Koemelkallergie, Pepti en huisarts verhaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josie88, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ts succes met de ha, en anders gewoon verwijsing ka proberen te eisen.

Maartje; wat schandalig!

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier even een vraagje, heb niet alles gelezen, maar loop hiermee wel in m'n hoofd.

Ik heb, zover ik weet, geen last van een koemelk allergie. Maar mijn kleine meid is de laatste 2,5 dag zo niet in haar hum. Hele dag door fikse huilmomenten echt ontroostbaar!! Ook nauwelijks willen slapen, alleen als ze bij mij of papa ligt.
    Laat veel scheetjes die erg kunnen stinken. Wijdde het aan de krampjes dus zijn al begonnen met sab simplex en de fles van dr Brown. Dit ging een paar dagen goed, maar dus sinds zondag einde van de middag is het drama.
    Kan dit duiden op een koemelk allergie? Mag je, zonder overleg met cb of ha, de speciale poeder van bijv frisio voor KMA proberen?
    Zijn sinds gister op advies van m'n schoonzus (kraamverzorgster) overgestapt op frisio ipv nurtilon omdat dit wat makkelijker verteerbaar zou zijn. Of zeggen jullie, wacht nog even af wat dit doet , geef het 2 weekjes, want te veel en te snel wisselen van voeding is ook niet goed natuurlijk :) en anders toch eens kijken of het een KMA kan zijn?

Sorry voor mijn misschien onsamenhangende verhaal :) en alvast bedankt voor het lezen!

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Thanks Averlhach. Vanmorgen de HA gebeld, is morgen weer aanwezig en zal me bellen tussen 13.00 en 14.00 uur. Ik ga alvast mijn meest overtuigende speech voorbereiden. :cool:

Vervelend Siertje. Ik zou niet teveel wisselen van voeding, in ieder geval twee weken aankijken met nieuwe voeding. Baby's gaan vanaf week 2 meer huilen, met een piek rond zes weken en dan hoort het weer minder te worden. Zo lastig te zeggen natuurlijk, maar als je het niet vertrouwt altijd bellen (met de HA of CB)!

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Gistermiddag- en avond was het weer hommeles. Vreselijk krijsen. Twee uur voor de fles tot de fles, toen in bed, twee uur geslapen en weer krijsen. Fles van 22.30 aangeboden, toen viel ze in slaap, maar heeft amper iets gehad. Toen kwam ze vannacht, om 3.30 een fles van 200 cc gedronken. Vanmorgen om 7.30 weer, heeft ze ook leeggedronken, om 11.00 hongerig, fles ook weer leeg. Nu net vanaf 13.30 gekrijst, om 14.00 een fles aangeboden, maar toen was het helemaal of ze werd afgeslacht... Uur af en aan geprobeerd en we zijn 50 cc verder... Ze bleef maar gillen, heb haar in de box gelegd, toen was ze stil en nu ligt ze vrolijk met haar Nijntjes te spelen. :(

Shoot me... Ik word er kierewiet van in ieder geval. Had even goede hoop dat dit het zou zijn, dat het zou werken en dat we het nu gehad hadden, maar wellicht valse hoop?

Heb de huisarts in ieder geval wél overtuigd en we kunnen morgen om 10.30 bij de kinderarts terecht. Halleluja!

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

#25 Josie88, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2013
    Vanmorgen bij de kinderarts geweest. Deze zei: 'je had niet eerst langs de huisarts gehoeven hoor, het contact stond immers nog open.' 'U zei dat ik voor haar hemangioon en reflux rechtstreeks kon bellen, voor andere dingen moest ik weer via de huisarts.' 'Oh ja, maar dat had niet gehoeven hoor.' Zucht, heb ik me daarvoor zo druk lopen maken. ;) ;)

Maar goed, clue van het verhaal. Ze zei dat haar voorkeur niet uitging naar Pepti, maar naar Nutramigen, maar omdat ik al gestart ben en wel vooruitgang zie, eerst maar met de Pepti verder. De 23e en 30e een dubbelblinde provocatietest en vervolgens evalueren. Van haar ook een machtiging gekregen voor de vergoeding.

Edit: de KA raadde me overigens rijstebloem aan voor de laatste fles: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/482658-rijstebloem-baby-drie-maanden.html#post16212065

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Wij zijn ook al even aan het kwakkelen met ons zoontje en denken evt ook aan kma, alleen is hij bij ons overdag wat onrustiger, maar s'nachts slaapt hij heel goed(9 u laatste fles en tussen 7 en 9 wakker), hij is nu 3 maanden oud.
    Zantac gekregen van ka, leek te helpen, maar nu weer veel spugen ondanks ook indikken voeding en leefregels reflux.
    Wij gebruikte enfamil ar voor de reflux, maar daar kreeg hij obstipatie van, nu nutrilon omneo en de ontlasting is goed, nu het spugen nog en het slapen overdag.
    Topicstartster jij ook succes met het uitdokteren!

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @josie: bedankt voor je reactie. Was een beetje deuk dus had nig niet gereageerd :>
    Heb net deel 2 gelezen. Wat een gedoe!!! Hoop dat je er uit gaat komen meid! Is niks zo erg als hè kindje pijn heeft en je niet serieus (genoeg) word genomen door de artsen. Ik zou zelf waarschijnlijk, als het geen kwaad kan, ook het heft in eigen handen nemen.

Hier doet ze het gelukkig beter op de Friso voeding. Huilen blijft, maar word wel wat minder gelukkig! Wel veel last van pukkeltjes en bultjes, nu ook over haar hele lijfje. Zit donderdag bij het cb dus ga even checken of ze misschien toch een (Km)allergie heeft.

Deel Deze Pagina