Mijn zoontje is nu 3 weken en heeft een moeilijke start, huilde heel erg veel en krijgt nu med (zantac) tegen verborgen reflux. Huilen is sindsdien een heel stuk minder, maar het gaat nog steeds niet helemaal lekker. Hij krijgt nutrilon standaard, maar mijn gevoel zegt telkens dat ie daar niet helemaal tegen kan. drinkt zn flessen nog steeds heel slecht ( is nog niet op zn geboortegewicht) en blijft regelmatig huilen tijdens zn flessen, ook zit ie nu onder een soort uitslag op zn gezichtje... Maar wil ook niet telkens overstappen van voeding, maar mn gevoel zegt dat ie hier gewoon niet tegen kan.... Wat denken jullie en zal ik overstappen op bijv; hypoallergeen???? ?Graag jullie advies, want ik weet t ff niet meer!!!
Als je hem van koemelkallergie vermoedt zou je moeten overstappen op Pepti, in hypoallergeen zitten nog steeds koemelkeiwitten (weliswaar verknipt, maar als hij echt kma heeft reageert hij daar ook op). Hoe lang geef je trouwens nu Zantac? want het kan wel 2 weken duren voordat dat echt goed gaat werken. En misschien is alleen Zantac niet voldoende en heb je er Motilium naast nodig of moet je de flessen indikken. Ik zou het even overleggen met de ka voordat je nu allemaal dingen gaat proberen die misschien niets uithalen.
heb je Nutriton al geprobeerd toe te voegen...(johannesbroodpitmeel)...dit dikt de voeding in het maagje in...zodat het minder snel naar boven komt... wat eylem zegt zou ik ook doen...even ka overleggen...znatac icm met motilium(melk sneller van maag naar darmen...dus nog minder kans dat er niets omhoog komt) werkt volgens mijn ka veel beter dan zantac alleen... en probeer eerst je melk in te dikken ( dit is overigens ook advies van ka)...kijk of dat helpt, zou niet zmaar over stappen of dingen uirporberen
Hi, Ja hoor, je kan zeker overstappen op hypo allergeen. Bedenk wel dat dat ook weer even wennen zal zijn maar als ik dit zo lees moet je het zeker doen! Ook anders even contact opnemen met consultatiebureau als je het niet zeker weet.. Groetjes en succes!
We lopen niet bij een kinderarts, mijn huisarts heeft zantac voorgeschreven! Verder spuugt hij bijna nooit, en dacht dat johannes broodpitmeel tegen spugen was? Maar dit helpt ook tegen het terug lopen van melk dan??? Ga morgen eerst dit proberen voordat ik over ga stappen... Moet morgen zoiezo naar het cb en zal daar ook advies vragen!
"verborgen" reflux betekent dan ook dat het verborgen is hihi...dus het komt niet uit het mondje ....het komt wel omhoog, maar hij slikt het gelijk in... vraag het cb es over ene combinatie van de medicijnen...of je huisarts...zeker als het niet helemaal werkt na een tijd...of kijk es of het iets anders kan zijn.. anders een verwijzing vragen voor een ka....als het je echt niet lekker zit
Ja idd haha! Maar hij gebruikt het nu 1 week en is zoiezo een heel stuk minder huilerig sindsdien! Dus de medicijnen lijken wel te werken! Alleen huilt hij soms tijdens de flessen en als we hem in bedje leggen en dan vooral s'middags en s'avonds!!! We proberen het elke dag weer en elke dag als ie dan even ligt gaat ie huilen/krijsen! En halen hem er dan maar weer uit en ligt dan in de wipstoel bij ons beneden en gaat dan over het algemeen wel slapen.... We hebben al een handoek onder zn matrasje zodat hij niet plat ligt, maar dat helpt dus ook niet! Ik ben telkens bang dat hij bijv helemaal niet aan zn bedje went en er straks helemaal niet meer in wil..... Ik weet dat dat nu nog niet kan want hij is pas 3 weken en 2 dagen oud, maar ben gewoon als de dood dat ik hem ''verpest''. Kon zo'n kleintje maar praten he! Dan kon die zeggen wat er aan de hand is! haha
dat dacht ik eerst ook....maar het belangrijkst is dat je hem echt troost wanneer hij pijn heeft...mijn zoontje had het ook heel erg rond 3 weken..is nu 8 weken..en valt heelrijk in zn bedje in slaap.. sinds hij medicatie heeft is hij een totaal ander kind...mss kan je em nog langer na de voeding rechtop houden...dus echt over je schouder en dan mss een half uurtje?...ff lopen door huis ofzo... als de reflux helemaal "behandeld" is...dan kan je je richten op inslaap laten vallen etc etc... maar je zal zien, als je kindje geen pijn meer heeft...de regelmaat-regel...goed kan toepassen, want dan pakt je kindje zn echte rust... je kindje went heel snel aan de regelmaat die je em biedt...dus verpesten kan echt niet hoor
Bedankt voor je snelle reactie! Nou zit vaak nog langer als een half uur recht op met hem, en idd meestal over mn schouder, omdat hij ook erg moeilijk boert en als we hem neer leggen gaat ie huilen... ik kan hem ook niet laten liggen/huilen vooral omdat ik weet dat ie niet voor niks huilt! Verpesten dat woord zocht ik! haha Maar het is voor ons ook een wereld van verschil met ons andere zoontje (nu 15,5 maand) die was vanaf dag 1 zoooo rustig en huilde bijna nooit dus we weten ook niet wat we meemaken! Maar net wat je zegt als hij lekkerder in zn vel zit gaat t vast allemaal vanzelf....!
