Dochter is bijna 11 maand Sinds een 2-tal weken zijn de slaapjes overdag echt een warboel. Voordien sliep ze 2 x , voormiddag en in de vroege namiddag Nu slaat ze 1 v/d 2 dutjes over.. Ik leg haar in bed als ik zie dat ze moe wordt. Maar zodra ze erin ligt gaat ze rechtstaan of op haar poep zitten. 's Nachts is er geen probleem, dan slaapt ze van 18.30 tot 6/7u ongeveer Voorbeelden : - Gisteren om 6u wakker, om 9u dutje gedaan, normaal gaat ze rond 13u nog eens slapen, begon ook weer in de ogen te wrijven toen. Pas om 15u wou ze echt slapen (Voor amper 3 kwartier) - Vandaag werd ze wakker om 6u, net om 11u wou ze pas écht gaan slapen. Terwijl ze rond 9u al in de oogjes begon te wrijven, in bed proberen te leggen maar dat wou ze dus niet. Iemand ervaringen? Sprongetje? De overgang naar 1 slaapje lijkt me al vroeg op deze leeftijd, niet? Of is haar wakker-tijd langer aan 't worden?
Hier precies hetzelfde gerommel. Regelmatig dagen met maar 1 slaapje. Tja, het moet maar zo. Als ik hem probeer te dwingen, dan heb ik de hele dag heibel.
Hier was dat ook voor ze naar 1 slaapje gingen. Soms ben ik de ochtend slaap gaan rekken naar 11.30. Dus daar oor al brood. Dan sliepen ze tot half 3. Dan een flink bord fruit. En redden ze het tot de avond. Dat wisselde af met dagen van twee slaapjes. En ineens was 1 slaapje genoeg
Zoontje zat al op 1 slaapje met 9 maanden (helaas), en nu nog steeds doet hij het goed op 1 slaapje alhoewel de laatste maand dgn tussen zitten waar hij ineens weer 2 slaapjes doet. Dan wel korter anders slaapt hij 2.5 tot soms 3.5 uur.
Hier zat mijn zoontje al op 1 slaapje met 11 maanden.. En dan sliep hij max 1,5 uur.. Dus het kan wel! Nu is hij 16 maand en slaapt 2,5 uur in de middag.
Onze dochter sliep met 11 maanden ook maar 1x, meestal van 12 tot 3. Nu is ze 14 maanden en slaapt ze van 13-15.30, wel slaapt ze smorgens uit tot 8 uur.
Hmmm dus 't kan toch dat zijn.. Maar ze wrijft wel in haar ogen en lijkt echt moe.. Of hoort dat bij die overgang?
Hier vandaag helemaal geen slaapje gedaan, wel wrijven en zeuren en vooral veel aandacht van mij willen. Dochtertje is jonger, bijna 9 maanden maar zit ook in een sprong denk ik Zijn allemaal faaaases denk ik dan maar en ze gaan steeds minder slapen. Weg met de rust haha
Met 10 maanden begon meneer ineens maar 1 slaapje aan het einde van de ochtend te doen van +/- 45 min maar sinds 2016 word hij rond 6 uur wakker en doet hij weer 2 slaapjes van totaal 3-4 uur. Weet niet wat ik meemaak. Het kan dus zo weer veranderen. Denk je weer een ritme te hebben, gooit hij het weer om
Hier ging hij ook met 11 maanden over op 1 slaapje, maar hij sliep wel in de ochtend wat langer. Maar op zich is het toch niet erg als ze haar 2e dutje rond 15.00 doet? Dat deed hij hier altijd toen hij 2x sliep. Hij sliep dan om 10.30 en om 15.00. Maar als ze echt 'weigert' om te gaan slapen, dan zou ik het gewoon per dag bekijken. Hier sliep hij met 11 maanden van 12.00-14.00 ongeveer. Inmiddels slaapt hij van 13.00-15.00. Weet niet of ze goed in de wandelwagen slaapt? Anders zou je ook haar eind van de ochtend in bed kunnen leggen en als ze 's middags nog moe is lekker een stuk gaan wandelen en hopen dat ze dan nog even een tukkie doet.
Nee tis zeker geen probleem dat ze pas om 15u in bed beland, vind het gewoon raar dat ze het ineens zoveel langer volhoud (Ook al lijkt ze moe) Maar het komt tegenwoordig meer voor dat ze maar 1 dutje doet, daar zat ik wat mee Vandaag was ze dus van 6u wakker en ze heeft enkel van 11u tot 13u geslapen... In de wandelwagen slaapt ze nog maar zelden.. In de auto wel, maar om speciaal gaan rond te rijden, heb ik geen zin in
Haha nee hoor dat snap ik, zou ik ook niet doen! Hier was het ook zo plotseling hoor. Sliep hij met 10 maanden nog netjes 2x 2 uur, was dat met 11 maanden opeens afgelopen en was het voor elk slaapje drama om dan vervolgens maar 3 kwartier te slapen. Hier duurde de overgang van 2 naar 1 slaapje ook het langst en ging het moeilijkst. Denk dat het zeker 2 maanden geduurd heeft voor hij de smaak goed te pakken had. Ik merkte wel dat ik het rond die leeftijd beter los kon laten dan toen hij kleiner was. Hier hielp het wel om in de ochtend wat te rekken. Bv. om 10.00 tussendoortje, dan lekker gaan wandelen/ boodschappen doen o.i.d. Bij thuiskomst een boterham en dan lekker naar bed.
Ons zoontje zat ook pasgeleden te rommelen bij 14 maanden. Maar nu is hij ziek geweest en doet hij wel weer twee slaapjes. Ik kijk gewoon per dag. Soms slaapt hij er één. Soms twee. Bij opvang idem. Als ik op mijn vrije dag bijv. met hem ga zwemmen ofzo dan doet hij maar één slaapje omdat ik hem dan makkelijk door de ochtend ''heen'' trek.
Ons meisje slaapt nog 2 slaapjes overdag: 10.00u tot 11.15u. 14.00u tot 15.30u Nacht: 19.00u tot 8.00u.
Heel lastig en herkenbaar! Ik ging toen al een tijdje over op 1 slaapje anders was t steeds drama met slapen gaan overdag.. Soms lukte dat niet hoor en sliep ie alsnog twee keer op een dag. Maar ik probeerde te rekken zodat hij rond half 12 naar bed ging tot een uur of 2 en dan hield hij het net vol tot 7u half 8. Nu is hij bijna 1 en gaat dit bijna altijd prima