Koemelkallergie ervaringen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb het vermoeden dat onze dochter wel s KMA kan hebben. Ze mist alleen wel enkele symptomen (slecht drinken/slecht groeien en uitslag). Ze heeft wel wat rode pukkeltjes op haar wangen. Ik vermoed KMA omdat andere symptomen wel overeen komen:

Onrustig drinken
    Extreme krampen
    Veel/ontroostbaar huilen
    Overstrekken
    Ze zit al 3 weken vol (verkouden??)
    Voorkeurshouding
    Slecht slapen

Als ze wakker is lijkt ze niet tevreden. Huilt eigenlijk bijna altijd als ze wakker is. Het gekke is alleen dat er ook dagen zijn dat het wel goed gaat. Ze slaapt dan goed en huilt veel minder. Kan dit bij KMA?? Ik zou toch denken dat ze daar iedere dag last van hebben. Ze krijgt flesvoeding dus is altijd hetzelfde. Of zou ze 'gewoon' krampen hebben. Afgelopen dagen ging t weer heel goed en konden we haar ook gewoon wakker in bed leggen. Ze ging dan gewoon rondkijken en uiteindelijk lekker slapen zonder te huilen. Gisteren was het helaas weer helemaal mis. Ze had de hele dag last van enorme krampen en ze was ook echt ontroostbaar. Ze konkelt van de pijn op die momenten en ook het drinken gaat heel onrustig. Als de fles leeg is huilt ze weer. Echt zo zielig. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Nog even aankijken of toch maar de huisarts raadplegen..

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    welk kunstvoeding geef je? en welke hoeveelheden en hoe vaak? drinkt ze snel of langzaam? boert ze goed? laat ze veel scheten.

het is wel lastig te beoordelen voor ons, al lijkt het wel erg op onze dochter de eerste maanden. zij had ook enkel
    Onrustig drinken
    Extreme krampen
    Veel/ontroostbaar huilen
    Overstrekken
    als symptomen. met scheten laten. de rest niet. al was het bij haar niet raar dat ze de ene dag er meer last van had dan de andere omdat zij bv krijgt en mijn melk niet altijd kma vrij was..
    geen idee of jou huisarts er verstand van heeft, de meeste niet echt, dus misschien is het cb een betere stap om even langs te gaan.
    de rode pukkeltjes kunnen ook baby acne zijn, dus hoeven er niet mee verband te houden.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou toch eens kijken of de ha je speciale voeding kan voorschrijven of kan doorverwijzen naar een ka. Mijn dochter had op zich helemaal niet veel klachten, maar ze was duidelijk niet tevreden, was erg onrustig, had ook pijn (verborgen reflux-achtige klachten), ze snurkte in haar slaap (volle neus, zeg maar) en mja, ze huilde gewoon heel veel. Ka kwam met kma, vooral vanwege die fysieke onrust (overstrekken, bijna 'vechten' tegen niks). Ze had dus geen uitslag, ook poepte ze prima, geen krampjes. En ka had gelijk; het was kma. Later geprovoceerd met een mini-hoeveelheid koemelk (ze kreeg borstvoeding, ik was op dieet en dronk 1 slok karnemelk), en meteen weer dat onrustige en huilen.
    Kma kan echt lastig te bepalen zijn; sommige baby's hebben ogenschijnlijk geen echte klachten, behalve dan dat ze veel huilen, maar geen eczeem, geen reflux, geen luid borrelde darmpjes... en op speciale voeding gaat 't ineens goed.

Zelf merk ik trouwens ook dat ik (licht) op koemelk reageer; ik word er moe/futloos van, m'n huid wordt minder, vaker buikpijn... Maar alles vrij vaag. Ontzettend veel volwassenen blijken op koemelk te reageren zonder het echt te weten, omdat wij zo'n overheersende koemelk-cultuur hebben...

Maar goed, ik zou het dus zeker proberen te testen! Twee weken dieetvoeding en je weet of het kma is of iets anders.

4. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hier in via het cb. Ook eczeem Veel onrust slecht kunnen slapen. Veel ontroostbaar huilen en alles werd erger toen ze geen bv meer kreeg.
    Nu al een tijd aan de pepti en dat gaat super. Je zou alleen even bij de verzekering na moeten vragen wanneer ze vergoeden. Anders kan het een dure grap worden. Bij ons gelijk met een verklaring van een arts (cb) maar soms moet je perse opnieuw koemelk aanbieden om zeker te zijn.

5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik bied 6 keer 120 aan. Kruidvat standaard.. Dit drinkt ze niet altijd leeg. Ze drinkt te snel, boert wel goed, laat heel veel scheten, maar zoals ik zei gaat t dus de ene dag beter dan de andere.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wanneer huilt ze? Direct na de voeding is vaak reflux, anderhalf uur na de voeding eerder KMA.

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou eens beginnen met HA voeding ipv de standaard voeding en indikken van flesjes met Nutrilon. Helpt dit niet dan zou ik naar arts gaan ivm mogelijke KMA.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    HA heeft nu geen zin meer. Bij twijfel kun je een pak pepti halen.

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Heb wel gedacht aan de comfort voeding omdat dat goed zou zijn voor krampjes als reflux dus misschien is dat nog een optie? Maar ja welke dan? Kruidvat, Nutrilon of Friso?

Ze huilt meestal een tijdje na de voeding maar soms ook gelijk na de fles en sinds gister dus hele dagen dus daar is ook geen peil op te trekken denk ik.

10. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Het luvv

Mijn zoon is eindelijk over zijn koemelk allergie heen wil hè meer weten kunnen we beter even Prive berichten Gr. Wendy

11. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

ik zou eens pepti proberen, hier was na de 1e fles alle onrust verdwenen !! we kregen er een heel ander kind voor terug

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou dan allereerst even kijken wat er gebeurt als je de leefregels voor reflux gaat hanteren:
    vaker kleinere flesjes
    goed laten boeren tijdens en na de voeding
    20-30 minuten rechtop houden na de voeding
    bedje (flink!) ophogen of buikligging
    voeding indikken, (of is die je nu geeft al ingedikt?)

Als het enkel reflux is, zou dit moeten gaan werken. Als het ook nog KMA is, kun je -als dit binnen een week geen verbetering geeft- dan eens kijken of het op pepti wel verbetert.
    Ik zou geen twee dingen tegelijk aanpakken, want dan weet je nog niet wat het is... :(

13. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik zou eerst zelf andere voeding proberen. Pak dan zo hypoallergeen mogelijk. Doe dit geleidelijk aan CB kan helpen met een schema om van voeding te veranderen.
    Als dit werkt, weet je genoeg. Werkt dit niet, zou ik het via de kinderarts laten lopen, die kunnen een eventuele reflux ook uitsluiten en daarbij krijg je via de kinderarts speciale voeding vergoedt :)

14. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ps:mijn zoon had ook KMA en een verborgen reflux.
    En veel dezelfde symptomen

15. misa

misa Niet meer actief

Herkenbaar... Ook de vage en niet complete klachten. Kiss, kma en reflux hier, maar veel gezeur en gezeik met artsen gehad... Dus hou vol en laat je niet op de kop zitten en volg je gevoel!

16. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Hier ook een kindje met KMA. CB gaf aan dat het echt geen KMA kon zijn want onze zoon groeide juist super goed (plus2 op de curve) en dat eczeem hadden zoveel kindjes. En ach krampjes hoorde er nou eenmaal bij....
    Maar hij had flinke krampen echt krijsen van de pijn bijna de hele dag!! was onrustig en had veel eczeem over zn hele lijfje niet reagerend op hormoon zalf.
    Naar de KA dus en deze zei gelijk dat ze dacht aan KMA dus over op pepti. Jeetje zeg wat een verschil na 1 dag al!!! We hadden ineens een heel vrolijk kindje!! Echt een openbaring gewoon dat het ook zo kan!!
    Dus meid volg je gevoel en ga naar de KA!!

Deel Deze Pagina