ja mijne had toen ook erge krampjes...ook zo zielig heh...zo erg als ze pijn hebben en je kan er niks aan doen... wat een wereld van verschil dan heh met je andere kindje...ik zou wel als het na een week nog niet optimaal helpt....naar die ander emedicijn vragen ofz....en probeer dat indikken echt
Welke medicijnen bedoel je dan? Of heb ik daar overheen gelezen??? Ja idd totaal verschillend onze 2 jongens! Hoop ook dat ie zich snel beter voelt want je voelt je zo machteloos als ze zo huilen....
nou vaak (wat ik nu vaak lees)...is dat door kinderartsen maagzuurremmers( in jouw geval dus Zantac)....icm met Motilium voorschrijven...dit medicijn vervoert het eten van de maag sneller naar de darmen.... Dus EN het maagje sneller leeg + het zuur dát omhoog komt is minder zuur...zo wordt die slokdarm dus zo min mogelijk belast...en dan ook het liefst die Johannesbroodpitmeel gebruiken... Sommige krijgen nexium ook een maagzuurremmer of gaviscon... Want met verborgen reflux blijft het kindje continue het zuur doorslikken...gewone reflux gaat het er tenminste uit...maar verborgen vorm blijft het zuur maar steeds naar boven gaan en weer terug en weer naar boven en weer terug....arme slokdarm.. maar goed wie weet heeft jouw kindje wel iets anders onder de leden...zoals Eylem al schreef, mss koemelkallergie...oid... maar jij zegt dus dat je het al een week gebruikt en nog klachten overhoudt...dit komt waarschijnlijk door dat je enkel dat medicijn hebt...waarschijnlijk duurt het dan langer...wnat het maagje blijft langer gevuld... maar ik zou alleen maar ernaar vragen of opgooien bij je arts als je het idee hebt dat het niet goed genoeg helpt...of dat het straks weer erger wordt..
Hey Mijn zoontje is momenteel 7 weken. We zijn in die 7 weken van Nutrilon 1 naar Nutrilon Omneo tot Nutrilon Pepti overgeschakeld. Bij de eerste 2 voedingen had hij heel veel last van krampen. Nu is dit al heeel wat minder! Ik had in het begin ook een dubbel gevoel over het veranderen van voeding maar geloof me, ik had dit misschien rapper moeten doen! Ivm johannispitbroodmeel, dit kan voor extra krampjes zorgen.
Nou ben naar t cb geweest en gelukkig was hij gegroeid!!!! Wel 210 gram in 1 week!! Weegt dus nu 4240 gram en is dus eindelijk na 3,5 week over zijn geboortegewicht!!1 Ondanks zijn slechte eten! MAar ze adviseerde me om te gaan mengen met omneo , dus 2 scheppen standaard en 2 omneo, deze voeding is wat dikker vertelde ze en het helpt tegen krampen! Hij poept 1 keer in de 24 uur en had vanacht de hele nacht krampen, dus de hele nacht geschreeuwd! Ga het zo halen en ga maar gelijk starten! Ben benieuwd! Heb het bij mn andere zoontje ook gebruikt maar toen voor echt moeizame ontlasting, wist niet dat t ook hielp bij kndjes met reflux....!
Bij ons hielp de combinatie zantac + overschakelen naar Nutrilon Omneo. Wees gerust, ineens zal de medicatie en de voeding aanslaan en dan heb je een héél ander kind!
Ohh oke, ben blij dat te horen! Hopen dat het bij ons mannetje ook zo goed zal werken! Hij is de hele dag al aardig rustig en slaapt nu zelf al een uur!!! Wel in de wipstoel bij ons, want in bed ging hij huilen, maar goed hij slaapt iig!!! Ik ga wel half om half geven....en niet helemaal over op omneo!
ja denk nu dat je het herstellen avn zn slokdarmpje even tijd moet geven...hier hielp trouwens wel boeken onder zn wiegje...(eventjes, ten de medicatie aansloeg ben ik gestopt...) En op zn buikje of zij slapen hielp ook goed.. heeft je kindje dan altijd al last avn zn darmpjes gehad? balen heh die kiddies...ontwikkelen gaat dan ineens zo langzaam daarbinenn...
Ik heb ook handdoeken onder het matrasje zodat hij iets schuin ligt! En op zn buikje of zij slapen wil hij niet, maar vind het toch een veiliger idee dat ie op zn ruggetje slaapt.... Hij is pas 3 weekjes ons (2de) zoontje, en ik weet dus niet zeker of het krampjes zijn/waren omdat nu duidelijk is dat ie verborgen reflux heeft.... Maar goed hoop dat de combi zantac en omneo goed werkt!