Hallo, Na 4 weken pepti ben ik vandaag begonnen met de provocatietest. Vanmorgen 10ml standaard voeding gegeven. Merk nog helemaal niks. Morgen moet ik bij elke fles 1/3 standaard voeding doen en 2/3 pepti, de dag erna 2/3 standaard voeding en 1/3 pepti en de dag daarna volledige standaard voeding. Zijn er anderen die ervaring hebben met zo'n provocatietest en wanneer kwamen de klachten terug? Ons dochtertje had last van extreem zure ontlasting (rook naar onverteerd voedsel/maagzuur) en erg veel krampjes. Daarbij rode schrale wangetjes met rode pukkeltjes en waterige oogjes. Deze dingen zijn weggegaan sinds we pepti gebruiken. Maar ik ben dus heel benieuwd of het echt KMA is en wanneer de klachten dan weer terug komen.
Heey heey Hier vrijdag oowk de test gehad en hier kwam er geen reactie,, nu bijna een week verder zit Liam op volledige melk flessen ( friso 2 ) en danoontje krijgt hij al enz,, Maar to the point,, De verpleegkundige zei tegen mij dat je al klachten moet merken bij de eerste 10ml ,, vaak kunnen ze dan al vast stellen of het wel of geen kma is,, doormiddel van krijzen, weigeren enz,, Er bestaat altijd een kleine kans dat het nog later terug komt,, dus dat is gewoon even afwachten tot je de volledige fles hebt gegeven Succes! Liefsz
bij Kai waren de klachten pas later.....hij weigerde wel de voeding...maar de klachten kwamen pas een dag daarna...
Dankjewel voor jullie antwoorden. Vind het wel spannend hoe het morgen gaat. Vandaag was het natuurlijk maar een ieniemienie beetje wat ze heeft gekregen, morgen krijgt ze 5x een derde standaard voeding. Ze is trouwens vandaag wel heel erg suf, kan dat ook een reactie zijn?
Suf zijn kan absoluut een reactie zijn. Tess reageerde meteen op de 1e 2 schepjes normale voeding bij de pepti in.
Gisteren 1/3 standaard voeding en 2/3 pepti. Steeds erg suf na de fles. Vanmorgen bij de eerste fles 2/3 standaard en 1/3 pepti. Ze ging enorm spugen; het kwam er in hele golven uit, denk dat ze zowat de hele fles heeft uitgespuugd. Schrok me wild. Maar omdat het in combinatie met die sufheid is, vind het CB het toch nog niet helemaal duidelijk, kan ook een virusje zijn. Nu moet ik dus weer volledig pepti gaan geven om te kijken of ze dan opknapt.
Bij onze zoon merkte ik het meteen, bij de eerste drup melk. En volgens mij kinderarts moet je daarna ook weer terug naar de kme-vrije voeding om het verschil duidelijk te maken. Succes ermee. Wij mogen over 2 weken weer introduceren (niet opbouwen, gewoon geven). Hij is dan een jaar oud.
Ze heeft gisteren 4 flessen pepti gehad en niks meer gespuugd. Alleen dus zo enorm spugen bij de fles met 2/3 standaard voeding. Dus het lijkt mij geen virusje want dan had ze gisteren toch wel meer moeten spugen. Ze is nog wel wat suffig, maar al wel wat minder. Nu ben ik benieuwd of de lichte huiduitslag ook gaat wegtrekken de komende dagen. Als dat ook zo is, dan lijkt het me toch een koemelkallergie. Ik hoop dat het CB die conclusie dan ook trekt en dat ik niet nog een keer moet gaan provoceren. Vind het zo zielig om te moeten doen...