Hallo, Mijn zoontje is ruim tien maanden en is dol op zijn melk. Daarmaast eet hij goed zijn brood en fruit, alleen de warme maaltijd gaat er niet altijd van harte in. Bied het elke dag wel aan, maar meestal wil hij na een paar happen niet meer. Meestal krijgt hij hij nu nog 4 flesvoedingen per dag, en het cb zegt dat ik de fles van 17:00 moet vervangen voor een maaltijd. Meestal wordt hij wakker van zijn middagslaapje en dan wil hij alleen melk en niks anders. Roosvicee/water/thee gaat er bij hem niet in. Is het erg als ik hem dan toch eem fles erbij doe ? en in hoeverre 'moet' hij aan de richtlijn komen van 200 gr groente per dag ?
Goedenavond, Dankjewel voor je vraag op het forum. Nu je zoontje ruim 10 maanden oud is heeft hij voldoende aan 3 flessen op een dag. Ik zou je niet willen adviseren om nog een extra 4e fles aan te bieden, omdat dit dan ten koste gaat van de avondmaaltijd. Goed om na zijn middagslaapje water, thee of roosvice/diksap aan te bieden. Mocht hij hier wat moeite mee hebben dan kun je een klein maatschepje melk toevoegen, om de drankjes zo wat meer te associeren met de melk. Verder belangrijk toch dagelijks zijn avondmaaltijd aan te bieden. Je hoeft geen 200 gram groente per dag te geven, maar je mag uitgaan van 100 gram groente, 50 gram vlees/kip/vis/vleesvervangen en 50 gram aardappeltjes/pasta/rijst. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou