afbouwen na 8 maand of met 9 maand gewoon niet meer kolven op het werk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door demie, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Over een maandje mag ik niet meer kolven op mijn werk, en dit gaat dan ook echt niet meer.
    We hebben geen officiële pauze dus er moet iemand komen om mij even af te lossen.

Nu is mijn vraag moet ik hier naar toe gaan werken of kan ik over een maandje gewoon de dagen dat ik werk niet meer kolven.
    Wel lange dagen, 10 tot 12 uur zal dit zijn, 3 per week.

Als ik de andere wel blijf voeden blijft het dan in stand of kan ik beter terug naar ochtend, avond, en een nacht voeding?.. dan overdag kunst/diepvries leegmaken.

2. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Ik lees mee. Hier zoon van nu 9,5 maand. Volgende week weer beginnen na een vakantie (2weken) tot dan toe gekolfd op het werk. Krijgt nog 5 voedingen: 6.30-10.00-13.00-16.30-20.00.

Merk dat hij minder behoefte/ intresse lijkt te krijgen dan die 5 voedingen. Eet om 9.00 fruit, 12.00 1 boterham en rond 17.00 warme maaltijd (ongeveer 5-6 eetlepels).
    Houd voor de productie die 5 voedingen aan, maar als ik niet meer kan kolven (evt in pauze) en op vrije dagen minder drinken ben ik bang dat het eindigd........:(:(.
    Heb nog wel een voorraad van 4 ltr. Ik geef nog geen ander extra drinken (water/thee) tussendoor. Ben ook wat zoekende hoeveel heeft hij nodig qua melk/vocht.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Is het niet zo dat je kolfrecht (=recht op kolven in de baas zijn tijd) verloopt maar niet je recht om te kolven (=het mogen kolven in eigen tijd)?
    Naar mijn weten mag jouw baas niet weigeren dat je tijd neemt om te kolven. Hij moet nog steeds die gelegenheid bieden. Echter hoeft dat niet meer 'betaald' en zou je daar dus eigen tijd in moeten steken zoals bijv. pauzes of compesatie uren of wat dan ook. Sowieso heb je toch wettelijk recht op pauze? zeker als je zolang achter elkaar werkt.
    Op zich zou je met minder kolven af kunnen maar helemaal niet in 12 uur tijd is denk ik wel erg vervelend voor je productie.
    Wie weet, wanneer je in gesprek gaat en aangeeft dat je begrijpt dat je kolfrecht verloopt en het graag anders wil oplossen, er nog veel mogelijk blijkt te zijn.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Misschien kan je kolven als je aankomt op je werk, in je gewone pauze en voordat je naar huis gaat? Wordt je dag wel nog wat langer van ben ik bang.

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    helaas heb ik dit gesprek al gehad.
    Ze zijn totaal niet toegeeflijk hierin.

Ik eet , drink en zit natuurlijk wel af en toe onder werk tijd maar wel wanneer daar tijd voor is.
    De ene dag een half uur achter elkaar de andere niet langer dan 3 min voor er weer een telefoon gaat of iemand binnen komt.
    Alle pauze die we hebben word dan ook doorbetaald. Als ik wil kolven moet er een collega (op haar vrije dag) even komen om mij af te lossen.

Dit is nu al vervelend en onhandig. Maar wilde en vind bortvoeding voor mijn zoontje wel erg fijn dus ben er toch maar mee doorgegaan.
    Na 9 maanden willen ze er echt niet meer aan meewerken. Ze vinden het ook een beetje raar dat ik dit zo lang doe.
    En mijn collega's zijn ook wel blij dat ze dit niet meer te hoeven doen, wat ik ook wel een beetje begrijp.

Dus nee, denk dat kolven straks wel echt afgelopen is.
    Vandaar dat ik nu ook al bezig ben met of ik niet moet afbouwen. Wil geen ontsteking krijgen of zo iets.

Maar helemaal stoppen wil ik eigenlijk ook niet.

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik ben toen ook gestopt maar ik was maar 6,5 uur van huis en dit ging goed. Denk dat 12 uur te lang is om niet te kolven eerlijk gezegd. Als er niks anders op zit zou ik gaan afbouwen gedeeltelijk anders heb je straks kans op een borstontsteking. Misschien uiteindelijk de ochtendvoeding en de voeding bij thuiskomst en de avond voeding blijven doen. Moeilijk hoor

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik vraag me af of het mogelijk is je doel van het kolven te veranderen. Niet meer lang kolven als doel volle flesjes om mee naar huis te nemen, maar een paar op een dag even kort een tsr opwekken/druk eraf kolven, met als doel je productie in stand houden en borstontsteking voorkomen. Naar ik meen is het opwekken van een tsr het belangrijkste om je productie in stand te houden, hiervoor hoef je niet lang te kolven. Als je doel niet is om de melk mee naar huis te nemen, hoef je niet de kolf steeds direct schoon te maken, kan je tussendoor weglopen als het nodig is, of kan je misschien desnoods op het toilet met de hand in het fonteintje de druk eraf halen. Erg zonde van de melk natuurlijk... Maar misschien is het op deze manier wel haalbaar...

demie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina