Koemelkallergie? Reflux? Normaal gedrag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MadHatter, 13 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

Chechi Niet meer actief

#21 Chechi, 23 jul 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2021
    Dit is dus heel “normaal” slaapgedrag op deze leeftijd. Veel babies met deze leeftijd lukt het niet om de volgende slaapcyclus te koppelen, dat kunnen ze vaak pas met 6 maanden. Ook is zelfstandig inslapen voor veel babies lastig. Dus wat je nu doet is super! Het feit dat je kindje wel gewoon 45 minuten slaapt is eigenlijk al super goed. Rond de 40 minuten komen ze in de lichte slaap, dan kronkelen ze zichzelf weer wakker. Idealiter slapen ze dan weer door, maar dat kunnen veel babies op deze leeftijd niet. Doe wat je nu doet en dat leert hij het vanzelf.

Het huilen rondom een voeding is niet normaal.. daar zou ik wel echt hulp voor zoeken!

Spectre vindt dit leuk.
  2. MadHatter

MadHatter Lid

22 jun 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Voor mijn gevoel hoor, zie en lees ik overal dat babys van voeding tot voeding slapen en dan word ik zo jaloers. Al zou het maar één slaapje op de dag zijn dat hij bijvoorbeeld 1,5 uur slaapt zou ik zo erg waarderen. Hopelijk duurt het niet tot 6 maanden.

3. Chechi

Chechi Niet meer actief

Haha ja helaas heb je babies met makkelijk temperament en met moeilijk temperament. Sommige kindjes hebben van zichzelf dat ze meer onrustig zijn; zijn veel alerter en beweeglijker, krijgen sneller prikkels binnen. Die slapen bij voorbaat slechter. En moeders die goede slapers hebben scheppen daar natuurlijk extra over op, wat andere moeders met minder makkelijke babies heeeeel onzeker maakt! Maar echt, het is heel gewoon. Dat zal iedere slaapcoach je vertellen!

4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dit was dus wat ik gewend was van mijn oudste zonder allergieën, mijn 2e sliep de eerste week goed ( dus van fles tot fles ), daarna ging het bergafwaarts, steeds kwamen er meer klachten bij.

Bij mijn jongste hadden we al snel neocate en medicatie voor de reflux, na 8 maanden enorm slecht slapen hebben we hulp gekregen van het CB. Het bleek dat hij gewoon oververmoeid was, we hebben slaaptraining gekregen, en hij sliep na een week goed overdag, ook de nachten gingen daarna snel beter. De medicatie konden we stoppen.

Chechi vindt dit leuk.
  5. MadHatter

MadHatter Lid

22 jun 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb een filmpje gemaakt, zou iemand daar naar willen kijken om mee te denken? Wil het liever niet hier openbaar gooien, dus evt via whatsapp of mail?

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja hoor

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Huilt hij overdag ook heel veel? Moet hij veel spugen / diarree?
    Ik vind dat er te makkelijk gezegd wordt dat het dan wel KMA is.
    Onze dochter is de eerste weken ook héél onrustig geweest.. kreunen en steunen in haar slaap, 's avonds veel huilen, niet in slaap te krijgen en na een goede poep luier was het dan weer even over. ' s Nachts ging het daarentegen wel gewoon goed.. overdag wilde ze ook alleen in de draagzak slapen of bij 1 van ons.
    Met zo'n 3 maanden is ze er langzaamaan overheen gegroeid en aan het 'leven buiten de baarmoeder' gewend (zo zie ik het maar). Met wat hulp ging het slapen in haar eigen bedje steeds beter en de avonden met haar huilend op de arm waren ineens ook voorbij.

Lastig hoor, het is ook gewoon heel frustrerend als je niet weet wat er mankeert.. maar soms mankeert er dus niet echt iets. Geef de overstap van voeding ook even de tijd.. sterkte! Hopelijk wordt het snel beter en als het blijft aanhouden zou ik informeren bij het cb wat zij adviseren?

Chechi vindt dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    kom maar door!

Deel Deze Pagina