Ik probeer sinds twee weken om mijn dochter aan de fles te laten wennen zodat ik straks kan werken en afentoe op pad kan. Maar zowel avent als difrax wil ze niet. Welk merk sloeg bij jullie aan , en heb je veel uitgeprobeerd?
Heb je het papa al laten doen terwijl jij uit de kamer bent? Hier avent maar ik ben wel vanaf 4 weken al begonnen met laten wennen aan de fles.
Yes, vader doet het elke dag met veel geduld. Ook allerlei andere tips opgevolgd, zoals speen langs mijn tepel halen, speen verwarmen, zelf de kamer uit, verse melk, ... Ze drinkt geen slok. Ze neemt soms wel de speen in de mond maar heeft geen idee wat ze ermee moet. Wij zijn trouwens gaan oefenen bij vijf weken en een paar dagen. Een fopspeen (ooit in wanhoop geprobeerd terwijl ik dat eigenlijk niet wilde) weigert ze ook. Ze vindt het wel okee als ik het op een lepeltje geef dus ik hoef niet bang te zijn dat ze niets binnenkrijgt. Maar een hele fles met lepetjes voeren is natuurlijk geen doen.
Mijn zoontje dronk alleen uit een Avent. Hier was uit de fles laten drinken ook echt een DRAMA. Eigen schuld ook wel, want ik ben veel te laat begonnen met "oefenen". Na heel veel geduld is hij uiteindelijk tóch uit de fles gaan drinken, maar dus wel alleen uit een Avent.
D heeft een medela calma fles. Ook kan hij drinken uit een difrax fles. Moet er wel bij zeggen dat hij de eerste weken al meteen uit een fles heeft leren drinken aangezien hij toen nog niet rechtstreeks bij mij kon drinken.
Onze jongste pakt alleen de Tommee Tippee! En dan alleen met de variabele speen (de 2 raakt verstopt?)? Maar we hebben ook heel veel uitgeprobeerd. Difrax en Avent, Calma, begreep ze allemaal niet.... Ondanks dat we op tijd waren begonnen met oefenen.
Hier altijd difrax gebruikt. Bij de oudste twee omdat ik die in huis had en ze het er prima mee deden. Bij de jongste weer difrax in huis gehaald en deed het er eigenlijk ook prima mee, wel bij haar avent geprobeerd al weet ik niet goed meer waarom precies, maar die fles lekte aan alle kanten dus terug gegaan naar de difrax fles.
Hier al aardig wat flesjes geprobeerd de laatste tijd, want ze is sinds enkele weken de fles gaan weigeren Conclusie: de Difrax S-fles wordt tot nu toe het minst uitgespuugd.. De Breastflow fles wil ze alleen als dat harde ding in de speen eruit is gehaald (nou ja willen is een groot wordt, hooguit 20 cc ofzo...)
Hier begonnen met de breastflow fles, ging meteen super. en inmiddels drinkt hij uit de avent. Breastflow word ook vaak gebruikt bij flesweigeraars en vaak ook met succes.
Wij hebben Avent-flessen gebruikt, maar alleen omdat ik ook een Aventkolf had en dit dus net zo makkelijk was. Maar ik denk dat hij uit een andere fles ook wel had gedronken hoor. Overigens heeft onze zoon 1,5 maand keurig uit een flesje gedronken, tot een paar dagen voor het einde van mijn zwangerschapsverlof. Toen ging hij ineens weigeren. Heel fijn Bij ons was de truc uiteindelijk dat mijn man met onze zoon op de arm rondliep, met de fles tegen zijn lippen. Na ongeveer een uur (!!) rondjes lopen, begon onze zoon te drinken. De dag erna na een half uur en zo ging dat steeds sneller. Na een paar dagen dronk hij bijna gelijk, maar je moest wel met hem blijven lopen. Weer een paar dagen later kon je wel gaan zitten zodra hij eenmaal aan het drinken was. En na ruim een week pakte hij weer gewoon zonder al te veel problemen de fles.
Tommee Tippee Closer to nature flessen gingen hier meteen super! Sinds we die zijn gaan gebruiken ook veel minder last van darmkrampjes dan toen we de Avent flessen nog gebruiken.
Wow tupp, jouw man heeft engelengeduld! En die breastflowflessen, zijn die bij de drogist te koop of alleen via internet en thuiszorgwinkels?
@Kanshebber; Dat moet hij wel hebben, want hij is met mij getrouwd. Haha. Ik snap ook niet hoe hij het kon hoor! En ik zat boven met mijn handen over mijn oren en tranen in mijn ogen. Want als mijn man mij m'n gang had laten gaan had het kind nooit meer uit een fles gedronken, want na 3 minuten huilen had ik al de neiging om hem gewoon aan te leggen en het de dag erna weer te proberen.
We zijn begonnen met de calma, daar smeerde hij erg mee. Toen de medium van medela en die zit nu op een Difrax fles ivm vacuum. In mijn 2e werkweek begon zl ook te weigeren. Hij dronk alleen het hoognodige. Na een week ging het weer beter. Hier was de oplossing plat op zijn rug liggen, dus hij wil niet worden vastgehouden. Inmiddels wil hij hem af en toe ook wel eens op schoot.
Zoon pakt Avent wel, maar kokhalst er snel in. Speen is kennelijk voor hem te lang en te stug. Mijn tepels zijn ook niet zo heel groot. Hij drinkt mooi en rustig uit een Breastflow fles.