekregen van de huisarts, maar KA heeft daar zalf van gemaakt; deze is nog vetter en smeert goed uit hoor; ook fijn met dit schrale weer nu! Beetje op was-basis volgens mij, voelt ook veel vettiger als de creme.

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij hebben ook de crème, eerst hadden ze deze niet bij de apotheek, dus kreeg ik eerst andere mee, die was 'zwaarder'. Nu heb ik vandaag de goede gekregen, en ook 4 bussen Pepti. Kunnen we weer vooruit!

Hebben jullie de ervaring dat de KA wel de tijd neemt voor je bij een consult? We zijn zo bang dat we na 10 minuten morgen weer buiten staan....Toen Lucas opgenomen werd, werd er zo goed te tijd voor ons genomen, er werd geluisterd en tips gegeven, de KA is toen wel een uur bij ons geweest....

Nutriton gebruiken we nu nog niet dat willen we eerst even overleggen met de KA.

6. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja, zeker wel; ligt er denk ik wel een beetje aan welke arts je treft (hier lopen er een stuk of 6 rond nl.), maar tot nu toe hebben we wel geluk gehad daarmee. Vooral met de opname in December (Hidde was daar omdat hij een wegraking had gehad tijdens de voeding); hij werd helemaal binnenstebuiten gekeerd, en "en passant" werd dus ook zijn eczeem nog eens bekeken. Volgende controle staat begin april gepland, tussendoor kunnen we altijd terecht voor een zgn. "bel-afspraak", maar dan worden we ook echt niet afgescheept hoor. Laatste keer had de receptioniste het verkeerd aan mij doorgegeven; ik had dat op de donderdag genoteerd, terwijl zij dinsdag al in de agenda had staan. Toen belde de KA zelf een beetje ongerust naar ons, haha.
    Maar alles bij elkaar nu 3 verschillende gehad, maar ik heb wel zo mijn voorkeuren hoor... Zat 1 vrouw tussen, was wel aardig, maar heel zakelijk, en je hebt toch met een beebje te doen, in ons geval ons eerste kindje, daar neem je idd toch de tijd voor ja... De twee heren heb ik liever; de KA die Hidde toen heeft onderzocht, die van de belafspraken, als je die aan de lijn krijgt, noemt hij altijd gewoon zijn eigen naam, hij stelt zich niet voor als Dokter.... huppeldepup. Stukje menselijkheid, doet toch veel.

Wat betreft het eczeem; hoe goed het nu ook in de hand te houden is, ik kan wel goed merken dat het opspeelt bij spanning, stress, dit weer bv., ziekte etc., maar ik neem aan dat dat een normale reactie is.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Toens ons meisje alleen maar ORS kreeg om aan te sterken verdwenen alle klachten meteen! Toen ze weer met Nutramigen begon kwam alles weer terug. Gisterochtend gaf onze kinderarts toch groen licht voor de Neocate!!!! Jippie eindelijk! Wel over een paar maanden provoceren maar dat zien we dan wel. En ze knapt zo goed op! Ze bleek geveld te zijn door het Rotavirus en omdat ze al weken zo slecht dronk was ze in no time uitgedroogd. Toch jammer dat dit moest gebeuren en dat ik niet serieus genomen werd. Ben heel ver moeten gaan, zelfd naar een andere huisarts maar ik ga voor mijn meisje doot het vuur! Nu hopen dat ze nu rust krijgt en kan groeien. Op naar de volgende zes maanden maar dan zonder zorgen! En hopen dat ze minimaal 500cc drinkt en binnen houdt dan mag ze na 4 dagen zh lekker mee naar huis..

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Gisteren naar de KA geweest, Lucas heeft een liesbreuk en moet waarschijnlijk in een ander ziekenhuis geopereerd worden omdat het Rijnstate in Arnhem geen jonge baby's opereerd. Het Radboud in Nijmegen doet dat wel. Dus nu de oproep van de chirurg afwachten, die zal dan beslissen hoe snel er geopereerd moet worden.

