Welk schema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jette, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

even een vraagje, dominique zit normaal op het volgende schema:

6.00 uur 210 flesvoeding
    9.30 uur 210 flesvoeding
    11.00 fruithapje
    12.30 uur 210 flesvoeding
    16.00 uur 210 flesvoeding
    18.00 uur groente
    19.30 uur 210 flesvoeding

dan naar bed en heerlijk slapen, dus zoals jullie zien geen probleem.
    Nu heeft ze zaterdag bij opa en oma geslapen, en is ze pas om half 8 vanmorgen wakker geworden en elke vier uur voeding gehad, kom dus
    nu op vier voedingen uit!
    Nu is dat voor 1 dag natuurlijk geen probleem, of zou ze toe zijn aan vier voedingen, maar mag dit al?

ze is over de 8 kilo (het is altijd al een goed gevoede dame geweest!)

Kan natuurlijk zijn dat ze zich morgen toch weer om zes uur meldt.

Wanneer ga je van 5 naar 4 flessen?
    en moet je dan meer gaan geven als ze op 4 flessen zit?

Henriette

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik vind dat ze veel krijgt !
    Ik deed het eerst ook en van het cb moest ik echt 5x 200ml geven ! (180+6)
    En anders 4x 210... Daar ben ik nu mee bezig, want als hij voeding nr.2 krijgt dan mag hij gewoon 4x 200 !

Damani's schema is ong.

7.00 Fles 210 + 7
    11.00 Fles 210 + 7
    13.00 Fruithapje (half potje)
    15.30 Fles 210 + 7
    17.30 Groentjehapje (half potje)
    20.00 Fles 210 + 7 en 3 eetlepels rijstebloem.

Hopelijk heb je er wat aan !
    Maar ik zou er of 5 flessen 180+6 van maken of een beetje schuiven en 4 flessen van 210+7 geven...
    Mocht ze nog hongerig zijn kan je voeding voor hongerige baby's proberen !

-x-

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

bedankt voor je antwoord, klopt ze krijgt veel, maar op een gegeven moment had ze aan 5 x 180 /6 niet genoeg dan kon ze nog maar net 2,5 uur volmaken en kwam ze snachts ook weer dus toen heb ik CB gebeld en met hun overlegd dat ze dus wat meer moest hebben, ja of alle voedingen voor hongerige babys geven, ik heb voor het eerste gekozen ze krijgt dus 210 en daar doet ze het eigenlijk hardstikke goed op.

Kan het zo zijn dat ze nu er aan toe is om naar 4 flessen te gaan?

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik dacht ook dat Damani 's nachts de fles wou, maar hij word gewoon wakker voor de speen !
    Heb eens geprobeerd om bij hem te gaan zitten totdat hij weer diep sliep en toen werd hij de volgende ochtend pas weer wakker!
    Dus waarschijnlijk is het bij jullie ook het geval !

Gewoon lekker proberen, Ik deed al die tijd de laatste voeding voor hongerige baby's en nutrix erdoorheen, vanavond niet, dus ben benieuwd hoe het gaat !

Mijn cb zei echt dat ik hem maar 1000cc in 24uur mag gegeven ! En een keertje wat meer maakt niet uit, maar niet iedere dag... Dan laat je ze eraan wennen en rekt het maagje uit...!

-x-

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat zeggen ze hier op het bureau idd ook, liefst niet zo'n grote hoeveelheden voor het maagje, en ook liefst niet meer dan 30 schepjes per dag voor de niertjes...

Zo te zien aan de leeftijd en het gewicht mag ze wel naar 4 flessen.
    Komt ze zelf voor alle flessen?
    Misschien wat later de fles proberen te geven anders na de hapjes, 1,5 ertussen lijkt zo weinig...Of is ze dan echt weer hongerig?

Als ze met 4 flessen van 210 niet toekomt, moet je misschien naar grotere flessen overgaan (alhoewel zo'n grote hoeveelheden dan weer niet aangeraden wordt) of anders toch voeding voor hongerige baby's of rijstebloem/Nutrix in de flessen doen...

Veel succes!

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

normaal gesproken red ze overdag de vier uur niet, zelfs niet met 210 voeding, let wel ze krijgt 210ml. niet 210 / 7 en dan alles maar ik schenk uit tot 210 ml. voeding.

het was dit weekend dus ook voor het eerst dat ze zo lang s'morgens heeft doorgeslapen normaal kwam ze om klokslag 6 uur.
    Vanmorgen was het echter zeven uur, als ik dan natuurlijk vier uur er tussen kan krijgen zou het schema als volgt zijn:

7.00
    11.00
    15.00
    19.00

en dan tussendoor nog fruit en groente dat zou natuurlijk een mooi schema zijn.

Ik ga het proberen, ik moest vanmorgen naar het cb en daar gaven ze aan dat ze zo langzaam aan wel naar 4 flessen mocht.
    vier flessen van 210.

Vamdaag gaat het niet lukken omdat ze dus om zeven uur gehad heeft en daarna om 10 uur weer omdat ik om kwart voor 11 op het bureau moest zijn, maar morgen ga ik het proberen!

wil nog even zeggen dat ze mij dus geadviseerd hebben om 210 te geven omdat ze niet uitkwam met 180 / 6.

henriette

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    aaaah ik snap het helemaal meid, ik dacht idd dat je 210+7 bedoelde ;)

Veel succes morgen, ik hoop dat het lukt en dat je je een beetje aan dat schema kunt houden!

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Even een update van hier,

gisteren is het dus niet gelukt met 4 flessen omdat ik dus naar het CB moest en haar dus eerder voeding moest geven.

Vandaag wil ik het wel proberen, madam sliep nog toen ik aan het werk ging, dus zeer grote kans dat het gaat lukken, :) normaal kwam ze zelf om 6 uur en dan wordt 4 flessen aardig krap.
    Nu heeft ze om kwart voor 8 gehad, dat zou natuurlijk prima gaan als ze de vier uur er tussen houdt.

hoe doen jullie dat op dagen dat je ergens heen moet, zoals morgen gaat ze naar de creche, normaal gaf ik haar dan om 6 uur de fles en als ik alles verder klaar heb gingen we weg, maar dan kom ik natuurlijk niet op vier flessen uit 6 - 10 - 14.00 - 18.00 !
    Moet ik haar morgenvroeg laten slapen tot zeven uur (als dit lukt natuurlijk) en dan maar later naar mijn werk gaan?
    Of moet ik haar die dag dan maar 5 flessen geven?

Graag advies meiden!

Henriette

Deel Deze Pagina