Hoi meiden, Ongeveer 2 weken geleden zijn wij van ha-voeding overgestapt naar normale (op advies van de kinderarts). We gebruikten ha omdat mijn man erg allergisch is, maar was niet nodig volgens de KA. Nu heeft dochterlief op haar bovenbeentjes en op haar schouders heel erg droge plekken. Het ziet niet rood, maar is schilferig en superdroog. Heb het al een paar keer ingesmeerd met olie en vette zalf, maar het is daardoor niet verbeterd. In badje (doen we om de dag) gebruiken we alleen olie. Alleen voor haar voetjes en billetjes gebruik ik zeep. De plekken zaten eerst alleen aan de achterkant van haar beentjes, maar nu ook aan de voorkant. Heb niet het idee dat het jeukt. Zou dit eczeem kunnen zijn? En denken jullie dat dit verband houdt met de overstap op 'normale' voeding?
Het zou kunnen hoor. Kleine kindjes zijn vaak gevoelig voor eczeem. Bij een gevoelig huidje kun je i.p.v. badolie zemelenbad gebruiken (gewoon van Kruidvat). Dit is heel zacht, speciaal voor gevoelige huidjes. Wij smeren nu op aanraden van het consultatieburo Sebamed babycreme (DA, kruidvat had het hier niet). Ik las op de verpakking dat het zelfs ontstekingsremmend werkt en hier knappen de plekjes er wel van op. Ik ben nog niet bij de huisarts geweest. Ik heb zelf m'n hele leven al last van eczeem en krijg er eigenlijk nooit anders als hormoonzalf voor. Als het met die creme en zemelenbad ook beter wordt.....