Koemelkallergie of iets anders??

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Esmaralda, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Mijn zoontje van 11-10-12 is vrijdag (19-10) opgenomen geweest tot gisteren (21-10.)
    Hij kreeg 18-10 opeens last van erge gele diarree, echt waterdun en begon snachts met spugen en laten staan van zijn voeding.
    Hij krijgt flesvoeding, zo'n 100cc per voeding. Dit is wat meer dan normaal, maar hij was erg hongerig en kon het best hebben volgens de kraamzorg. Zijn geboorte gewicht was 3985 en hij krijgt Friso Standaard 1.

Op 19-10 werden de spuitluiers steeds erger en hij spuugde elke keer zijn voeding weer uit. Om 16:00 kreeg ik hem niet wakker voor zijn voeding, terwijl hij normaal altijd al een half uur van tevoren begon te 'mekkeren.'
    Ook vond ik hem suf, wij dus naar de huisarts en die stuurde ons door.
    In het ziekenhuis kreeg hij meteen in een infuus omdat hij was uitgedroogd en is bloed afgenomen en een monster van zijn poep.
    Ze dachten ook aan koemelkallergie, maar daar is verder niks meer over gezegd.

Hij is nu inmiddels weer thuis en de diarree is minder. Hij had echt 8 spuitluiers op een dag. Het is wel nog dun, maar niet meer zoals water, eerder wat zalvig en nog steeds knalgeel. Ook het spugen doet hij niet meer (was echt projectielbraken.) Uit de testen is niks gekomen, dus we staan een beetje voor een raadsel.
    Hij krijgt nu nog steeds 100cc (in het ziekenhuis hebben ze eerst 50cc geprobeerd, daarna 75cc en daarna weer 100cc) maar ik merk dat hij minder goed drinkt. Hij drinkt nu ongeveer 80-95 cc en spuugt 5-10 cc weer uit samen met een boer.

Nu zit mij het verhaal van kma nog in mijn hoofd, en twijfel of ik hem hypo allergeen moet gaan geven. Wat vind u? Wij twijfelen omdat zijn diarree minder is geworden. Moeten we dit nog even 1 weekje aankijken? Of zullen we overstappen??
    Ik heb zelf eczeem, astma en allergieën en mijn vader en oma hebben dit ook.
    Mijn oudste zoon heeft nergens last van en heeft ook altijd standaard 1 gedronken.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    Jemig wat een vreselijke start zeg. Fijn dat het beter gaat nu. Dat zou ik ook zeker even zo laten ook al is het nog niet helemaal goed. Kindjes moeten 2 weken wennen aan een voeding, een voedingswisseling heeft hoe dan ook impact. Kijk het zeker nog een week aan en probeer ook nog een keer op te hogen straks om te kijken hoe hij daar op reageert, worden de kalchten weer erger, gelijk aan de bel trekken. Maar dan kan je de hypo-allergeen meteen overslaan. Als het een allergie is moet je nl een stapje verder naar de (Friso)Pep of Allergy care. Wisselen gaat wrs meer problemen geven nu. Succes.
    groeten Femke

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ja was echt niet leuk, echt verschrikkelijk om je kleintje zo te zien. Gelukkig gaat het steeds beter.

Bedankt voor je antwoord, daar kan ik zeker wat mee! Alleen als een kindje koemelkallergie heeft, kan het dan dat de diarree minder word? Of hebben ze daar altijd last van met koemelkallergie?
    Waar haal je eventueel die voeding?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Wanneer een baby koemelkallergie heeft ga je over op (Friso)Pep, deze voeding geeft altijd wat dunnere ontlasting. Deze voeding is verkrijgbaar bij de apotheek. Het overstappen naar deze voeding moet je altijd in overleg met een arts doen.
    Groetjes, Petra

Share This Page