zittend drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door blinky, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    zijn er dames die dit herkennen?. mijn zoontje wil sinds een week alleen zittend bij me drinken. ik leg hem aan en dan wurmt hij zich omhoog. en dan hapt hij naar de andere borst die dan het dichtst bij hem is. dan hangt hij zo tegen me aan, maar zit wel op zijn kont naast me op de bank. zou dit iets tijdelijks zijn? lijkt me niet erg handig als ik in het openbaar wil voeden;).

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die van mij neemt ook de vreemdste houdingen aan. 't Lijkt wel yoga soms. ;) Ik voed meestal niet meer in het openbaar, dus in de regel laat ik hem begaan. Maar soms heb ik geen zin in dat gedraaikont en dan neem ik hem gewoon in een normale houding. Dan wurmt hij zich weer in een andere posite, zet ik hem nog één keer terug. Gaat hij weer op survivaltocht dan doe ik mijn trui naar beneden en zet hem op de grond. Vind ie uiteraard niet leuk. ;) Als ik hem daarna weer pak om te laten drinken, heeft hij de boodschap wel begrepen en drinkt hij gewoon normaal.

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja thuis vind ik het geen punt hoor dat ie zittend wil drinken. maar ik geef nog 5 a 6 keer per dag, dus dan heb je al gauw dat je ook in het openbaar voed. ik vind dat dan toch wel lastig, want elke keer zit ik in de kijkers met mijn blote borst als hij zich weer omhoog wurmt. werkt dat echt goed dat stoppen en later opnieuw geven? ik weet nooit zo goed of hij zoiets al begrijpt

4. fafa

fafa Niet meer actief

het kan nog erger, die van mij weigert sinds een paar dagen pertinent haar minst favoriete kant te drinken als ze niet zelf op haar rug ligt en ik er op knieen en ellebogen boven hang. Da's pas lastig voeden in het openbaar :D

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hahaha ik kan dat al helemaal voor me zien hahaha sorry hoor

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, ik heb er beeld bij. Fafa en baby bij LaPlace :D:D

Wat kunnen die kinders toch echt al een eigen wil hebben hè, al zijn ze nog zo jong! En vaak krijgen ze ons nog zo gek dat we het doen ook! Ik heb ook al in hele vreemde houdingen gezeten en gelegen. Maar zo bont als de jouwe heeft die van mij het nog niet gemaakt.

Wat betreft even stoppen: hier werkt het. Je zou het natuurlijk thuis een paar keer kunnen proberen. Ik merk aan mijn zoontje dat hij van een hoop dingen echt al wel weet of het wel of niet mag. En bij twijfel kijkt hij echt mijn kant op om te zien hoe ik reageer als hij iets doet. Hij snapt wat dat betreft echt al wel en hoop. Dat wil niet zeggen dat hij keurig overal vanaf blijft waar hi vanaf moet blijven, dat heeft ook wel met zijn bui te maken.

Dat "later" opnieuw proberen is trouwens vrijwel gelijk erna. Ik zet hem even op de grond. Meestal laat mijn zoontje zich dan even vol drama op zijn buik op de grond vallen. Hij huilt 3 tellen op z'n allerhardst en gaat dan kijken of ik toch vooral wel gezien heb hoe zielig hij is. Dan pak ik hem op, kijk hem even aan. "Nog een keer proberen en nu gewoon drinken." Hij snapt de woorden nog niet, maar de toon wel. Daarna drinkt hij een stuk rustiger. Hij wil echt niet dat ik hem zijn melk 'afpak'.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Als ik lig te voeden draait die van mij zich op zijn buik en dan gaat hij zo drinken, kan hij mooi de kamer rond kijken. Soms trekt hij dan ook nog zijn knieén onder zijn kontje en zit hij soort op zijn knieën te drinken.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Hahaha, geweldig, drama-koning ;)

Ik vrees alleen dat mijn meisje nog te jong is om dat te snappen. Ze draait zich gewoon weg van de tepel om dan keihard te gaan brullen :( En dan is het pas over als ik óf de andere borst aanbied óf over haar heen ga hangen :). Ik hoop dat het maar een fase is, want ze heeft wel vaker een bui gehad dat de rechterkant niet naar dr zin was.

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ tupp: dan ga ik het ook eens proberen. thuis vind ik het wel schattig, maar als ik het daar toelaat weet hij niet dat het ergens anders niet mag natuurlijk

@ sukke: ja dat doet Denny ook op zijn buik liggen, maar hij is dan wel te lui om zijn knietjes op te trekken haha

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dat is typisch. bij mij is de rechterkant ook het minst gewild

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat jouw dochter inderdaad nog wat jong is om het af te leren, Fafa. Dat was meer gericht tegen Blinky. Haar zoontje is iets jonger dan de mijne. Maar hij snapt al een tijdje wat wel en niet mag.

Bij mij was de linkerkant iets minder populair dan de rechter. Ik merkte zelf met kolven ook dat daar minde uit komt. Ik ben links juist gaa stimuleren door daar als eerste te laten drinken. Nu maakt het niet veel meer uit.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Jaa mijn zoontje wil ook graag zitten drinken. Gelukkig heb ik flexibele borsten die ik alle kanten op kan draaien :)
    Wat ook heel leuk is is als hij in het weekend sochtend in het grote bed bij ons tussenin komt liggen. Hij kruipt dan op handjes en knietjes door ons bed en stopt dan afentoe even bij mijn borst om daar een paar slokken te nemen. heel grappig, tankstation mama!
    Ik voed dus ook allang niet meer in het openbaar...

13. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Hier smorgens vooral, ze doet aan een soort van zelfbediening:p
    We blijven altijd nog even spelen op mijn bed en dan zit ze altijd naast me dan gaat ze tegen me aan hangen en zoekt dan, neemt aan paar slokken speelt weer even verder en dat herhaalt zich een paar keer:p

Openbaar voeden gebeurt weinig hier, ik ga meestal rond tijden dat ze dan een fruit of groente hap krijgt maar in die drukte slaapt ze vaak wel door of heeft geen honger.

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hier hetzelfde verhaal (maar dan de linkerkant)
    Heb het ook al eerder gehad, duurde toch wel een paar weekjes voordat ze weer normaal ging drinken.
    Regeldagen komen er weer aan, dus dat kan ermee te maken hebben!

Deel Deze Pagina