we zijn helaas pas zins kort er achter dat onze zoon koemelkallergie heeft. we hebben nu pepti. \ Het gaat stukken beter, maar hij gilt als hij moet poepen en ook soms snachts heel erg. Wehebben de indruk dat dit nog met zijn buikje te maken heeft. Wie heeft er tips ? of moeten we kijken voor andere voeding? (ander merk bv) gr brenda
Hoi brenda, hoelang gebruik je nu pepti ? je moet het zeker een week of 2 even aankijken.. zijn darmen moeten tot rust komen. Weet de huisarts ervanaf, loop je bij een kinderarts ? Dit zou ik dan meteen doen, het kan zijn dat de pepti niet genoeg effect heeft en dat je over moet op andere dieetvoeding. nutramigen of neocate etc.
Mijn dochter (6weken) heeft nutramigen en zij gilt ook bij het poepen en ze laat onwijs veel scheten (zo hard het zijn geen windjes te noemen) en dan gilt ze ook...
Jasper is nu 7mnd. hij heeft nu bijna 2 weken deze voeding, begin ging het beter dan nu. we gebruiken nu afgekookt water, maar hij kan echt gillen van de pijn..... hij is nu bij consultatieburo, maar ik denk dat ik verwijzing naar het zh ga vragen.
Zielig is het he dat gillen. Hoop dat je een doorverwijzing kan krijgen en dat er dan wat aan gedaan kan worden!
Mag ik vragen hoe je zeker weet dat hij KMA heeft dan? Gewoon intresse hoor, Vince moet namelijk 4 weken op speciale voeding en dan wordt er geprovoceerd om te kijken of hij er reactie op geeft. Wellicht is andere voeding een optie. De volgende stap is geloof ik Friso Allergy Care of nutramigen. Neocate is nog weer een stap verder.
ja het is wel koemelkallergie, hij gilde eerst uren en dit is al zoveel beter. Maar we hebben het gevoel dat er nog iets is, kan me niet echt vinden in reflux, maar hij geef wel terug ... maar hij is niet mager of zo en wil niet slecht eten. ik heb het gevoel dat we op de goede weg zitten, maar dat we ergens nog een kleine zijstraat gemist hebbe. grnbrenda
Heb je al een machtiging voor de voeding? Dan zou ik idd een sterkere versie pakken. Wij gebruiken Friso Allergy Care. Dat is een stapje verder. Hier zijn ook nagenoeg alle symptomen weg, gilt ook niet meer tijdens het poepen. De eerste paar dagen nog wel. Vince geeft ook regelmatig voeding terug maar ik ben net gestopt met nexium. Da kreeg ik voor reflux, maar ik ben van mening dat het door de allergie kwam. Het klinkt in mijn oren alsof pepti gewoon niet sterk genoeg is.
hoihoi dat gevoel heb ik ook, of niet sterk genoeg, of iets anders erbij. maar het gaat al stukken beter, we zijn er nog niet. Ik moet eerst een maand pepti zelf betalen voordat ik een machtiging krijg van het consultatieburo. gr brenda
Ok, ja zo werkt dat hier ook met die machtiging. Beetje jammer van Friso Allergy Care kost toch bijna 40 euro per pak. Ik zou dan aangeven bij het cb dat je een sterkere wilt proberen hoor.
ja ga ik ook doen. Tja 40 euro is een hoop geld, maar als het helpt, ga ik het doen. Kanik het ook zo kopen bij de apotheek? gr brenda
Kunnen jullie geen machtiging krijgen via de ha??? Hier deed het zh niks dus ik via de ha nutramigen voorgeschreven gekregen en gelijk voor 3 maanden.
consultatieburoarts heeft teruggebeld. ze gaat gelijk andere voeding voorscrijven nutramigen, ik krijg gelijk een machtiging. Ook provoseren hoeft nu niet over 2 weken. Eerst rust in de tent en kijken hoe het gaat. Het poepen moet binnen 2 weken beter zijn, is het dat hij nog zo gilt dan moet de huisarts actie ondernemen. Vind het erg prettig dat ze zo kortdaad actie onderneemt en dat we niet over 2 weken weer koemelk aan hem hoeven te geven. gr brenda
Fijn dat je een machtiging krijgt voor andere voeding. Verandert zijn ontlasting hierdoor niet, dan zou ik een verwijzing vragen voor de ka. Kan namelijk ook zijn dat hij moeizame darmen heeft. Op nutramigen reageren de meeste kindjes zelden nog allergisch. Mijn zoontje heeft een ernstige kma. Deed het vrij goed op de nutramigen. symptomen verdwenen allemaal, alleen groeide hij niet voldoende en kreeg daarom de zwaarste voeding (nutramigen AA)
Wat fijn dat jij al een machtiging hebt gekregen. Hier zal ik helaas alnog moeten provoceren over 2 weken. en dat terwijl alle klachten verdwenen zijn en de huiduistlag minder is sinds hij deze voeding krijgt. Vince reageert zelfs allergisch op nutriton. Ik kan de voeding dus niet dik maken. Hij gaat dan voeding weigeren na een paar flessen, hevig spugen en de uitslag wordt direct vele malen meer. Ik zie dus ook echt verschrikkelijk tegen het provoceren op.
kan me voorstellen dat je opziet tegen de provicatie. Ben heel blij dat dit niet hoeft. ik heb overwogen het niet te doen en dan maar voeding zelf te betalen....
Een dietist (zitten wij bij) kan ook nutramigen voorschrijven, hoeft niet per se door de kinderarts. Maar helaas moet provoceren daar ook.
wij hoeven het niet gelukkig! Ene kant kan ik me voorstellen dat het moet, maar als het je kind aangaat is het wel weer wat anders he.
Fijn dat je het niet hoeft. Maar voor hoe lang krijg je een machtiging dan? Je kunt ook altijd zeggen dat je geprovoceerd hebt, controleren kunnen ze dit niet. Ik vond het provoceren ook zeer vervelend en nog steeds. Hoewel mijn zoontje opknapte van de dieetvoeding en ik het vrijwel zeker wist, wilde ik het toch 100% zeker weten. Echter bij een 2e kindje zal ik het niet meer doen, als blijkt dat deze ook een kma zou hebben, dan wacht ik mooi tot het 1e jaar daarmee. Helaas moet ik nu om de zoveel tijd provoceren, want anders weet ik niet of hij over zijn allergieën is heen gegroeid.
Weten jullie eigenlijk waarom je pas na 4 weken mag provoceren? Heeft dat te maken met de symptomen die dan zeker weten van de provocatie komen als er dus symptomen ontstaan?