Olvarit na 30 uur nog houdbaar? Meningen/ervaringen

Discussie in 'Voeding' gestart door Knuffelnijn, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelnijn

Knuffelnijn Nieuw lid

11 mrt 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Gisterochtend Olvarit fruithapje gehad. Nu twijfel ik of ik straks de rest kan geven. Dan zit je op 30/31 uur. Op het potje staat 24 uur houdbaar.

Wat zouden jullie doen?

Normaal maak ik het zelf in juiste porties maar de staafmixer is stuk gegaan, altijd leuk!

Groetjes!

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Als het in de koelkast heeft gestaan kan nog makkelijk.
    Alleen als je direct uit het potje gegeven hebt. En er spuug in het potje zit zou ik het minder snel doen.

Na 24 uur in de koelkast is zelf gemaakte appelmoes nog lang niet bedorven .

Denk dat ze 24 zeggen om echt geen enkel risico lopen dat je kind ziek zou zijn geworden en de verantwoordelijkheid niet meer nemen.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Even proeven en je weet het. Ik zou het wel aandurven

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Idd: even proeven en je weet het.

Heb het ook wel eens gedaan. Stond in de koelkast. Fabrikanten willen natuurlijk zoveel mogelijk risico uitsluiten om claims te voorkomen.

Ik vind dat dit voor veel producten geldt. Ik eet rustig nog yoghurt als er een datum van vijf dagen geleden op staat. Alleen met eieren durf ik het niet. Al zegt mijn schoonvader dat dit ook kan. Dit even off-topic 😎

5. Knuffelnijn

Knuffelnijn Nieuw lid

11 mrt 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik had het toch weggegooid maar goed om te weten voor een volgende keer.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Juist met eieren geen probleem, die zijn of goed of rot en dat laatste merk je echt wel :p.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    En daar is een heel simpel trucje voor om te kijken of ze nog goed zijn of niet, zonder ze open te maken :)

Namelijk in een glas/pan koud water en dan kijken of het ei zinkt of drijft. Bij zinken is het goed, bij drijven niet.
    Wij gooien hierdoor zelden eieren weg, omdat ze gewoon goed zijn. Ik kijk bij eieren dan ook nooit naar de houdbaarheidsdatum.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dit 😁

Deel Deze Pagina