Afbouwen bv ivm overstapen flesvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by meisje1977, Feb 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Hallo,

Ik heb een vraag ik wil met 6 maanden op de fles over zijn ( ivm onregelmatig werken en na 6 maanden moet ik weer nachtdiensten doen)
    Mijn zoontje is morgen 15 weken.
    Mijn vraag is hoe ga ik bv afbouwen en flesvoeding opbouwen?
    Hoe zit dat dan met kolven? Nu kolf ik om de 3-4 uur als ik aan het werk ben.
    En wanneer ga ik ongeveer ermee starten?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kijk hoeveel en welke voedingen je wilt afbouwen. Dan bouw je 1 voeding per keer af. Trek een dag of 5 uit, of als je ruimte genoeg hebt een week voor je een volgende voeding afbouwt. Op deze manier geef je je lichaam voldoende rust om aan het nieuwe evenwicht te wennen.

Afbouwen gaat als volgt: sla een voeding of kolfbeurt over en vervang die met een fles. Je kijkt hoe dat gaat voor je lichaam. Krijg je erge stuwing dan kun je de spanning afkolven (liefst alleen spanning) Kijk het een paar dagen aan. Meestal zul je zien dat je na een dag of 4 merkt niet meer zo vol te lopen en heeft je lichaam de voeding afgebouwd op dat moment.
    Nu kun je een volgende voeding afbouwen.
    Bij voorkeur een voeding die er niet direct voor of na zit maar laat je er nog een tussen. Zo houd je makkelijker de voedingen die je nog wel hebt in stand in het begin.

Naarmate je meer afbouwt kun je merken dat het sneller gaat.

Ook kun je via VBN en LLL (borstvoeding.nl) informatie hierover terugvinden!

Veel succes! En werk ze straks :)

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Dank je wel Heidy. Hier kan ik me uit de voeten

Share This Page