Wanneer baby ‘s avonds in bedje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DR87, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Hoi,

Onze dochter is nu 11 weken. Tot vorige week deed ze haar meeste slaapjes bij ons in de draagdoek, ze had veel behoefte aan geborgenheid. In de nacht heeft ze altijd in de cosleeper geslapen, dit gaat goed. Sinds deze week lukken de meeste slaapjes overdag nu ook in de cosleeper, heel fijn. We hadden hoop dat we haar nu in de avond misschien ook konden wegleggen, maar dat is niet het geval. De onrust/huil uurtje is ‘s avonds wel weg sinds vorige week (daarvoor veel huilen, ook in de draagdoek), maar zodra ik haar nu rond achten in haar bedje leg is het huilen. In de draagdoek valt ze vervolgens direct in slaap. In die zin hebben we toch weer een soort van avond terug omdat ze gelukkig weer rustig is en slaapt, maar ik vraag me toch af wanneer dit verandert en ze de avond lekker boven slaapt. Ervaringen?

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Wij zijn dat met ongeveer 5 weken gaan doen. Overdags op eigen slaapkamer, savonds en snachts op onze slaapkamer.

DR87 vindt dit leuk.
  3. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja hier lukt dat dus niet…

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    En als je haar beneden in de box of wagen legt? Dan leert ze toch om zelf in slaap te vallen zonder jou. Jij hebt je handen vrij en ze is toch in de buurt. Ikzelf ben niet zo’n voorstander van in de draagdoek laten slapen omdat dat ook gewenning kan worden en het alleen maar moeilijker gaat worden om ze in bed te laten slapen. Als je weg gaat vind ik het anders hoor, dan is het heerlijk als ze erin slapen ;)

DR87 vindt dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier kon ik dochter ook nooit zo weg leggen.
    Ik legde dan een kruik ik bed, zodat ze niet vanuit mijn warme armen in een koud bed kwam. Ik voedde haar altijd op haar slaapkamer en dan meteen na het voeden in het voorverwarmde bed. Dat ging het best.

Zo rond de 6 maanden deed ik geen kruik meer in bed maar legde ik haar na een halve fles in bed en dronk ze in bed de rest op.

Dit gedaan tot ze 1'5 was en ze duidelijk aangaf , net als haat broer, beneden een beker warme melk drinken en dan naar bed.

DR87 vindt dit leuk.
  6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Eens hoor, maar in het begin lukte slapen echt niet dus we wilden de oververmoeidheid tegengaan. Nu slaapt ze zeker 3 slaapjes overdag in haar bedje en dat gaat goed. We leggen haar altijd wakker in bed. Ze kan dus zelf in slaap vallen. Alleen de avond lukt het niet (behalve na de laatste voeding).
    We hebben beneden ook weleens geprobeerd, dan valt ze weleens weg maar ook snel weer wakker. Uiteindelijk huilen.

7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Bedankt, ik ga dit voor de avond eens proberen. Ik voed haar met de laatste avondvoeding altijd in het halfdonker in bed en daarna gaat ze slapen. Ik ga dat eens proberen bij de eerste avondvoeding.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #8 Sado, 17 jul 2021
    Laatst bewerkt: 17 jul 2021
    Wij legden alle drie in bed wanneer ze echt de nacht in gingen, alle slaapjes daarvoor (dus ook die ‘s avonds) waren bij ons op schoot, in de box of in de Mamaroo. Dat werd uiteraard steeds iets eerder, ik meen dat ze vanaf een maand of 3,5-4 rond 19.00 naar bed gingen.
    Toen dus verschonen, pyjama aan, flesje op schoot geven en daarna naar bed.

DR87 vindt dit leuk.
  9. SofiaSofia

29 aug 2019
    43
    18
    8
    Bij mijn oudste vond ik dat ook zo’n ding… ik bleef het steeds proberen en lukte het niet, dan maar weer tegen ons aan op de bank en met de laatste voeding in eigen bed. Vanaf 4 maanden lukte het ineens wel en sindsdien sliep ze elke avond vanaf 19:00 in eigen bed.

Bij de jongste heb ik het dus compleet losgelaten en dacht: ‘het komt vanzelf wel, zodra ze niet meer lekker ‘s avonds bij ons slaapt gaan we boven proberen’. Ik weet niet meer precies wanneer dat moment was, maar volgens mij rond 3 maanden. Iets eerder dan de oudste.

Hier ook twee baby’s die veel in draagdoek sliepen, tegen je aan wilden liggen enzo de eerste tijd. Werd echt vanzelf beter, dus mijn advies zou zijn: go with the flow, deze tijd duurt maar kort, ook al lijkt het anders als je er middenin zit.

