Hoe keuze maken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Riannev, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot nu toe krijgt ons mannetje nog volledige BV maar ik merk dat dit afneemt (ik ben een fulltime kolver dus kan alles precies zien).

Er komt dus een moment dat ik zal moeten aanvullen met KV.

Maar; hoe kies je welke je gaat geven?

Nutrilon/ Friso/ eigen merk.. er is ZO veel!! :(

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Volgens mij is alle in Nederland verkrijgbare kv prima. Misschien handig om te kiezen voor een merk dat overal verkrijgbaar is. Weet niet of je zoon naar de opvang gaat en zij daar een bepaald merk geven (of moet je dit zelf meenemen?).

3. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

Zoonlief gaat inderdaad straks naar de opvang maar zolang je kindje BV of KV krijgt moet je dat zelf meegeven. Fruit/ brood/ enz is daar.

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Alle kv is een pot nat en even goed. Kies wat goed bij je portemonnee past en makkelijk bij je in de buurt verkrijgbaar is.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat 'moet' alleen als jij dat ook wilt.
    Als je fulltime kolft (hele klus!) dan kun je d.m.v. regeldagen en powerkolven je productie laten volgen wat je kind nodig heeft. Ik ken vrouwen die 18 maanden of langer voor hun kind gekolfd hebben. Met een goede aanpak is dat echt wel te doen hoor. Het zijn alleen die eerste maanden maar dat het echt zo intensief moet.

Als jij nu merkt dat je productie afneemt, wat normaal is op deze leeftijd, omdat je productie nu overgaat van hormoongestuurd na de bevalling naar gestuurd door vraag en aanbod, dan kun je je productie weer op peil krijgen door regeldagen in te lassen. Je kolft dan tijdelijk veel vaker dan je gewend bent, bijvoorbeeld elke twee uur (hoeft niet superlang te zijn) en je zorgt voor veel rust voor jou en je kind en veel huid-op-huidcontact. Dus samen in bed met ontblote bovenlijven, samen in bad, lekker kangaroe-en, draagdoek, noem maar op.

Mocht het moment daar zijn dat je toch moet gaan aanvullen, dan hangt het af van de leeftijd van je kind of dat ook per se kunstvoeding moet zijn. Als je kind ouder is dan zes maanden, dan kan vast voedsel een deel van de moedermelk vervangen. Als er geen sprake is van aanleg voor allergie, dan mag je ook aangezuurde zuivel, dus yoghurt, kwark, karnemelk, naast de moedermelk geven.

6. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

Je hebt gelijk hoor!
    Alleen vind ik dat helaas niet te doen (ook in combinatie met werk straks; als ik thuismam was waarschijnlijk veel langer wel). Ik kolf wat ik kan en hoop dat nog lang te kunnen doen maar regeldagen en dan heel vaak e.d. ga ik niet trekken. Dan liever lang volhouden dat meneertje BV krijgt met zo nodig 1 KV er bij (dat is hoe het er nu straks uit ziet waarschijnlijk met wat ik wel red en dat vind ik al heel fijn!)

Nooit geweten dat fulltime kolven zo veel energie zou vragen :)

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Echt respect..fulltime kolven lijkt me zoveel zwaarder dan gewoon live aan de borst! Ik heb het 3 weken gedaan (toen was dametje volledig aan de borst) en had er toen al genoeg van..
    Alles wat je hem nu nog kan geven is meegenomen :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja is zwaar he? Ik heb het tien weken gedaan, daarna kon ze het gelukkig. Maar mijn vriendin, die het 19 maanden gedaan heeft, zei dat het wel steeds makkelijker wordt, volgens haar werd het een soort leefstijl/routine.

9. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is ook al wel veel makkelijker dan in het begin gelukkig. Heb vaak op het punt gestaan te stoppen maar gelukkig toen niet gedaan!

Mijn mening was altijd; in ieder geval die 3 maanden en het liefst 6 maanden en daarna zo lang je lijf het heeft. Maar ja; toen dacht ik nog "gewoon" BV te geven.... ;)

Hoe dan ook; mijn mannetje heeft de 3 maanden volledig gehad en tot nu toe red ik 5,5 voeding afkolven op een dag en komt hij nog 6x. Ik vis nu dus wat bij uit de vriezer en dat gaat prima maar ja die is ook niet onuitputtelijk haha. Hopelijk gaat meneer de nacht over slaan en daarmee naar 5 voedingen dan kunnen we weer even vooruit! :)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mmm, als je nu gewoon 1 weekeindje powerkolft zit je waarschijnlijk weer op peil en kun je de vriezer bewaren voor als je werkt. Heb het zelf ook gedaan, rond 8 weken, merkte eigenlijk na 24 uur al verschil.
    Is niet zo moeilijk hoor, gewoon elk uur kort de kolf erop, kijkt natuurlijk niet op een kwartiertje, precies wat een kind ook zou doen.

Deel Deze Pagina