Mijn zoontje weigert Melk/ Papfles/ Pap en is een selectieve eter.

Discussion in 'Voeding' started by Pomm, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Zoals de titel al zegt, mijn zoontje weigert elke vorm van melkproducten. Van de ene op de andere dag slaat hij de fles uit je handen en wilt echt niet meer. Normaliter is het een goede eter en drinker maar de laatste weken (dat had hij ook met 12 maanden) is hij erg selectief met wat hij eet en hij maakt er vaak een spel van. Is na 3 happen zijn avondeten al beu en pakt zo de hap uit zijn mond en smijt het op de grond. Om die reden savonds nog een papfles willen geven want eigenlijk is het niet meer nodig.

Hij drinkt te weinig zodat zijn ontlastig hard wordt en hij moeite heeft met poepen. De laatste dagen gaat het eten beter maar het drinken van melk producten dus niet. Soms wil hij zelfs helemaal niet drinken. Vers fruit slaat hij spuugt hij uit maar neemt dit nog wel in de vorm van moes. Geen stukjes meer, dit at hij voordien wel.

Is dit een periode? En iemand een idee wat ik kan geven als vervanging van een melkproduct? Soms neemt hij yoghurt maar dat wil hij vaak ook niet. Het enige waar hij echt dol op is, FRISTI (zonder suiker), maar het lijkt mij niet goed om hem dit elke dag te geven.

Iemand tips of is dit herkenbaar?

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    herkenbaar heeft mika ook rond die tijd gehad.sinds 2 weken vr(eet) hij alles weer plus beetje extra.behalve de melk gaat nog niet super.mika drinkt ook alleen fristi.krijgt tussen de middag half fristi en de helft melk.savonds geef ik heb boeren vanille yoghurt en krijgt soms stukje kaas.ik maak me er niet druk om.mika ontwikkeld zich verder goed en is tevreden.miss komen er kiesjes door.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hoe moeilijk het ook is: niet te druk om maken. Melk / zuivel hebben ze niet noodzakelijk nodig, dat kunnen ze best een paar weekjes missen. Misschien krijgt hij kiesjes. Of hij heeft ontdekt dat dit iets is waar hij zelf 'macht' over heeft.

Biedt hem gewoon eten en drinken aan. Als hij niet wil, eet hij niet. Een kindje hongert zichzelf echt niet uit. Maak er geen machtsstrijd van. Als jij je er niet te druk om maakt, zal hij dat na een tijdje ook niet meer doen.

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Thanks voor de reacties. Stom hè, dat het mij dan toch frustreert, al ben mij ervan bewust wat ik uitstraal op het moment dat ik hem eten/ drinken geef. Zet het expres niet in zijn buurt zodat hij het wel ziet maar erom moet vragen. (zodat ik het hem niet opdring). De tijd zal het uitwijzen...... *zucht* haha!

5. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mi ka heb wel vaker periodes minder eten/drinken m.n met tandjes.dat frustreerde mijook vooral als vl thuis was at mi ka meer.achteraf kwamen we er achter dat het kwam dat vl rustig was.sinsdien laat ik het gebeuren en eigenlijk vielt het altijdmee.scheelt veel stress.

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Ik sluit mij aan bij Tupp. Mijn zoontje eet al maanden amper zn warme maaltijd, zelfs de yoghurt (toetje) wil hij naar 4 happen niet meer. Kan me er niet druk om maken. Verder eet hij goed en is dol op fruit. Hij (vr)eet zonder moeite twee peren achter elkaar op. Voordat hij op bed gaat krijgt hij nog wel een bekertje thee met scheutje melk.

7. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    1,304
    0
    36
    Brabant
    Tip 1: zelf laten doen: Ik merk dat mijn dochter graag alles zelf wil doen. Bij de pap en warm eten wil ze zelf de lepel vast houden, laat ik dat niet toe, dan draait ze dr hoofd weg. Broodje prikt ze zelf op dr vork en eet het allemaal op. Soms wel een knoeiboel.

Tip 2: afwisseling. Ik geef als het om melk gaat de ene keer nutrilon dreumes melk vanille, dan weer alpra soja melk voor dreumesen, dan weer gewone nutrilon. Ook met de pap probeer ik ook zoveel mogelijk af te wisselen.

Hopelijk heb je er wat aan. Mijn dochter is een enorm goede eter maar kan me voorstellen dat het frustreert als je kindje dat niet is.

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

Share This Page