We hebben gisteren andere zalf gekregen voor de uitslag/eczeem. De KA vond het er nog niet super goed uitzien maar zij had Lucas nog nooit eerder gezien. In zijn gezicht is het wel beter maar in de huidplooien vind ik het erger. We hebben nu die cetomacrogol zalf gekregen, die is inderdaad veel vetter en blijft langer zitten. Alleen wel ontzettend moeilijk uit de tube te knijpen! De KA had 1 liter voorgeschreven hahaha, daar moesten ze bij de apotheek om lachen. Heb nu een tube van 100 gram en voor 10x een herhaalrecept. Ik denk dat 1 liter ook wel heel ruim is!
    Verder heb ik nog hydrocortisonsterioden mee gekregen voor de plooien en voor op zijn borst en onder zijn kin. als dit over twee weken niet beter is, wil de KA gaan kijken of we toch niet op Nutrimigen over moeten want dan is het waarschijnlijk nog steeds een allergische reactie. Van mij hoeft dat niet zo zeer omdat ik het idee heb dat de Pepti ook goed werkt. Maar als hij nou erger eczeem krijgt, ja dan moet het wel!

Over twee weken dus terug voor het vervolg en ondertussen afwachten wat de chirurg zegt/ hoe lang het gaat duren. De medische molen is hier dus nog in volle gang helaas....

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik weet dat je het vergoed krijgt van de verzekering maar kan ik iemand blij maken met 7 blikken Nutramigen LGG Lipil?

Wij zijn over op de Neocate en ik heb zoveel over!

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @frannie: lief dat je dat hier even post, ik had je berichtje al gezien! Helaas gebruikt Lucas geen Nutrimigen (althans nu nog niet,misschien over 14 dagen moeten we naar de KA terug en dan wordt bepaald of we Pepti blijven gebruiken of Nutrimigen gaan gebruiken). Maar goed dat je het vraagt want het is inderdaad zonde om niets mee te doen!

Mochten we over stappen en je hebt de blikken nog wil ik ze anders wel overnemen, maar hopelijk vind je in de tussentijd iemand! Suc6!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank je ik hoop het ook want het is zo zonde!!

12. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    een vraagje vanaf welke leeftijd mag je gewone opvolgmelk proberen te geven aan je baby ? Alex is zo goed als 6 maand ( binne 2 dage) en drinkt nu nutrilon soja 2.

13. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Had dit topic nog niet gezien. Maar ben er heel blij mee.

Ismail is geboren met 31 weken en krijgt nu Soya 2 Hij is ff ruim 8 maanden 6 maanden gecorrigeerd. De kinderarts heeft gezegd dat hij Soya moet blijven gebruiken tot hij 1 jaar is.

Hij eet sinds 2 weken een broodje en ik heb er met me domme hoofd smeerkaas op gedaan. Godzijdank geen reactie op gehad.

Ik geef hem af en toe een Soya toetje met fruit erin. Vindt hij heerlijk en is dan ook lekker aan het smullen.

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @mama alex: daar kan ik je helaas niet mee helpen, ben je niet onder controle bij een kinderarts? anders zou ik die even bellen. Of eventueel je HA of het CB?

@danitjuh: goed om te lezen dat jullie kleine man zo'n vechtertje is en dat het goed gaat met hem! Is Soya melk heel anders dan Pepti? Ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord....weer wat geleerd ;)

@hier wordt de uitslag steeds minder. Soms vuurt het ineens op en krijgt Lucas weer van die bultjes met gele korstjes. Dan twijfelen we of het Berg is of toch weer een reactie. Maar Berg zit toch niet in het gezicht?
    Het is sowieso moeilijk om te zien of het nou uitslag/eczeem of berg is. Hij heeft alledrie volgens mij en daar doorheen soms ook nog acné....ik smeer nu hydrocortison op zijn armpjes en buik en cetomacrogol zalf op zijn gezicht. Wel handig trouwens nu ook met dat koude weer buiten!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb overal gelezen dat je moet uitkijken met Soja voor het eerste jaar ivm een overgevoeligheid die ze daar voor kunnen ontwikkelen.

Zelf kan ik ook niet tegen koemelk en dat weet ik sinds kort dus ik lees elk etiket in de winkel en ik kom er achter dat soja in ontzettend veel dingen zit.

Als dat zo goed was waarom schrijven de kinderartsen dan die dure Nutramigen of Neocate voor?

