Ha, Even jullie advies. Mijn zoontje van 8,5 mnd gebruikt sinds zijn geboorte HA flesvoeding omdat ik zelf een koemelkintolerantie heb. Na een rustige 1e week huilde hij veel en sliep weinig overdag. Na enkele weken medicatie voor verborgen reflux gehad en inbakeren dit hielp. Met 6 mnd mocht ik volgens cb over op gewone flesvoeding dit niet gedaan omdat hij ook was begonnen met eten dus ik niet zou weten als hij ergens op reageert. Vorige week woensdag begonben met op elke fles 1 schepje te vervangen voor gewone voeding. In de dagen daarna begon het. Hij begon steeds slechter te eten tot amper. Dit terwijl hij altijd een enorm goede eter was hij at alles. Kreeg steeds dunnere en andere kleur ontlasting. Kreeg uitslag van onderen. Zondagavond zn laatste fles een gewone fles maar weer gemaakt. Maandag was hij echt niet fit. Vandaag 1 gewone ontlasting en 1 dunne rare. Hij is ook moe. Hangerig. Vandaag ging het eten alweer beter. Hij zou ook net toevallig ziek kunnen zijn. Dat zou dan de 1e keer zijn want is nog niet ziek geweest. Maar ik vind het wel heel toevallig. Masr als hij zo sterk reageert op de gewone voeding vraag ik me af of hij de HA allergene wel mag of dat hij niet wat anders moet. Nu zat ik ook te denken met de HA heeft hij sinds vaste voeding normale ontlasting daarvoor wel wat dunner maar hij herft ook bijna altijd uitslag op zijn billen en soms zomasr een pukkeltje of 3 op zn gezichtje. Ik zit te twijfelen afwachten of langs de huisarts gaan en bespreken ik hoef pas met 11 mnd weer na t cb. Wat denken jullie. Iemand ervaring?
Ik gaf mijn dochter ook Ha voeding en kreeg ook met zes maanden het nogal dwingende advies van het cb om over te gaan op gewone voeding. Nog gedaan ook, stom, ging helemaal niet. Flesweigeren, diarree, kortom ellende. Na een paar dagen dacht ik barst maar en ben weer ha gaan geven, de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Dus dat blijven doen tot ze een jaar was, toen wel koemelk maar dat ging toen goed. De huisarts zei later trouwens ook dat het beter Is om tot een jaar te wachten. Ik zou als ik jou was weer ha gaan geven, als het met een dag of 4/5 niet opknapt zou ik langs de huisarts, daar heb je meestal meer aan dan het cb.