Natuurlijk verschilt dit erg per kind, maar het zit zo. DL kan nu sinds een week of drie zich van rug naar buik rollen. Wat ze ook bij het minste of geringste doet. Ze ligt der hele dag op der buik als ze ergens ligt te spelen. Maar vervolgens doet ze totaal geen moeiten om te terug te rollen, maar is bezig met kruipen! Ze maakt al rondjes en schuift achteruit (ze is nu vier maanden) wanneer deden jullie kindjes zich terug rollen?
Mijn dochter is bijna 5 maanden. Ze kan al ongeveer een maand rollen van buik naar rug, maar van rug naar buik niet, dan komt ze niet verder dan op haar zij draaien. Ze doet ook al pogingen om te gaan kruipen. Leuk he om die ontwikkelingen te zien.
Ja zeker weten! Wij hebben toen ik zwanger was een dvd gehad over alle ontwikkelingen en hoe wat in dat hoofdje om gaat (bijv. Het stapteflex waarom dat tijdelijk verdwijnt ) Zo leuk!
Onze dochter is nu 10 mnd en heeft dat compleet over geslagen. Ze kon op een gegeven moment gaan zitten en kruipen en toen was het buik/rug rollen niet meer nodig.
Hier is het ook overgeslagen haha! Met 5 maanden rolde ze van rug naar buik en dat vond ze wel prima. Met 9 maanden ging de kruipen en pas daarna ging ze zo nu en dan het terug rollen gebruiken. Ik had overigens wel enkele keren gezien dat ze het deed (dus kon, denk met 7 maanden zoiets) maar die keren zijn echt op 1 hand te tellen!
Lol ja dat kan natuurlijk ook nog dat ze het gewoon overslaan! Hier is ze al zo druk bezig met kruipen. Ze schuift heen en weer en duwt zich helemaal op, gister ook ineens der benen zodat ze enkele seconden op der knieƫn zat. Ze heeft helemaal geen tijd voor terug rollen
Hier de oudste vrijwel gelijk met rug/buik, rond 4 maanden. De jongste ligt wel veel op haar buik maar dat doet ze gelukkig nog niet zelf haha.
mijn zoon rolt al wel van buik na rug maar nog niet van rug op buik... komt allemaal vanzelf...anders gaat het allemaal zo snel.
Mijn zoontje ligt altijd op zijn buik te slapen en rolde afgelopen week voor het eerst van buik naar rug. Terug heb ik nog niet gezien, maar hij ligt ook bijna niet op zijn rug
beetje tegelijkertijd als andersom, rond 4 maanden. nu doet ze het bijna niet, buik liggen vindt ze prima! en inderdaad, beentjes er onder trekken
Met 3,5 maand van buik naar rug en met 4 maanden van rug naar buik. Toen vergat ze hoe ze ook alweer van buik naar rug moest (maf kind haha), dat wist ze weer toen ze bijna 5 maanden was. Nu rolt en draait ze alle kanten op, al ligt ze voornamelijk op haar buik te spelen en te slapen.
Mijn zoontje is morgen 3 maanden en rolt nu zo'n 1,5 week van buik naar rug. En een paar dagen geleden ook van rug naar buik. Kleine snelle jelle
Mijn dochter van rug naar buik met 4,5 maand en met 5 maanden ook terug Mijn zoon van rug naar buik met 4 maanden en met 4,5 maand ook terug.