Mn meisje sliep vanaf dat ze 4 weken jong was al af en toe door van 23 tot 6 en vanaf 6 weken dagelijks. Heerlijk!! Ze was ook lang niet zo hongerig als mn zoontje. Met 11 weken hebben we de 5e en laatste fles voor de nacht laten vallen omdat ze deze al haast niet meer dronk. Toen sliep ze dus van 20-8!! Dit heeft ze 4 weken volgehouden, maar sinds afgelopen weekend komt ze weer voor een nachtvoeding om 4 uur. Eerst de fles van 20 uur opgehoogd naar 240 maar dit dronk ze niet helemaal leeg en ze kwam maar een half uurtje later. Toen de 5e fles weer ingevoerd. Gegeven rond 22:30. De eerste nacht sliep ze tot kwart voor 6. Gisteren om 23:30 gegeven en ze kwam om 4:45!!! Maar hoewel ik eerst met een speentje heb geprobeerd om haar weer in slaap te krijgen toch een fles aangeboden ( 180+4 ) en hiervan drink ze maar de helft op en sliep ze halverwege. Niet echt hongerig dus? Voorgaande nachten dronk ze wel die 200cc leeg. Is ze nu zo ineens zo extreem hongerig geworden ( door een groeispurt of iets)? Of is ze nu in die paar dagen gewend aan die nachtelijke taferelen? En zo ja, hoe wen ik haar dit dan weer af? En wat kan ik doen om haar weer te laten doorslapen? Ik weet het, ze is nog jong, maar het valt me juist zo zwaar omdat ze weken prima geslapen heeft! Van 12 uur slaap naar 5 uurtjes achtereen vind ik gewoon erg vreemd
Het kan ook zijn dat ze bezig is met iets nieuws te leren en dus een sprongetje door maakt. Hoe laat krijgt ze haar flessen? Als je nog zo laat een avondfles geeft, terwijl ze eerst altijd sliep, haal je haar uit haar diepe slaap en dat kan ook onrust geven. Mijn dochter werd pas ook vaak vroeg wakker, tussen 4 en 5. We zijn toen van 4 flessen terug gegaan naar 5. Ze kreeg dan om de 3 / 3.5 uur een fles ipv om de 4 uur. Hierdoor kwam ze nooit later dan 20 uur op een fles uit. Nu zit ze gewoon weer op 4 flessen, dus waarschijnlijk was het een groeispurt.
Gewoon weer 5 gewone (180/6) flessen gaan geven.. ik weet zeker dat ze snel weer in ritme zit. En elke dag op hetzelfde tijdstip beginnen. 5 flessen is heel gewoon. Geen flessen van 240 geven.. die zijn veel te groot voor dat kleine maagje
Hier hetzelde, schijnt rond de 3 maanden normaal te zijn, gaan ze hun ritme weer veranderen. Ik geef een speentje en dat gaat goed, ze heeft meestal niet echt honger.
Antje: ik dacht ook al aan een sprong, want de hele week is ze al aan het rommelen met dr slaapjes. Maar ja, ik ben wel bang dat ze nu went aan de nachtflessen... Ik dacht idd ook dat ze minder goed slaapt doordat ze uit dr diepe slaap werd gehaald. Want een fles om 23:30 heeft een minder goed effect dan de fles om 22:30 geven. Maar ja, die uitspraak is ook alleen maar gebaseerd op 1 ervaring... Kan wel proberen idd om ze in wat kortere tijd te doen inderdaad. Cygnet: we geven de hele week al 5 flessen ( met een beetje extra) maar ze pakt t nog niet op... vraag me af wanneer dat komt. Die 240cc was een probeersel maar beviel ook niet goed. Tis ook een enorme sloot, maar je probeert wat he? Natas: speentje pikt ze niet, maar honger had ze, vannacht althans, ook niet. Speentje pikt ze eigenlijk alleen als ze gaat slapen.
Hoe doe je dat, iedere dag op hetzelfde moment beginnen? Wakker maken ok, moet hier wel eens op de dagen dat ze naar het kdv moet, maar als ze om 6u wakker wordt heeft ze wel al honger, dan lukt het me echt niet om nog een uur te wachten. Daarbij, zo vroeg kan ik haar weer terugleggen in bed en slaapt ze nog twee uur. Dat is wel wenselijk aangezien er overdag niet veel geslapen wordt. Dus als je nog een tip hebt? Hier trouwens ook doorslapen en af en toe weer eerder wakker. Kan vanalles zijn, groeispurt, verkouden, virusje, drukke dag gehad. Geen probleem hoor, fles erin en weer lekker doorsnurken. Qua eigen slaap is dat wel vol te houden, als het echt zwaar wordt ga ik wel wat eerder naar bed. Maar het valt wel even tegen, uit je warme bed, zeker als je het niet meer gewend bent.
