Voeding baby 6 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by MvanG, Oct 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvanG

MvanG Lid

Nov 21, 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Beste,

Mijn zoontje is nu 6 weken en 2 dgn. Hij krijgt FV voor spugende kindjes met Johannes brood pitmeel omdat hij last heeft van Reflux.
    Hij woog 2 weken geleden 4300 gr, en mocht de voeding qua hoeveelheden ophogen. Toen kreeg hij nog BV afgekolfd in een flesje. Hij krijgt inmiddels flesvoeding en ik vroeg me zelf af hoeveel hij mag. VOlgens de verpakking 5 x 165 op 24 uur. Maar ik merk dat mijn zoontje daar eigenlijk niet genoeg aan heeft. Is dit heel erg ? Mag hij 6 x 165 ??
    Voeding voor hongerige kindjes lijkt me geen optie gezien zijn spugen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Met flesvoeding is er een maximale hoeveelheid die je mag geven, en dat is uiteindelijk 1 liter klaargemaakte flesvoeding. Bijvoorbeeld 6 flessen van 165 ml (150/5) of 5 flessen van 200 ml (180/6), totaal 30 schepjes voeding per 24 uur. Om deze hoeveelheid al met 6 weken te geven is wat veel. Dat houdt in dat als je zoontje straks wat ouders is en zwaarder weegt je niet meer de mogelijkheid hebt om meer te geven omdat je dan al de maximale hoeveelheid geeft. Krijgt hij nu volledig flesvoeding? Hoe is zijn drinktempo? Voor een goed verzadigingsgevoel zou het fijn zijn als hij 15-20 minuten over een flesje doet.
    Groetjes Angelique

Share This Page