Noukie,hopelijk wil je HA de machtiging voorschrijven,heeft die van ons gelukkig wel gedaan,ik zou ook aangeven dat je met de provocatietest even wilt wachten omdat je wilt dat de kleine eerst even iets tot rust komt(en jullie ook). Wij gaan binnenkort een afspraak maken bij de dietist,Aylani is nu bijna 1 jaar en gaat nu meer voedsel eten naast de fles dus we willen ook iets uitbreiden qua voeding,ze merkt nu ook dat ze niet met alles hetzelfde kan eten als ons en vind dat niet leuk zodoende.... heel veel succes,en super dat je gewoon andere voeding hebt geprobeerd!, zo zie je maar dat je moedergevoel je echt wel juist inlicht
Ik ben vandaag gestart met Friso Allergy Care. Andy is bijna 4 weken.. Wat hij had: - Begon met spugen. veel spugen, ook rechtop. - Spugen werd steeds langer, dus gerust nog 3 uur na de voeding, en hij rook zuur uit zijn mondje - Krampjes - Veel winden (soms de hele dag door) - Moeite met poepen (begon 16:00u al met persen, kwam uiteindelijk pas om 21:00u bijv.) ook hele dunne of juist keutel ontlasting. - Grote harde boeren - ALTIJD de hik na een voeding - hij kreeg nu ook pukkeltjes - Begon een piepend adempje te krijgen, en snotterige ademhaling - niest veel Duss.. ik hoop dat het KMA is, en dat de voeding dus aanslaat... anders zou ik niet weten wat het is!
Vandaag ben ik bij het cb geweest, waar het vermoeden koemelkallergie werd uitgesproken, waar ik al aan dacht. Maandag kan ik bij een diëtist terecht, want ik geef volledige bv. Signalen: - krampen (pas gekomen bij 9 weken) - exceem, in steeds hevigere vorm - erg droge huid - sinds begin december nog maar 1 poepluier in de 5 dagen ongeveer, wel erg veel winden laten die stinken, maar er komt niets... - veel niesen, verkouden - elke dag de hik - overstrekken - te weinig groeien Ben benieuwd of er met een dieet verandering komt!
Onze zoon heeft waarschijnlijk ook koemelk allergie. We zijn nu bezig sinds 2 dagen met de neocate voeding. De symptomen hier zijn: Droge huid, eczeem plekjes in gezicht hij heeft veel puistjes, bloed in zijn ontlasting, en kreunt veel bij het poepen. Nu moeten we 6 weken de neocate voeding geven dan 6weken de oude en dan weer 6 weken de nieuwe. Arme jongen. ik moe zeggen dat hij nu wel meer uitslag krijgt in zijn gezicht hoort dat erbij?
@ Lad, waarom straks 6 weken weer overstappen op de oude voeding? Als hij inderdaad KMA heeft zal hij het dadelijk zeer goed doen op de neocate, maar zodra je weer overstapt op de oude voeding, zal het snel weer fout gaan. Moet je dan echt 6 weken door blijven gaan? Hier kwam bij 10cc al direct de symptomen terug. We mochten toen direct stoppen en weer overstappen naar de dieetvoeding. Gelukkig maar ook. Heeft 2 weken geduurd voordat hij weer hersteld was. Moet er niet aan denken dat ik hem dan 6 weken lang die "slechte" voeding had moeten geven.
ja daar heb ik dus ook over gedacht. ik moest hem nog een dag die "slechte"voeding geven dat vond ik al verschrikkelijk, en heb hem toen 1dag nutrilon pepti gegeven.Weten dat je hem iets geeft wat niet goed voor hem is. Ik ga het ook het ook met de dokter over hebben want als de symptomen snel terug komen heeft het idd geen zin om 6 weken door te gaan. Het bloed is nu al uit zijn ontlasting. Nu heeft hij wel als hij een scheetje laat dat het enorm stinkt naar rotte eieren echt een heel vieze geur krijg er zelfs hoofdpijn zo erg, dat kan toch ook niet gezond zijn? Of zou dat nog komen van de nutrilon pepti?
Nou gelukkig is de geur weg. Hij heeft nu ook weer andere kleur ontlasting mss kwam het toch door de nutrilon.
Hey meid, OOk ons meisje heeft koemelkallergie wel in combinatie met reflux. Wij zijn in week 2 begonnen met pepti en in week 7 zaten wij al aan de neocate. Evi heeft met 3 maanden een koemelkprovocatie test gehad ( kinderarts wilde het zo snel doen) en bij het eerste spuitje van 1 ml reageerde ze al heel heftig.. Kinderarts is er gelijk bij gehaald en we zijn vrijwel gelijk gestopt.. Het was gewoon overduidelijk! Ook heeft ons meisje een ernsitge reflux en krijgt daar medicijn Ons meisje heeft eigenlijk vaker voor de reflux in het ziekenhuis gelegen dan voor de koemelkallergie.. Het schijnt zo te zijn dat kindjes met reflux vaak een alte kunnen krijgen (het spuug niet meer weg kunnen krijgen waardoor ze het idee krijgen dat ze stikken) 6 maanden mochten we dan eindelijk beginnen met vaster voedsel en toen ging het ook eigenlijk een stuk beter.. Nu hoeven we pas over een half jaar weer terug te komen en krijgt ze rond een jaar een tweede provocatie test. Wij krijgen een open test. De eerste dag van Neocate naar allergy care en zo verder om te kijken wat ze kan verdragen... Het is al met al erg vervlend als je kindje koemelkallergie heeft! Luister goed naar je eigen gevoel!! Je moeder instinct heeft bijna altijd gelijk!! Als je vragen hebt mag je me altijd pben!! Heel veel sterkte met je kleintje en ik hoop dat er snel de juiste voeding word gevonden!!
Ik moet zeggen dat onze zoon niet echt goed reageert op de neocate, hij neem een paar slokjes dan hoor je een geluid uit zijn buik komen en dan begint hij te krijsen en te bewegen en te doen, dan neemt hij weer een paar slokjes en zo gaat het de hele fles door meer als de helft spuugt die uit of loopt uit zijn mond. Nu zijn we noodgedwongen om vandaag nutrilon pepti te geven omdat de apotheek niet op zijn de neocate binnen heeft. Niet goed al dat wisselen maar hij reageert veel beter op de nutrilon. Ik ga morgen kijken hoe hij op de neocate reageert en dan de dokter bellen. Wat fijn dat je gelijk zo test hebt gekregen futuremama. Dan hoef je niet een hele tijd aan teklooien.
Ik herken de reacties ook heel goed. Mijn zoontje is op 14 okt geboren en was zeer tevreden, sliep prima, huilde niet enzovoorts. Toen vanaf dag 4 begon het gelazer (om het zo maar te zeggen) Hij huilde veel, begon te spugen, niet slapen, alleen maar op mijn buik liggen. Toen de kraamzorg weg ging was het nog steeds zo. Ben toen zij weg was begonnen met nutriton te geven, vreselijke spuitluiers 5 op een dag! Indy dronk veel, nog steeds hoor. Maar als ik minder gaf, ging hij huilen en happen. Dus het was ook honger. Na 3 nachten niet slapen ben ik begonnen met inbakeren. Dit was een verademing. Hij sliep! Huilde iets minder. Maar toch... Hij was niet tevreden. Toen kreeg hij exceem op zijn hoofd en borst. Met zalfje ging het redelijk weg. Maar tevreden, nee. Ik ben de dingen gaan opschrijven die mij zijn gaan opvallen bij hem. moeilijk poepen terwijl het zacht is pukkeltjes spugen zelfs met nutriton zeer regelmatig de hik veel windjes na de fles huilen erg onrustig spruw, 2 x hystatine en nu over ws door andere voeding niezen, snotjes wit overstrekken verslikken Ben uiteindelijk op advies cb overgegaan op pepti. Na 1 week al ander ventje. Nu gebruiken wij vanaf 24 november pepti en mijn mannetje is heel anders. Hij lacht alleen maar, huilen doet hij haast niet meer. Sommige dingen zijn er nog hoor. Zoals spugen, niezen, opgezette oogjes. Maar hij is al erg veranderd. Soms denk ik , we zijn er nog niet. Maar wel al op de goede weg. Alleen moet ik over paar weken provoceren van het cb. Dat mag thuis. Maar ik heb daar een zeer slecht gevoel over. Ik wil het gewoon niet doen. Eindelijk is hij opgeknapt en dan moet je dat weer doen. Wat voor mij ook een bevestiging was is zijn gewicht. Hij woog 3305 gram bij geboorte. Na 5 weken was hij maar 665 gram aangekomen, ondanks flesjes van 120 cc. Hij woog toen 3970. Na 2 weken, waarvan 1 met pepti, woog hij 4440 gram. In 2 weken 470 gram aangekomen. Nu in december, dus 3 weken later was hij 1 kilo aangekomen. Eindelijk komt er wat spek op zijn lichaam. Al met al een lang verhaal. Maar lucht wel weer op.
