koemelkallergie en toetjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door arien, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arien

arien Lid

23 okt 2012
    11
    0
    0
    Hallo,

Ik ben de trotse moeder van een zoontje van 7 maanden oud. Sinds begin september weten wij dat hij een koemelkallergie heeft. Hij heeft van de kinderarts Neocate LCP als flesvoeding voorgeschreven gekregen. Hij heeft best wel moeite om dit te drinken. Zijn voedingsschema is als volgt:
    6.30: 180/6 (drinkt tussen de 100 en 160)
    10.00: 180/6 (drinkt tussen de 150 en 180)
    11.00: fruithap 200 gr
    14.00: 180/6 (drinkt tussen de 150 en 180)
    17.00: groentehap 200 gr
    23.00: 180/6 (drink meestal de fles leeg)

Het gebeurt regelmatig dat hij de fles weigert. Uiteindelijk heeft hij dan na een aantal uur zo'n honger dat hij de fles wel drinkt.
    Ik maak me wel een beetje zorgen dat hij niet voldoende vocht binnen krijgt en ik zou dit graag willen aanvullen. Nu heb ik al water en diksap geprobeerd, maar dat wil hij absoluut niet hebben.

Nu dacht ik eraan om hem iets van een toetje te geven na zijn groentehap, maar vla en yoghurt zijn natuurlijk met een koemelkallergie uit den bozen.

Zijn er goede alternatieven beschikbaar hiervoor?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groet,
    Arina

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Arina,
    Het is lastig om je zoontje te laten wennen aan deze voeding. Er zijn geen kant en klare hapjes. Je kunt zelf hapjes maken met Neocate erin. Wanneer je Googled op 'recepten met neocate' kom je bij een site met allerlei recepten.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina