Piccolina wat heftig zeg. Mijn dochter zijn ze wel minder erg maar wel aanwezig. Daarnaast heeft ze lichte eczeem in dr elleboog plooien. Rot dat je nog steeds recept nier binnen hebt. Hier heeft ze nu al 2x pepti gehad en gelukkig vind ze het niet vies. Ze heeft ook elke x enorm last van darmkrampjes je voelt en hoort heel dr darmen tekeer gaan als ik mijn hand op dr buikje leg echt zielig. Je zou toch denken ze is nu 11 weken dat de darmkrampjes dan toch minder moeten worden. Kun je niet gewoon alvast een bus pepti gaan halen bij een weekend avond apotheek dat hebben wij ook gedaan
2 weken vind ik vaak zo'n grens. Elke wijziging hoor je 2 weken te geven voor gewenning, medicatie, andere voeding etc. Voor een huilbaby is de grens 3 weken (minimaal 3 weken met minstens 3 dagen per week en minimaal 3 uur per dag = huilbaby) Omdat je zegt dat het nu al zo'n 2 weken duurt zou je toch denken dat er 'iets' kan spelen. Juist omdat je niets hebt veranderd. Jij bent de moeder, jij ziet het en ervaart het. Als jij de kans groot acht kun je of naar je ha en uitleggen hoe en wat of zelf pepti kopen en 2 weken geven.
Ik heb de reacties. Niet gelezen, maar ik ben ook moeder van een kindje met koemelkallergie. Een kindje met 'maar 1 symptoom. Geen eczeem, geen ontlastingsproblemen of groeiachterstand. Wel koliekaanvallen. Omdat mijn zoon niet aan het medische plaatje voldeed ben ik een jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik de bevestiging van een alternatief arts dmv biofotonentherapie toen zl 1 jaar was. Echt. Toen pas. Omdat hij een jaar was kon ik stoppen met de babymelk en plantaardige melk (amandelmelk en havermelk) gaan geven (alleen pepti kun je in de winkel kopen en daar reageerde zl ook op). En eindelijk werd mijn zoon wie hij altijd was achter al die pijn en krijsbuien. Een vrolijk, energiek kereltje die ineens kon slapen als een roos. Achteraf vallen veel dingen op de plek. Dat het begon toen ik op flesvoeding over ging. Dat niezen inderdaad! De rochelende en soms piepende en stokkende ademhaling. Dat hij de fles weigerde. Dat hij onrustig dronk. Dat de onrust bij de overstap van nr1 melk naar nr2 melk nòg meer onrust veroorzaakte. En juist toen hij een maand of 9 was héél veel flesjes ging vragen. 3 nachtvoedingen waren geen uitzondering. De fles was een troost voor hem, de melk in eerste instantie verzachtend in zijn buik, maar een uur later weer krijsen (en uren daarna nog)....het enigste wat dan weer hielp was een fles. Vicieuze cirkel. Je moedergevoel is heel belangrijk. Vertrouw daar op! Laat je niet tegenspreken door de artsen! Dat is makkelijk gezegd dan gedaan, dat weet ik. Veel succes met het vinden van een oplossing!
Even een toevoeging op bovenstaand bericht, online is er wel voeding te koop die meer verknipt is dan pepti cq koemelkvrij. Mochten mensen dit zoeken.
Dank Averlhach. Ik lees hier over vlekkerige wenkbrauwen en eczeemachtige plekjes in de ellebogen. Dat heeft dochter ook. Niet elke fles is een drama maar de meeste zijn moeizaam. Manlief is nu al 40 minuten bezig met de voeding. Veel huilen. Weigeren. Kramp, veel kramp. Ze staat continue in een boogje in de avonden... Toch maar eens langs de HA. Doen we liever zo weinig mogelijk, we voelen ons niet erg serieus genomen door hem. Nog een paar maanden en dan hebben we een andere HA. Als we op eigen houtje pepti geven is dat dan geen probleem ivm vergoedingen ofzo? En krijgen kindjes veel meer kramp van de pepti?
