Mijn zoontje is nu 13 maanden en hij krijgt nog 3 a 4 x per dag bv. Nu zijn sinds 1 maand ineens 4 tandjes doorgekomen. 2 weken geleden beet hij per ongeluk in mijn tepel tijdens het voeden, en ik schreeuwde au! Dat vond hij hartstikke grappig, maar gelukkig heeft hij het daarna niet meer geprobeerd. Tot gister. Bij elke voeding ging hij in mijn tepel 'bijten'. Niet heel erg hard, maar hard genoeg om gevoelig te zijn. Ik merkte dat ik m daarna haast niet meer aan durfde te leggen. Hij bleef maar doorgaan met bijten en elke keer kreeg hij de slappe lach (wat wel erg aandoenlijk was haha) ik probeerde zelf niet te lachen en aan te kijken en gewoon weer aan te leggen. Maar hij bleef maar doorgaan, dus heb m n paar x gewoon niet gevoed. Alleen dit wil ik dus niet! Want ben bang dat mijn productie terug loopt.. Iemand tips? Hoe gingen jullie hiermee om?
Toen mijn 16-mnd dochter erg vaak beet, kreeg ik advies van lactatiekundige om meteen af te koppelen met een streng 'nee, niet bijten!' en haar een minuutje op de grond neer te zetten en te negeren (als ze knus en warm op je schoot/in je armen mogen blijven, komt de boodschap niet zo goed aan...). Dan weer opnieuw pakken en proberen. En dan consequent blijven... Dus het bijten nooit accepteren. Met je productie zal het echt geen vaart lopen hoor, en mocht het wel zo zijn, dan heeft je kindje het ook zo weer opgekrikt. Sterkte!
Hier het zelfde gedaan. Afkoppelen en even wegzetten. En met je productie loopt het wel los. Hier was de jongste afgelopen week ziek en vandaag at ze weer een beetje. Gelijk stuwing omdat ze afgelopen dagen meer melk had gedroken dan vandaag omdat ze nu wel weer eet.