wanneer kinderkamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesjej, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi, uk hier krijgt een brusje. hij is dan 2 jaar, en wij vragen ons af of hij dan al een kinderkamer kan krijgen?
    Zelf denken we gezien zijn gewoel en gedraai dat het beter is een mooie kinderkamer te kopen, maar het bed nog in de verpakking te laten en een 2e ledikant, totdat ie naar een groot bed kan...

en zouden jullie tussen ledikant en bed nog voor een peuterbed gaan?

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ben niet voor een peuterbed gegaan en hier gelijk in een mooi 1 persoons bedje.
    Ondanks veel gedraai in het ledikant heeft hij er in het grotere bed totaal geen last meer van,ik dnek zelf dat dat komt omdat hij eerst snel de spijlen e.d. raakte en daardoor bleef draaien.

Met 2,5 jhaar ongeveer hebben we het grote bed hier neer gezet maar eerder had ook wel gekunt.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik denk dat jullie idee een heel goed idee zal zijn. Zou zouden wij het denk ik ook doen.
    Wij willen straks voor Jamila een leuk bed kopen (dus niet zo'n standaard bed, maar een prinsessen bed of boomhut bed oid, mag ze zelf uitkiezen straks ;).
    Maar goed daar zal ze natuurlijk wel een paar jaar mee "moeten" doen, dus dan kiezen wij voor een normaal 1 pers. bed.

Vind het zonde van mijn geld om eerst voor die 1 a 2 jaar nog een peuter bed te gaan kopen.

Het 1pers. bed maak ik zelf gewoon kleiner door aan het voeteneind bijv. leuke kussens/knuffels neer te leggen.

Veel succes met het uitzoeken van een kamer :D

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Kijk goed naar wat jij denkt dat je kind aankan en ander misschien een keer een nachtje proberen op een opklapbed ofzo of bij oma/tante/vriendin ofzo?

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik probeer mijn zoon zo lang mogelijk in het ledikant te houden. Maar als het echt niet meer kan wil ik hem meteen naar een groot bed over hebben, vind het ook zonde om eerst voor een kort tijdje een peuterbed aan te schaffen. En dan gaan we meteen op zoek naar een mooi Stoer bed voor hem :D

6. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ja dat willen wij ook, hebben al zulk mooie kamers gezien! :)

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

ALS we snel een 2e mogen krijgen dan willen we voor Iris zo'n 'tussenbed' kopen; is bij de Ikea bv. Het is een ledikant maar je kan t zijstuk er ook vanaf halen zodat ze zelf in / uit bed kunnen. Is iets van 80,- dus lijkt me wel wat voor niet al te lange tijd.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

zo heeft Lifetime prachtige bedjes.... zoooo mooi! Hoewel ik nu zag dat Leenbakker ook dat soort bedden had nu, een stuk simpeler uiteraard, maar de prijs is ook een stuk mooier. Voordeel van die bedden vind ik, dat ze een soort van bedstee idee zijn. Dus de zijkanten zitten voor een deel dicht, zodat je kindje er niet uit kan vallen. En dan kun je dus de overstap in 1x maken denk ik.

Anders zou ik het ook wel eng vinden en zeker een beugel ofzo erbij kopen, tegen het eruit vallen.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Wij willen ls demi uit het ledikant gaat waarschijnlijk zelf een bed laten maken door een vriend van ons die timmerman is. Het wordt waarschijnlijk wel meteen de afmeting van een eenpersoonsbed.

Mochten we toch nog een kopen gewoon, dan wordt het een eenpersoonsbed.

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra is net voor haar 2e verjaardag in een groot 1 persoonsbed gaan slapen en dat ging heel erg goed.

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.388
    865
    113
    home sweet home
    Hoi
    Onze dochter is met 22 maanden naar een eenpersoonsbed gegaan. Zo'n soort smeedijzerenbed, staat nu omgekeerd tegen de muur zodat ze er niet uit kan vallen en straks draaien we hem om (als je begrijpt wat ik bedoel). Nu slaapt ze bijna een maand in haar nieuwe bed (we laten haar altijd tussen haar ledikant en bed kiezen) en heeft maar 3 slaapjes in haar ledikant geslapen. ze vind het grote bed veel leuker. Dus gewoon proberen zou ik zeggen en je kindje laten kiezen dan blijft het nog lekker ongedwongen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over een maand of 4 gaat het logeerbed naar Eva's kamer, dat wordt dan haar nieuwe bed. Deze is het IKEA | Logeer- en stapelbedden & hoogslapers | Slaapbanken | HEMNES | Onderstel slaapbank met 3 lades Er is dus maar 1 zijkant open. En aan de open kant komen 2 bedrekjes.
    Ze gaat er pas in als ze zelf aangeeft dat ze het wil. Tot die tijd blijft ze in haar ledikant. Bij haar ledikant kunnen er ook een paar spijlen uit, of 1 hele zijkant (Ikea ledikant), maar daar gaan we waarschijnlijk dus geen gebruik van maken.

De baby gaat het eerste half jaar in de wieg, dan is Eva ruim 2,5 jaar. Mocht ze dan nog steeds in haar ledikant slapen, kopen we er nog een ledikantje bij.

Deel Deze Pagina