Ik douche altijd in de avond omdat ik overdag alleen thuis ben met Jamila. Maar soms ben ik zo druk in de weer dat ik vergeet te douchen en daar pas kom als ik in bed lig. Normaal gesproken ga ik dan de ochtend erna douchen maar dit durf ik nu dus niet aan. Ik ben veel te bang dat er iets gebeurt, dat ze ineens op haar buik rolt en geen adem meer krijgt of stikt in haar spuug.. En als ik dan onder de douche sta dan heb ik dat niet door of ik kan nooit op tijd bij haar zijn.. Mijn vriend zegt dat er vast niks gebeurt en ik dus best even kan douchen. Hoe doen jullie dit? Gaan jullie gewoon douchen of wachten jullie op je partner?
Ik ga gewoon douchen hoor! Als je zelf slaapt zie je haar toch ook niet.... En ik ben ook wel eens even op zolder de was aan het doen. Gewoon doen hoor!
Ik douche alleen als mijn vriend ook thuis is. Een douche mag ook wat ontspannend zijn, en dag zou het nooit zijn als ik wist dat mijn dochter alleen was. Maar ik kan me best voorstellen dat er genoeg mama's zijn die het wel doen.
Ik douche gewoon als hij slaapt. Maar dat komt ook omdat zijn slaapjes heel voorspelbaar zijn. Hij gaat er in en zodra hij slaapt wordt hij de komende 2 uur niet wakker.
Ik ben altijd gewoon gaan douchen als de kleine zelf ook in bed ligt. In het begin had ik de babyfoon aan en als ik dan hoorde dat er iets was, kon ik er snel heen gaan. Tegenwoordig hou ik de douchedeur open, zodat ik hem kan horen huilen.
Ik heb vanmorgen gedoucht deur van de badkamer open, baby sliep en dreumes was aan het spelen op haar kamertje. Traphekjes dicht. Ik ga er dan geen hele tijd onder staan. En ik hoor alles.
Denk niet dat je zo bang hoeft te zijn....je kan haar moeilijk 24 uur per dag in de gaten houden en dat moet ook niet mijn inziens. Dus baby in de box of in bedje en lekker gaan douchen!
Als me dochtertje sliep nam ik die babyfoon mee en anders bij mij in de badkamer in der wipstoel en anders idd als me vriend thuis is. Heb daar nooit echt overnagedacht eigenlijk
Ik douche gewoon hoor. Ik ben een alleenstaande moeder dus dan zou ik nooit kunnen douchen? Ik douche dus wanneer mijn zoontje slaapt, hij is dan nu wel 2,5 maar dit doe ik al vanaf het begin.
Ik ga altijd gewoon douchen hoor. In het begin nam ik de babyfoon nog wel eens mee. Maar nu niet meer
Gewoon douchen! Ik ging vaak als ze net op bed lag gelijk douchen, deur op een kier van de badkamer en gewoon een snelle douche. Als vriend thuis is ga ik soms wel eens tussendoor gewoon douchen, zodat ik er niet snel onder vandaan hoef.
Nou ja zeg.. Voor mij is het niet overdreven. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als er wel iets gebeurd. Ik ben nou eenmaal een beetje te bezorgd soms.
Ik douche altijd 's avonds als de kids op bed liggen. Maakt niet uit of vriend er wel is of niet. Neem dan gewoon de babyfoons mee, dan hoor ik ze vanzelf wel... Een keer had ik dat niet gedaan en hoorde de jongste huilen toen ik de douche uit deed, maar daar heeft hij niks aan over gehouden geloof ik . Sta er dan ook niet heel lang onder.
Gewoon douchen hoor.. Ik zou niet weten waarom niet. En iemand riep hier dat douchen ontspannen moet zijn,da's heel leuk maar veel dingen die dat vroeger inderdaad waren kunnen dat als mama helaas minder of soms even niet zijn. Douchen moet je toch.. En anders babyfoon mee voor het idee!
Ik ben benieuwd hoe je het straks moet doen als ze rond loopt en de box is al weg ? Hier douche ik wanneer ze haar papfles in haar ledikant drinkt. Of als ze in de box zit en soms als ze gewoon rond loopt. Dan laat ik de deuren open (flat). En de dagen dat zij moet douchen. Vul ik ons badkuip gaat zij daarin en ik onder de douvhe (apart van elkaar). In de kraamtijd gingen we op haar dagen met zijn 3en onder de douche. En anders lag zij lekker in haar wiegje. En ja ik snap je angst. Ik had een enorme spuug baby maarja ook douchen moet gebeuren he ! En ik lees van genoeg moeders dat ze de wipstoel mee in de badkamer nemen. Dus als je echt bang bent ?
Ik hoor echt niet alles als ik onder stromend water sta in de douchecabine. Ik douche eigenlijk nog steeds nooit als ik alleen thuis ben met kinderen. Juist omdat ik niet meteen kan reageren en niet hoor/zie wat in het huis gebeurt. Voor mij voelt dat hetzelfde als alsof ik niet aanwezig ben. (en ik krijg het echt niet voor elkaar om binnen 5min klaar te zijn met douchen)
Dat was ik (al riep ik het nu niet bepaald). En natuurlijk kan het wel. Maar ik kan ook perfect relax douchen als de papa thuis is, dus doe ik het liever dan. Ik zie geen reden om me snelsnel af te spoelen, als ik het gewoon ook rustig kan doen op een ander moment.