mn zoontje krijgt nu 3 weken comfort voeding, vanwege verstopping. nu is hij sinds 1,5/2 weken onrustig, en wil graag slapen, maar t lukt niet, alleen in de draagdoek/zak of als ie mij me ligt lukt t enigzins. de verstopping is over, alleen heeft hij nu sinds gister diarree, en al een dikke week lang een borrelend buikje en veel krampen. ook heeft hij pukkeltjes in zn gezichtje. ook laat hij vooral na de fles enorm stinkende scheetjes, soms ook heel harde. iemand een idee of dit op koemelkallergie kan duiden en zouden jullie hiermee naar de hapost gaan dit weekend of wachten tot maandag en dan naar eigen kinderarts? ik zit in dubio, ik wil niet voor een kleinigheid naar de hapost, maar mn mannetje zit niet lekker in zn vel, zo ken ik m niet, hij was altijd erg rustig en tevreden. ik heb nu sinds een paar dagen de dr brown fles omdat ik dacht dat t geoon krampjes waren, maar geen verbetering, al drinkt hij wel rustiger. de pukkeltjes had ik op babyacne geschoven, maar ik weet t nu niet meer.... pfff altijd zoiets in t weekend he.... hij drinkt trouwens zn flessen wel leeg.o ja, en hij snurkt nogal door zn neusje, al vanaf geboorte, volgens de ka was dat toen omdat zn neusje een beetje platgedrukt was in mn buik. maar t blijft...
Loesje toen hij op HA zat, was toen het borrelen minder? De comfort voeding is dat niet ook een soort Hypo Allergeen, of dat juist weer niet? Geen idee trouwens of scheten laten, een symptoom is van koemelkallergie. Boert hij wel goed? Helpt een warm badje niet tegen de krampjes en onrust voor het slapen gaan? Of je nu naar de huisartsenpost moet, of het aan kan kijken tot maandag, dat kan alleen jij beslissen. Mijn meisje liet ook altijd veel scheetjes en ook hele harde, nu nog trouwens, maar wij weten dat aan het slechte boeren en erfelijke aanleg, want haar papa kan er ook wat van.
haha, lies! ja, erfelijk is t hier ook... maar ze stinken heel erg... zn poepluiers ook... badje helpt niet, al ontspant hij daarvan wel. heb mn hebamme gebeld net, ze zegt wacht maar tot maandag en leg t dan voor. met ha had hij dat borrelen niet. comfort is geen ha zover ik weet en op de verpakking lees... arm kereltje..
Geen idee of je het al geprobeerd hebt, maar bij mijn meisje hielp een massage en dan ook lekker rondjes draaien op het buikje erg goed na een badje voor het bedje. Het is inderdaadzo sneu als ze zo'n last hebben zonder dat je weet wat het precies is.
Heb het even nagezocht, maar je hebt omneo-comfort? Daarvan geeft nutricia aan dat de eiwitten gedeeltelijk verknipt zijn, wat bij hypo allergeen ook zo is. Of het koemelkallergie is, is eigenlijk alleen vast te stellen door dieetvoeding uit te proberen. Deze klachten kunnen namelijk van koemelkallergie komen, maar kunnen ook gewoon bij je baby horen. Maar wat let je om nog even een pak pepti te halen en dat dit weekend uit te proberen? Weet je maandag direct meer, (meestal zie je direct wel verschil) en kan je hypo allergeen een machtiging geven, indien nodig.
Bij Omneo zijn de eiwitten minder verknipt dan bij HA. Nutricia geeft zelf aan dat het niet hypo allergeen genoemd mag worden.
Bijzonder, want op de site noemen ze het tegelijkertijd dus wel dieetvoeding. Kun je dus bij krampjes beter HA geven, lijkt me, want lichter verteerbaar....
ik woon in dld, en heb duitse voeding, maar heb t even vergeleken, t lijkt inderdaad op de omneo. t borrelen van t buikje lijkt vandaag iets minder te zijn dan voorgaande dagen, en hij heeft nog geen ontlasting weer gehad sinds vanochtend 6u. wel is hij erg plakkerig aan mama, maar dat kan ook aan n sprongetje te wijten zijn, daar had ik vanmiddag nog niet aan gedacht. ik hou m even in de gaten en ga maandag toch maar even langs, voor de zekerheid.
heb je tegen de borrels en krampjes al eens windsalbe geprobeerd???? kan ook en groot verschil maken kun je zo bij apotheek halen. en dan op zijn buikje inmaseren. zal idd gewoon morgen ff navragen want tjah beter een ker teveel dan te weinig toch? als het niet nodig i dat ie last heeft dan liever niet. succes hoop dat ie het vandaag beter doet