koemelkallergie...please kijk ff naar de foto..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bos, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    thanks voor jullie medeleven...

zal de foto meenemen naar de huisarts morgen want je zal net zien dat zijn gezichtje er dan rustig uit ziet..
    want bij eczeem kan het toch heel erg verschillen per moment hoe het eruit ziet?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    geen ervaring met eczeem

Laat je morgen nog even weten hoe het gegaan is?
    Ben benieuwd.
    En is denk ik ook erg fijn voor andere moeders met "babypukkelbabies" om te lezen wat conclusies en/of de volgende stappen zijn.

3. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik laat zeker weten wat de huisarts zegt

ben ook wel benieuwd wat het cb zegt bij Deelight...laat jij het morgen ook nog ff weten?

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    http://img136.imageshack.us/img136/2540/pukkel.jpg

Wendy met haar pukkels.
    Baby acnee tot achter dr oren en tot bijna op dr buikje. Je denkt rode wangetjes te zien maar als je goed kijkt zie je dat het rood is door al de pukkeltjes!;)

Het kan dus echt gewoon baby acnee zijn.
    Maar ga gewoon naar de dokter hoor als je er niet gerust op bent! Want weten en voelen is twee ;)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dat van Wendy lijkt ook wel op wat mijn dochter heeft.

Tuurlijk laat ik even weten wat er morgen gezegd is!

6. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @wendy en heeft jou dochtertje er last van? leuk of hangerig?

mijn zoontje ligt al de hele dag op bed want als hij op is...is niks goed....zelfs niet als hij bij me zit

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Als ik zo de foto zie, denk ik direct aan eczeem. Ons mannetje heeft eczeem en ziet er ook zo uit, alleen in veel mindere mate. De hormoonpukkeltje heeft hij ook gehad, maar zag er echt uit als pukkeltjes / kleine bultjes.
    Eczeem komt ook voor in de plooitjes en de pukkeltjes, volgens mij, niet.

Eczeem verschilt inderdaad, de ene dag ziet het er erg uit en de andere dag weer rustig. Ik zou om een lanette cremé vragen ipv cetamacrogol. Cetamacrogol brandt namelijk gigantisch als er kleine wondjes zitten (heb zelf eczeem en heb deze zalf er eens opgesmeerd).

Dat je zoontje onrustig is etc kan komen doordat het jeukt en pijnlijk is. Eczeem kan namelijk ook pijnlijk zijn.
    Volgens het CB hier hoeft eczeem niet per se ivm koemelkallergie te staan, kan wel.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier een kindje met KMA en dit hebben wij ook gehad, en dus ook de uitslag in de elleboogjes, achter de oortjes, enz, wat door het CB als 'smetplekjes' werd benoemd.
    Tja... wil niet perse zeggen dat het bij jullie toch KMA is, maar ik zou zeggen: zoek even een bioresonantietherapeut (www.bioresonantie.nl) en laat het even testen! Is een erg gemakkelijke methode om te testen, en dan weet je gewoon meer, want ander kom je waarschijnlijk in een welles-nietes terecht met het CB...

9. raspberry

Overrigens: ik zou dus NIET bij de huisarts allerlei troepjes aan zalf vragen: de eczeem trekt hier nu (na bijna 3 weken dieet) al bijna helemaal weg!

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy is nu een jaar (sinds donderdag) hoor dus ze heeft het niet meer. Ze zat echt helemaal onder en het heeft tot haar derde maand geduurd voor het minderde. Ze had daarna een erg droog huidje, vooral op haar voorhoofd. En toen het dus minderde begon het ook te kriebelen heb ik het idee. Het droge huidje kriebelde in ieder geval.
    Op de pukkels heb ik niks gesmeert. Dat verergert de boel alleen want het is een natuurlijk proces wat zijn verloop gewoon moet hebben. Op de droge kriebel huid heb ik naast een badspulletje tegen droge huid (van de hema) ook nog n creme gebruikt maar al sla je me dood kom niet op de naam. Geen bephanten iig. Was stukke minder vet. En dat verhielp het gekriebel in ieder geval.
    Trouwens bij de bultjes waren ook rode vlekjes en de kopjes leken met pus gevult. Maar het waren allemaal heeele kleine. En het zag er erger uit als mevrouwtje zich druk maakte.

