koemelkallergie provocatietest, hoe snel reactie?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Eiland, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn bij onze zoon van 4,5 maand aan het testen of hij koemelkallergie echt heeft, hij is sinds hij 1,5 maand is aan de nutrilon pepti op verdenking van koemelkallergie. We hebben het eerder nog niet getest, maar sinds de pepti waren ineens al zijn problemen verdwenen zoals: apstipatie, spugen, rode schrale wangen, rode oogleden, kramp en overstrekken.

Nou drinkt hij 5 flessen van 180/6 op een dag.
    We zijn het zo aan het opbouwen:

Zaterdag 4 flessen pepti, 1 fles standaard
    Zondag 3 flessen pepti, 2 flessen standaard

Vandaag krijgt hij dus 2 flessen pepti en 3 standaard, waarvan hij er nu een half uur geleden 1 heeft gehad, dus de volgende 2 zullen dan ook standaard zijn..

Maar we merken nog weinig verschil gelukkig, alleen dat hij een klein beetje een rochelend geluid maakt na de fles standaard, maar mischien kan dat zijn omdat de standaard wat vettiger is als de pepti?

Nou mijn vraag, denken jullie dat we al meer reactie hadden moeten merken of dat dat nog kan komen?

Groetjen!!

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hoe heftig een kindje reageert op koemelkallergie verschilt per baby. Daarom heeft de een voldoende aan pepti terwijl de ander een stapje verder moet met nutramagen en neocate.
    Mijn zoontje ook geprovoceerd maar langzamer opbouwen was de bedoeling: een week lang, 1 fles per dag hypoallergeen. Maar bij de eerste fles al onrust en bij de tweede fles precies weer alle klachten terug zoals voor de neocate.
    Dus hier een snelle reactie.
    Maar bedoel je met gewone voeding standaard? Dan lijkt me als hij nauwelijks reageert dat het mee lijkt te vallen. Ik neem aan dat je provoceert op advies van een kinderarts? Heb je daar geen afspraken mee gemaakt over hoe te handelen bij welke symptomen?

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Ik vind direct een hele fles standaard voeding wel veel hoor. Van wie heb je dat schema? Bij mijn zoontje thuis geprovoceerd en op de 1e dag mochten we maar 10cc standaard voeding geven. Dag 2 1/3 standaard voeding per fles. Hij reageerde al op die 10cc. Mijn dochtertje heeft de test via het zh gehad. Daar begonnen ze met 1cc, vervolgens 10 cc en zo werd het opgebouwd tot ze totaal 250cc voeding had. Dit werd gedaan met haar eigen melk en daarin een middeltje wat melk bevat. Mijn dochter reageerde na de 3e ronde. Ze had toen dus 30cc in totaal op. De 1e cc had ze namelijk uit haar mond laten lopen, werd met een spuitje gegeven. Er kan nog reactie komen. Sommige kids reageren pas bij een grote hoeveelheid. Dan spreek je ook van een intolerantie ipv allergie.

4. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja met gewone voeding bedoel ik idd nutrilon standaard.
    Dit schema kregen we van het CB maar verder is er nog niet gesproken over handelen bij symptomen, alleen dat als de symptomen die hij 3 maanden geleden had terugkomen, gewoon ineens weer terug op pepti..

5. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, wat vreemd dat wij dan met dit schema moesten gaan werken. Dan kunnen we er denk ik na 3 dagen en dus na 5 flessen van 180ml wel vanuit gaan dat hij geen, of in elk geval niet heel erge koemelkallergie heeft. Wel spugde hij vanavond na de laatste fles war meer dan normaal, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.. Maar goed, we gaan maar door met het schema, en morgen dus 4 flessen nutrilon standaard zo lang het nog goed gaat..

Share This Page