Beausecret en DR87 vinden dit leuk.
  10. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Bedankt voor je reactie. Heb je dan de laatste voeding steeds iets vervroegd? Of kregen ze rond 4 maanden ook die laatste voeding?

11. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Bedankt! Lijkt idd op onze situatie (hadden we met de oudste niet). Ben je het iedere avond blijven proberen totdat het een keer lukte?
    Ik moet zeggen dat ik het ook nog best prima vind hoor, vooral nu ze echt weer lekker slaapt in de draagdoek en niet meer zo huilerig in de avond is. Maar ik merk wel dat ze sneller van geluidjes even wakker wordt en dat heeft ze in haar bedje niet. We wachten het gewoon nog even af ;)

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #12 Sado, 17 jul 2021
    Laatst bewerkt: 17 jul 2021
    Ze kregen alle drie flesvoeding, dus als er een fles af ging (omdat ze ‘s nachts langer sliepen), werd het vanzelf steeds iets eerder.
    Uiteindelijk werd het dus +/-19.00 dat ze de laatste fles kregen.

DR87 vindt dit leuk.
  13. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Bij ons duurde het ook tot ongeveer 4 maanden voordat hij ‘s avonds in zijn bedje ging slapen.

De nacht vanaf het begin in het wiegje naast ons bed. Overdag in het begin in de box en dit afgebouwd door eerst 1 en later alle slaapjes in zijn ledikant op de babykamer. Maar de avond wilde hij echt niet, hij had dan echt behoefte om bij ons te zijn. Rond de 4 maanden ging het ineens wel, volgens mij hebben we het toen geprobeerd door hem slapend in het wiegje te leggen en dan even het bedje met een kruik voor te verwarmen. Toen dat goed ging kon hij ook gewoon wakker zijn bedje in ‘s avonds.

DR87 vindt dit leuk.
  14. SofiaSofia

29 aug 2019
    43
    18
    8
    Nee, niet elke avond. Meestal elke week een keertje proberen en net als je denkt dat het nooit gaat lukken… slapen ze ineens in hun eigen bed ‘s avonds!

DR87 vindt dit leuk.
  15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik heb haar ook heel veel gedragen. Vond dat eigenlijk heel fijn zelf en heb het niet als last ervaren. Ze ging met 3 maanden s avonds alleen slapen, in de co-sleeper naast ons zodat wij er bij konden kruipen als wij naar bed gingen. Rond 6 maanden op eigen kamer. Dutjes overdag waren ook beneden, in de kinderwagen of wij ons. Heb eigenlijk nu pas het idee dat er een goed ritme is. Het was echt zoeken, voor ons en haar. En idd het lijkt als je er middenin zit eeuwig, maar nu achteraf is het voorbij gevlogen die eerste maanden.

DR87 vindt dit leuk.
  16. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja herkenbaar! Ik heb ook niet veel last van het dragen, vind t ergens wel fijn dat ze zo lekker dichtbij je is en ze slaapt ook zo lekker lang in de draagdoek. Nu probeer ik een paar slaapjes per dag in bed te doen (cosleeper), omdat ik merk dat het steeds beter lukt om zelfstandig in slaap te vallen. Meestal binnen 5 minuten, wel paar keer speen geven. Het enige is dat ze vaak maar slaapjes van 45 min in haar bedje doet en daarna krijg ik haar niet meer in slaap.. had jij dat ook? Daarom neig ik sneller naar de draagdoek (nu wissel
    ik het een beetje af), omdat ze dan nog zo moe is. Maar ik heb wel het gevoel dat ik moet blijven oefenen omdat de doek anders misschien een gewenning wordt.

17. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Precies dit, bij alle drie onze kindjes.

18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Bij beide lukte het rond de 4 maanden.

Met een maand of 2 al overdag in hun eigen kamer slapen. Zodra dat goed ging ben ik in de avond gaan trainen. Eerst na de laatste fles (23uur) en steeds een beetje eerder tot dat ze rond 19uur in bed lagen.

DR87 vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier lag ze de tweede nacht al in dr eigen kamertje, wij maakten elkaar wakker. Dat was geen succes.

Overigens was ik 6 weken mama matras door allerhanden issues (reflux en lactose).

Vanaf 18:00/18:30 begon haar nacht en ging ze met nachtritueel naar bed. Avond/nachtvoedingen dronk ze zo wat slapend weg en met een slaapzakje aan en een kruik in dr bedje had ze niet eens door dat ik dr na t boeren weer teruglegde in bed.

Zij had met inslapen wel dr 10 minuten uitmekker ding. Dat bleek "haar ding" want dat heeft ze nu nog steeds. :roflmao:

DR87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina