pff even klagen hoor...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kawaii, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Zo ik moet toch even "zeuren"...
    ondanks dat ik super blij ben met mijn zwangerschap, en dat het kindje ontzettend gewenst is, vind het het zwanger zijn zelf op dit moment toch wel heel zwaar eigenlijk.
    De eerste maanden gingen eigenlijk heel gemakkelijk, op een paar misselijke weken na. Was wel wat moe, maar was prima te doen.
    Maar sinds een week of vier....
    Mijn buik is ontzettend gegroeid, van eigenlijk niks te zien naar een flinke zwangerschapsbuik in vier weken. En tegelijkertijd met het groeien begonnen ook de klachten ineens flink te verergeren. Ik ben vooral heel erg moe, heb nergens energie voor. Na een dag werken kun je me opvegen, dat kan ik echt niks anders meer doen dan op de bank hangen. Huishouden heb ik dus al helemaaaaal geen puf voor, komt helemaal op mijn vriend zijn schouders neer.
    Ik slaap ook heel slecht, wordt minstens elk half uur wakker omdat ik geen goede slaaphouding kan vinden. Helpt ook niet voor de vermoeidheid. Daarnaast heb ik veel last van buikpijn & rugpijn (ook niet bevorderlijk voor nachtrust). En ik moet ineens om de haverklap overgeven, ook al lijkt daar helemaal geen aanleiding voor te zijn. Heel vreemd. En oja, ook nog behoorlijk last van mn darmen. Of het zit verstopt, of ik heb last van diarree...

Een hele waslijst en ik voel me best wel een zeur. Ik wou zelf zwanger worden en prijs me gelukkig dat dit zo snel is gebeurd. Maar jeetje, ik heb het zwanger zijn wel behoorlijk onderschat!
    Gelukkig kan ik hier op mn werk goed over praten en zijn mijn werkzaamheden al aangepast. Hopelijk kan ik het zo nog een poosje uitzingen. Overigens neemt de VK het allemaal heel serieus, heeft me op het hart gedrukt om het rustiger aan te gaan doen. En ik wordt volgende week gecontroleerd op het ijzergehalte & op zwangerschapssuiker. Dit ivm de grootte van de baby, baarmoeder en buik. Ben heel benieuwd (en bezorgd..) om wat daar uitkomt...

Zo, ik ben even klaar met klagen. Nu weer genieten van alle bewegingen in mijn buik.:D

2. Af en toe even zeuren mag best toch, zwanger zijn is ook best wel zwaar voor je lichaam hoor! Betekent niet dat je er niet blij mee bent.. :)

Kan je misschien wat middeltjes krijgen tegen het overgeven en de verstopping? Ik had er zelf ook veel last van, nam emesafene tegen het spugen. Maar kan je ook geen voedselvergiftiging of een bacterie oid opgelopen hebben? Aangezien je afwisselend last hebt?

Denk om jezelf he, fijn dat je vriend het huishouden doet, en niet te druk op je werk zijn, misschien kan je ook nog wat minder werken.. soms slokt zwanger zijn al je energie op en vooral als je slecht slaapt.

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik snap je heel goed meid!! hier ook super blij met mijn zwangerschap maar af en toe moe van de kwaaltjes. tip voor het slapen, misschien dat een voedingskussen je helpt. die leg je onder je knie als je op je rug ligt en tussen je knieen als je op je zij ligt.

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

Je hebt al niet echt een onbezorgde zwangerschap gehad dus snap wel dat je moe bent hoor. Lekker klagen mag. Vaak is het nog een taboe, maar ook hier is de energie nergens te bekennen, vervelend voor mijn kleine dreumes die dat wel van me vraagt. We komen er gelukkig allemaal. Slecht nieuws....."het wordt alleen maar zwaarder".

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    goed dat je het er even uit gooit! lijkt echt een taboe op te liggen, je moet maar blij zijn altijd maar het is inderdaad ook allemaal wel eens zwaar en qua kwaaltjes heel wat minder leuk. gelukkig zie je in dat het niet opweegt tegen wat je er straks voor terug gaat krijgen maar spui maar lekker meid, we kennen het allemaal wel denk ik ;)

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Jullie zijn lief:)

7. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Persoonlijk heb ik de 2de fase van mijn zwangerschap het moeilijkste ervaren.
    Veel klachten (veel dezelfde als jij)
    Maar nu ik in de 3de fase zit en de baby gedraaid is, heb ik (letterlijk) meer lucht.:D

Mensen zijn erg begripvol naar zwangere vrouwen toe. Dus een beetje zeuren op zijn tijd mag best.;)

Sterkte

Groeten Jane

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Zo fijn dat het herkenbaar is voor jullie

Op dit moment is het vooral mijn rugpijn wat vervelend is. Ik slaap er gewoon bijna niet van... overdag is het wel te doen, af en toe een andere houding aannemen en dan overleef ik het wel. Maar 's nachts.. pfff.. wordt elk half uur wakker van de pijn in mn rug. Voedingskussen tussen mn knieën, tegen mn rug, tegen mn buik, kleine kussentjes op alle mogelijke plekken, verschillende slaaphoudingen.. heb alles geprobeerd maar niks helpt. Ben er inmiddels letterlijk doodmoe van.
    Het zal vast komen van de veranderde lichaamshouding nu mijn buik groeit, maar au au au wat doet het pijn. Inslapen lukt inmiddels alleen met een stevige hoeveelheid paracetamol en dat wil ik eigenlijk helemaal niet dagelijks slikken:x

Iemand de gouden tip? Zou een stevige buikband helpen, die misschien wat steun geeft aan mijn rug? Of toch maar even een bezoekje aan de HA?

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik kan je helaas niet meer tips geven dan ik al gedaan heb, maar als jij nog de gouden tip krijgt hou ik me aanbevolen!! vandaag thuis door de rugpijn en harde buiken....... krijg mijn rust niet vrees ik. gelukkig veel begrip van mijn leidinggevende. wel even op blaasontsteking gecontroleerd, heb ik gelukkig niet.

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Justme:
    bedankt! Vervelend he, die rugpijn.. pff word er helemaal kriegel van! Mocht ik toch nog de gouden tip krijgen, laat ik je zeker even weten. Maar ben bang dat het gewoon een kwestie van doorzetten wordt... Blaasontsteking ben ik een paar weken terug ook op gecontroleerd, was het bij mij ook niet gelukkig!
    Veel sterkte, ik leef met je mee!

11. Misschien een goed idee om naar een fysio te gaan, wellicht heeft die tips voor een betere houding.

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    daar loop ik al, bij een ceasar therapeut. het voorkomt erger bij mij denk ik, maar helaas brengt het niet de verlichting waar ik op hoop.... mijn houding is inderdaad niet super.....

13. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Net van ellende maar even VK en huisarts gebeld, voor tips. Helaas niks wijzer geworden.. pff..."dagelijks een warm bad of warme douche, rustig aan,en als het echt je nachtrust kost, dan op naar de fysio!" Misschien toch maar de fysio bellen. Hoewel het verhaal van JustMe niet echt hoopgevend is.. haha!

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    neem op tijd je rust meid. zwanger zijn is echt zwaar. Ik heb veelste lang doorgesukkeld tot vorige week nog zwaar werk gedaan en thuis veel en nu lig ik in het zh met bedrust omdat ik al weeen heb pfff.

Dus geef op tijd aan op je werk ga desnoods minder werken enz zodat je goed kan rusten. sterkte

15. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Misschien eens kijken in de buurt of je een goede (zwangerschaps)massage kan krijgen?
    Mijn vriend heeft me dan gemasseerd en niet een prof, maar dat luchte al enorm op.
    Ook zwangerschapszwemmen vind ik ideaal, even helemaal gewichtloos voelen heerlijk!
    Het slapen heb ik ook een tijdje slecht gedaan, de laatste twee weken lijkt het wel weer beter te gaan, zelf gebruik ik dan nog geen voedingskussen met het slapen, ik vind het ondingen.
    Succes in ieder geval, want ergens last van hebben is geen pretje.
    Ik heb juist de laatste paar dagen weer last van brandend maagzuur.

16. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    En misschien dat yoga iets voor je is. Daar leer ik vooral om te ontspannen en de boel een beetje soepel te houden.

Nou werk ik alleen op kantoor, dus hoef ik gelukkig niet de hele tijd op mijn benen te staan, maar ik vind het sinds vorige week ook echt zwaarder. Even naar boven rennen voor een printje doe ik niet, want dan ben ik alsnog 5 minuten aan het uitpuffen boven.
    Dan maar rustig de trap op.

Zwemmen lijkt mij ook wel wat, dat ga ik ook maar eens proberen.

Voreger als ik last had van mijn rug ging ik staan en liet ik mijn bovenlijf heel rustig naar beneden zakken zodat ik mijn tenen aan kon raken, en dan heel je rug en nek ontspannen en rustig heen en weer wiebelen, dat doe ik nu ook maar niet, het omhoog komen wil dan niet zo lekker ivm licht in mn hoofd....:cool:

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Het is een klaagtopic, dus hier ga ik nog ff... Mn eerste nachtelijke maagzuuraanval! Bah bah! :p baby is ook heel druk nu dus hij schopt vast ergens tegenaan.
    Overigens gaat het met mn rug iets beter. :)

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    he bah, maagzuur. das mij gelukkig (nog) bespaard gebleven.
    tip voor de rug, spiroflor creme! de warme variant.

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Las dat je paractamol neemt om in te slapen? Misschien kun je beter melatonine nemen ( weet eigenlijk niet of dat mag als je zwanger bent kun je altijd eens na informeren )? Zijn pilletjes homeopatisch om in te slapen :) succes er mee meid!

20. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    @Annet:
    bedankt voor de tip! :) Ga er eens naar kijken. Zijn die pilletjes ook een beetje pijnstillend? Want daarom neem ik vooral die paracetamol af en toe, omdat ik door de rugpijn gewoon niet in slaap kan komen. Gelukkig is dat niet iedere avond nodig, daar zou ik me ook echt niet goed bij voelen, zoveel "troep" slikken!

Deel Deze Pagina