Nou ja, de titel zegt het al. Mijn dochter is 8 maanden en weigert sinds een week alle flessen. Als ze slaapt lukt het soms wel om rond de 100-150 ml voeding te geven maar als ze wakker is, is er geen beginnen aan. Hysterisch huilen/krijsen en de fles echt wegduwen. Ik kan toch moeilijk alle flessen met een theelepel gaan geven. Iemand ervaring/tips/trucs en adviezen?
Is er iets gebeurd waardoor ze de flessen weigert misschien? Een keer te warme melk oid? Je moet het vooral niet forceren, zo loop je een kans dat ze er helemaal niets meer van moet hebben. Is een tuitbeker een optie? Sommige kindjes zijn op een gegeven moment gewoon klaar met flessen, maar willen wel uit een tuitbeker drinken.
Drinkt ze er echt helemaal niks heeft? Niks forceren! Maak je het nog erger mee. En anders via tuitbeker? Werkt dat misschien?
Tuitbeker drinkt ze niet uit, soms neemt ze per omgeluk 1 slokje maar dat is het dan ook. Ze is verkouden (geweest) en ik snap dat drinken met een verstopte neus niet echt makkelijk gaat en ze is echt wel eerder verkouden geweest maar toen dronk ze wel redelijk, nu drinkt ze echt bijna niets. Ze weigert de flessen. Soms gaat er wel een slokje in maar dan verslikt ze zich of wrijft in haar ogen en komt met haar handjes tegen het flesje en dan is het afgelopen. Hoe moet ik dan vocht naar binnen krijgen? Fruithap leng ik al aan met water trouwens.
Lastig! Hier dronk ze minder toen ze zo verkouden was, tot wel de helft minder maar neusspray hielp wel goed om de neus vrij te krijgen. Fruithap hoef je niet te verdunnen hoor! Je zou ook gewoon extra fruithap kunnen geven ( dus 2 porties ) als ze het wel eet want de voedingsstoffen en vocht kan ze goed gebruiken, water heeft niets aan voedingsstoffen, gepureerd fruit wel.
Voedingsstoffen maak ik me niet zo druk om. Ze heeft wel wat reserve zullen we maar zeggen... Vocht, daar maak ik me het meest druk om, vandaar het aanlengen van de fruithap.
Ik herken het!! Mila dronk met een maand of zeven ook minder. Heb toen een andere beker gekocht en dat ging al stukken beter.. Ook gaf ik 's avonds een yoghurtje zo kreeg ze in ieder geval meer binnen. Pap eet ze dat wel?? Anders zou je bijv in de ochtend pap kunnen geven en 's avonds dan een yoghurtje.. Dan zou je nog maar 1fles in de middag overhouden..
Mijn zoontje had dit ook. Her welbekende 8 maanden sprongetje.Best heftig en manman wat was ik blij dat het voorbij was.Duurde tocht wel een weekje of 3. Hij wilde geen fles meer en helemaal niks hielp. Toen pap gaan geven. (melkvoeding in dikke pap versie met lepel) en toen ging het perfect. Sindsdien wilt hij geen fles meer en zit hij op boterhammen, melkpap (moet toch de groeimelk hebben) en warm eten. Dus hier was het omdat hij een stukje meer baby af ging en een grote jongen werd om mee te eten met de lepel. Nu zitten we de laatste dagen in de fase dat hij zelf de lepel wilt vasthouden en eten.Hihi.
Hier was het rond 5 maanden dat ze minder ging drinken en met 6 maanden hield ze er helemaal mee op... toen langzaamaan weer begonnen gelukkig en ook uit tuitbeker etc. en nu hebben we de grootste spenen en ze drinkt er op los maar dat heb je vast al geprobeerd
Mr K had dit ook en ik ben toen in overleg met de voedingsdeskundige van het cb over gestapt op gewone (volle ) melk en karnemelk. Je moet dan wel extra vit D druppels bij geven.
Hallo, Sinds enkele dagen ook dit probleem. Mijn zoontje is bijna 7 maand maar drinkt ook zijn flessen niet meer leeg. Vanmorgen naar het CB gebeld en daar kreeg ik ook het advies om de middag fles eraf te halen en dit te vervangen door yoghurt. Heeft iemand anders nog tips voor mij. Groetjes