Ik durf het zelf niet te gebruiken voor mijn dochter voorlopig!
    Stel dat ze daar op reageert dan blijft er erg weinig over wat ze dan wel mag.

16. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    heppiedepeppie tja dat is een goeie vraag zeg hahahaa.. Ik zou het eigenlijk niet weten.

frannie82 de kinderartsen hebben dit voor geschreven. Ze hebben overleg gehad met het AMC destijds. En hij verdraagt dit meer dan andere voedingen. Daarvan krijgt hij een boller buikje. Met de Soya is dit een stuk minder geworden.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    frannie82 de kinderartsen hebben dit voor geschreven. Ze hebben overleg gehad met het AMC destijds. En hij verdraagt dit meer dan andere voedingen. Daarvan krijgt hij een boller buikje. Met de Soya is dit een stuk minder geworden.[/QUOTE]

Oke zal vrijdag eens aan onze kinderarts vragen wat zij er van vindt. Wil nl. straks eigenlijk niet met koemelk gaan beginnen omdat ik er zelf ook niet tegen kan (eczeem) en dan wil ik ipv koemelk soja producten geven.

18. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Even een vaagje.... Duuk heeft nu ong 6 weken pepti.... Dat ging tot 1,5week terug perfect. Daarvoor zat hij aan de H.A. En kreeg hij steeds meer KMA klachten... Spugen, kramp, pukkeltjes. Etc. Nu heeft hij sinds 1,5 week weer pukkeltjes (eerst rond mond, later ook romp) en spuugt hij veel (bij ca. 3 van de 5 flessen een flinke lading), heeft vaak krampen en drinkt halve flessen. Het lijkt alsof de allergie terug komt.... Maar das toch gek! Aan mijn huisarts heb ik niks. Die zegt dom weg: tja... Baby's spugen en jongetjes al helemaal. Iemand die dit herkent???

19. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind dat helemaal niet vreemd, hoor. Lijkt mij dat zo'n allergie bij tijd en wijlen wel wat op kan leven, niet dan? Ik zou zeker geen genoegen nemen met het commentaar van je huisarts en een afspraak bij de kinderarts maken als je in het verleden al met KMA-klachten te maken hebt gehad. Jij als moeder hebt waarschijnlijk toch een soort van "oergevoel" ontwikkeld inmiddels, en jij kent je kindje het beste, naar ik aanneem.

20. Bika

Bika Niet meer actief

Hier ook eerst de Pepti die wel een beetje verbetering gaf maar niet genoeg bleek te zijn. Hij zit nu aan de Nutramigen en daar op gaat het wel goed. Je kan het een beetje als volgt zien: het kan zijn dat de Pepti in eerste instantie het lichaam een beetje voor de gek houd, maar dat het lichaam vervolgens dus wel door krijgt dat er toch nog eiwit in zit.

Hier ook kindje met kma dus. Zitten vanaf de 7 weken in het circuit nadat ik al vanaf 1,5e week oud riep er is iets mis en eerst compleet moest instorten voor er naar me geluisterd werd.

Vorige week provocatietesten gehad, daar kwam niet echt iets duidelijks uit (hij was ook niet helemaal lekker en sowieso al erg aan het spugen) en van de week een danoontje geprobeerd. Die viel helemaal niet goed, gelijk spugen, diarree en flesweigeren. Nu omdat de ka niet uit de officiele test wat kon halen (ze hebben in het zh ook niet goed notities gemaakt) gaan we thuis nog proberen om gewone melk in de voeding erbij te doen op verzoek van de ka. Zie er wel tegenop, wordt nog altijd gestressed wanneer hij tijdens een fles alles bij elkaar krijst omdat hij niet wil/kan drinken. Maar goed, onze ka is helemaal niet moeilijk en ik moest stoppen meteen zodra hij ging reageren, dus dat gaan we maar eens proberen dan. En daarna lekker volledig terug op de Nutramigen.

Ik vind het voor nu wel belangrijk dat het goed uitgetest wordt, mijn zoontje lijdt er wel onder, maar toekomstige broertjes en/of zusjes zijn er denk ik wel mee geholpen als het bij hem een duidelijk verhaal is icm met mijn verleden en die van mijn vader als kind.

Deel Deze Pagina