Ik moet er ook nog niet aan denken mijn kind straks weer iets te moeten geven wat voor hem bijna vergif is! Alleen maar voor die stomme verzekering!
Nou ik mag mij helaas ook melden hier. Een paar uur na de geboorte is onze dochter doodziek in het ziekenhuis opgenomen. Ze heeft hier 3 wkn gelegen ,waarvan 10 dagen op de IC. Ze heeft moeten vechten voor haar leven. In het ziekenhuis ging het drinken al erg slecht. Ze mocht naar huis zodra ze 400cc zelf kond drinken. Dit lukte met moeite na 3 wkn. Ze spuugde in het ziekenhuis wel ,maar niet veel. na 3 wkn begonnen de problemen pas echt. dit waren ze: * overstrekken * op den duur fles weigeren * gillen tijdens en na de fles * huilen * vreselijk veel krampen * huiduitslag in het gezicht. * weinig drinken * onrustig en gillen in de slaap * niet kunnen poepen. * niezen * constant verkouden * smakken , herkauwen, hik Nadat ze 2 wkn thuis was zijn we op advies van het cb met Nutrilon peptie begonnen. Ze reageerde iets beter ,maar er bleven toch nog veel problemen. De kinderarts heeft haar met 8 wkn oud opnieuw opgenomen en een ph test gedaan. Hieruit kwam dat ze reflux had. Hier krijgt ze nexium voor. Nu 1 maand later zijn nog steeds niet alle problemen weg ( veel onrustig nog ,niet kunnen poepen, eczeem en weinig drinken). Wij hebben op 16 en 23 dec een dubbelblinde provocatietest gehad. De 16e reageerde ze heel extreem op maar 20 cc en we hebben dagenlang last ervan gehad. Vandaag kregen we de uitslag. op testdag 1 was er koemelk aan toegevoegd dus duidelijk Koemelkallergie. Doordat ze nog niet voldoende reageert op de peptie en wellicht de allergie groter is gaan we nu Nutramigen AA geven. Hopelijk gaat het nu voorspoediger en komt ons kleine meisje in rustiger vaarwater.
Hoi Tessa Welke reacties had ze op de pepti? Wij zijn gestopt met de neocate en verder gegaan met de pepti nu moeten we dit 6 weken lang gebruiken. Hij reageert nu beter, drink vrijwel alles op, hij spuugt nog wel en heeft waterige ontlasting maar het bloed is weg. Wel heeft hij nog eczeem. Weet iemand wanneer dat weg gaat?
Hier waarschijnlijk ook KMA ben ik bang wat zijn de symptomen van Amber Extreem droge huid eczeem heeft ze vorige week zalfje voor gehad (Hormoonzalfje ) verder veel windjes laten die echt stinken denk je echt dat haar luier vol zit .. Vaak niezen en verstopt neusje of loopneus .. Verder is ze erg benauwd hiervoor heeft ze nu ventolin via babyinhaler .. Na de fles spuugt ze wat terug .. rode pukkeltjes op borstkast verder ja drinkt ze de flessen standaard 1 wel leeg alleen nu viel me op dat als ze dat op heeft worden haar wangen heel rood tijdens het drinken laat ze scheetjes en na het drinken is ze erg onrustig .. herkennen jullie die en wat kon je het beste doen ??? Amber is trouwens nu 5 maand
Op het benauwde na, herken ik alles. Zelfs de pukkeltjes op zijn borstkast. Dat is exceem geworden en daar heb ik vette zalf voor gekregen. Nu met de pepti gaat het goed, lees maar op het andere topic. Ik denk dat je met andere voeding een heel eind op weg bent. Dat zou ik doen als ik jouw was