Ik heb geen krampen gezien bij onze kinderen. Oudste was rond 3 maanden oudste ouder dan 1 jaar. Onze oudste knapte snel op. En later beide bij nutramigen ook. Geen last van de wijziging, maar snel zichtbaar verschil. Echter dit is per kind verschillend. Als je ha er niet in mee gaat en geen verwijzing voor ka wil geven, kan je idd op eigen initiatief pepti geven. Echter, je zal dit dan zelf moeten betalen. Hero pep en nutrilon pepti zijn gelijk, dus hierin kan je de goedkoopste kiezen. Je kan, als je dit aandurft, ook op mp kijken. Soms hebben mensen blikken voeding over en bieden dit voor een schappelijke prijs aan (sommige de hoofdprijs, helaas). Wat je kan doen, als je ha niet mee wil werken, is een dagboek bijhouden incl foto/beeld materiaal. Als pepti helpt kan je dit laten zien als bewijs. Kan je niet eerder naar je andere ha?
Hier ook ééntje met koemelkallergie, maar niet de 'typische' symptomen. Wij hadden sinds de flessenmelk een héél beweeglijke baby, zowat nerveus. In de box overdag wou hij nauwelijks slapen. Hij sliep amper, wat wij erg raar vonden voor een baby. We mochten er ook nauwelijks aankomen want hij was héél snel geïrriteerd. Ook de dokter benoemde dit. Hij kon soms 4 dagen geen stoelgang maken van zichzelf, ook niet met hépar water, constant opgestopt. Wij moesten veel suppo's geven en soms zelfs microlax. Echt niet gezond... Ondertussen al veel verschillende melken geprobeerd zonder resultaat. Wij waren echt ten einde raad. Konden onze haren uittrekken. Zijn stoelgang laten onderzoeken, deze bleek aan de 'zure' kant. Hij was ook constant verkouden, valse kroep en ook een belangrijk punt; niet kunnen inslapen na zijn laatste fles. Uren hebben wij er mee rondgelopen 's nachts tot we overgeschakeld zijn op Nutramigen op aanraden van de kinderarts. Sebiet erna een duidelijk verschil. Hij was veel rustiger. Hij moet erg veel krampen hebben gehad. Ook kwam de normale stoelgang op gang. Ik ben dan ook vroeg begonnen met pattatjes geven (3.5 maand). Nu is hij 16 maand en slaapt hij als een roosje na zijn laatste flesje. Ik kon met groeimelk beginnen op 1 jaar want blijkbaar is hij uit zijn allergie gegroeid (komt vaak voor).
Via de arts van het CB een verwijsbrief voor de KA gekregen. Had CB arts gebeld en verhaal uitgelegd, ik kon een kwartier later de brief ophalen, heel fijn. Voor volgende week dinsdag een afspraak. Gister gebeld of ze me wilden bellen als er iemand uitviel. Ik werd even later al gebeld en kon gistermiddag terecht. We hebben een machtiging voor nutrilon pepti. 6 weken deze voeding en dan 2 afzonderlijke dagen in t ziekenhuis. Op een van die dagen krijgt ze pepti en op de andere dag normale voeding. Alleen degene die de voeding klaarmaakt weet wat ze wanneer krijgt. Als ze reageert op de normale voeding dan krijgen we een machtiging voor zolang dochter de pepti nodig heeft. En anders is het geen kma begreep ik. Ben benieuwd. Dochter is geen fan van de pepti. Omdat ze geen hele heftige symptomen heeft ben ik het aan het mengen. Pure pepti drinkt ze max 70cc. Dus ze moet even aan de smaak wennen. Nu krijgt ze 50/50. Als dat vandaag goed gaat morgen naar 75/25 en de dag daarna volledig pepti.
@username, hopelijk werkt het! En mijn jongste reageerde wel op pepti, dus kreeg nutramigen. Nou echt niet dat hij het dronk. Maar dat hielp wel. Hij was wel al wat ouders....
Gelukkig maar dat het nu beter gaat Hier ging het beter met de pepti, een paar dagen, maar dat was van tijdelijke aard. Ze is terug onrustig, verdrietig, drinkt moeizaam. Morgen maar weer bellen met kinderarts. Ben eigenlijk bang dat we geen gehoor krijgen, dat ze het niet nodig vinden...