Hopelijk heeft je zoontje dit ook gewoon.

11. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wel lastig hoor dat alle bultjes op elkaar lijken.

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Het hoeft niet altijd zo te zijn dat het eczeem weg trekt bij koemelkvrij dieet. Althans, dat heeft de arts van het CB mij vertelt. Hier nu zo'n 2 weken bezig met dieetvoeding, maar nog geen verbetering (wat betreft het eczeem)

Geen zalfjes vragen ben ik niet met je eens. Een vette zalf tegen de jeuk is toch wel belangrijk hoor dan helemaal niks smeren, zeker als het in zo'n ernstige mate is. Eczeem kan pijn doen als het erg droog is, dan onstaan er scheurtjes in de huid en het gaat ook nog eens enorm jeuken en krabben lijdt tot ontstekingen. Dat kun je door het vet te houden voorkomen.
    Ik ben het wel met je eens als het in het opzicht is mbt hormoonzalf. Deze zou ik niet bij zo'n klein hummeltje gebruiken.

13. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hoi zo zag mijn zoon er ook uit en dat was toen exceem heb daar zalf voor gekregen hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk maar vind het wel erge vlekken dit heeft mijn dochtertje ook niet en die is zo 10 week

14. raspberry

@Antje: ja, daar heb je wel gelijk in :) Ik bedoelde eigenlijk geen hormoonzalf, omdat dat de oorzaak van de eczeem niet aanpakt. Maar vette zalf voor verlichting natuurlijk wel :) Hebben we hier de extra vettende creme van balneum voor...
    En klopt idd wel dat een dieet niet altijd helpt tegen de eczeem, maar in 50-60% van de gevallen zit er een allergie achter, dus dat bedoelde ik ook meer: dat TS beter kan checken of er een allergie achter zit, dan direct met zalfjes te gaan werken :)
    In m'n haast een beetje te kort door de bocht gegaan ;)

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik wil wel even een nuance aanbrengen. Mijn zoontje had de eerste paar maanden ook erg veel last van eczeem, vooral in zijn gezicht. Het waren er erg lelijke en grote plekken. Ons CB heeft toen aangeraden om een tijdje dieetvoeding te gebruiken tegen KMA en dat hebben we dus gedaan maar het eczeem is niet weggetrokken. Uiteindelijk is dit vanzelf gebeurd toen hij ik geloof zo'n 4 a 5 maanden oud was. Nu is zijn huid helemaal gaaf.

Onrustig slapen doen de meeste kinderen met die leeftijd. Mijn zoontje ook en inmiddels slaapt ie als een roosje.

Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat jouw kleine ook geen KMA heeft, maar ik wil alleen maar aangeven dat het ook "gewoon" eczeem of iets dergelijks kan zijn wat snel weer wegtrekt.

16. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Succes vandaag bij de huisarts.

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    dank je lief dat je het zegt...

18. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @merijn: nooit geweten dat kinderen altijd onrustig slapen rond deze leeftijd...(al vanaf week 2?) is het ook normaal dat ze huilen in hun slaap?

@dokter begon gelijk zelf over koemelkallergie...heb nu de pepti gekocht van nutrilon...moet over twee weken terug komen om te vertellen hoe dit gaat....hij had zelf het vermoeden dat het wel koemelk was (zonder dat ik er zelf over begon) ben benieuwd of dit gaat werken...

in ieder geval iedereen bedankt voor jullie mening en geniet lekker van jullie kindjes...

19. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Fijn dat je meteen iets kunt proberen met steun van je dokter!

Succes!

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    dank je...zeker fijn dat hij het serieus neemt...

Deel Deze Pagina