Ik ga dr zo wakker maken voor de laatste fles voor de nacht, Deze dus om 22 uur, omdat ze de een na laatste pas om 19:45 uur heeft gehad. morgen wil ik proberen om de 3,5 uur ongeveer zodat we ook weer eerder uitkomen. Ik wil kijken hoe ze het doet als ze niet in dr nachtmodus gestoord wordt. Hopelijk werkt t net zoals bij jouw antje. Hoe heb je het weer terug naar 4 gekregen? Gewoon dan weer 4 uur ertussen? En hoeveel tijd ging daarover heen voor ze weer op 4 zat? En AnkeM: als ze dan ineens weer heel vroeg komt, laat je dan je hele schema mee vervroegen? Ik ben voorgaande dagen gewoon weer op redelijke tijd de dag gestart, dan drinkt ze een fles even wat minder omdat ze nog vol zit maar daarna is het weer op het oude schema. Weet niet wat wenselijk is: of gewoon de vaste tijden aanhouden of af laten hangen van wanneer ze wakker wordt?
Druif ik denk dat het misschien ook wat met sprongetjes te maken heeft? Hier sliep hij vanaf 4 maanden af en aan door. 4 weken geleden werd hij tig keer per nacht wakker. Ging 2 weken goed en nu begint hij weer van voor af aan. Kan het je niet zeggen waaraan het ligt iig niet honger bij hem.
Ik denk idd ook een sprong hoor, maar vervelend is het wel! Sowieso is ze ook ineens hongeriger hoor, wat op zich ook niet gek is na 4 weken op "maar" 800cc gezeten te hebben. in de tussentijd wordt ze natuurlijk ook zwaarder en zal ze er niet genoeg meer aan hebben gehad? Maar t gekke is dat ze helemaal niet zo'n hongerige baby is en nu met 1000 cc per dag ook niet doorslaapt. Hopelijk hoort t ook bij de sprong al leek ze een paar nachten wel echt hongerig, behalve afgelopen nacht niet. Maar met een speen kreeg ik dr anderzijds ook weer niet in slaap. Ben soms zo bang dat ze er aan went om snachts een "troost" flesje te krijgen! Weet niet of dat al kan op deze leeftijd? Nu net heb ik dr wakker gemaakt voor de laatste fles, maar omdat het 2,5 uur na die daarvoor was had ze echt nog niet zo'n trek. Slapend heeft ze m uiteindelijk leeggedronken., Tonnetje vol zit ze nu, dus ben echt benieuwd of ze een beetje wil doorslapen nu! Ons wondertje: hoe lang sliep hij al door voor het gerommel begon bij jullie? Ons meisje sliep echt al wel 8 weken door dus vind het nu echt zwaar
Druif we passen ons aan, meer dan 4 uur tussen flessen laten lukt maar zelden. Maar de 4e fles geven we altijd voor6u en de laatste iets na 8 uur zodat ze wel op dezelfde tijd naar bed gaat. Dan valt ze trouwens ook gewoon in slaap. Overigens hebben we wel even op 4 flessen gezeten maar toen werd ze steeds vroeger wakker en kwamen we weer uit op 5. Dat is zo gebleven.
Ja, natuurlijk geef je natuurlijk om 6 uur gewoon een flesje maar die beschouw je dan als nachtvoeding en geef je dus een kleine fles. Om 8 uur sta je gewoon op en geef je weer voeding en begin je je routine weer... veel kinderen pikken dit binnen een paar dagen op!
Gisterenavond heb ik rond 22 uur de laatste voeding gegeven, bewust eerder dan volgens schema, om te voorkomen dat ik haar uit haar diepe slaap moest halen en dat ze daarna dus niet meer lang en diep slaapt. En verrek, ze sliep weer door tot 7 uur!! Maar brengt me tot het volgende vraagstuk: moet ik nou vanavond nog iets eerder proberen maar wel met 5 flessen ( dus dichter op elkaar?) Dus laatste fles om 21 uur bijv, zodat we weer wat dichterbij ons eerdere schema komen, maar dan met 5 flessen. Zoals jij Antje?! OF het vermoedelijke sprongetje begint over te gaan en met het eerder geven zal ze ook weer eerder komen?