Heey meiden, De Ha denkt dat Liam ook koemelkallergie heeft en ik ben sinds gisteren begonnen met het geven van Pepti.. Liam laat ook heel veel scheten en kan heel hard boeren.. soms schrikken ik en Liam er zelf van.. na de voeding is het huilen geblazen.. hij wil niet liggen, slapen als hij al slaapt is het een half uur en dan is meneer wakker en begint weer te krijsen.. loop er de hele dag mee op de arm.. Liam heeft een klein beetje exceem in zijn gezicht maar dat is matig.. hij dronk de flessen niet meer leeg en sinds we gisteren zijn begonnen met pepti heeft hij alle 4 de flessen leeg gedronken.. de ha verdenkt ook dat Liam er een relux bij heeft omdat hij heel veel spuugd.. vanmorgen ook weer de fles eruit.. echt met boogjes komt het eruit.. ik heb de bovenkant van het bed al iets omhoog gezet hopen dat het helpt.. zelf inwillen slapen zit er hier niet in.. hij moet ingebakerd liggen en zelfs dan is het nog hel.. gaat oowk wel over Ik hoop echt dat het kma blijkt te zijn want dan weet je dat er wat aan te doen is... Leuk trouwens dit clubje, kun je je ervaringen kwijt Groetjuhs Nicole en Liam
Nou we hebben Nutramigen een maandje mogen proberen van de kinderarts. Het is echt super goed gegaan met Bas. Een heel ander kindje dat gewoon na de fles lekker bij je kan zitten en ook gewoon bij je kan zitten. Tuurlijk spuugt Bas nog wel veel (reflux) maar door die nutramigen zat er geen maagzuur meer bij. Hij had wel medicijnen hiervoor (Losec) maar die losten voor geen meter op in de fles. Nu hebben we Zantac in de vloeibare vorm en dat werkt wel. Ook met de Losec, die niet werkte had Bas geen maagzuur dus dat zegt wel wat over de Nutramigen, want nu komt het... We moesten van de KA nu gaan testen. Minimaal een maand overstappen op hypoallergene voeding. We hadden nog wat Nutramigen openstaan dus die eerst opgemaakt. Wel hebben we nog 1 pot staan (voor de zekerheid, als het mis gaat). Dus vandaag begonnen met hypoallergene voeding. En bij de eerste fles ging het al mis. Tijdens de fles draaien, huilen. Boer laten doen, maar nog steeds hetzelfde. Oke spugen logisch maar er zat vrijwel meteen maagzuur bij. Daarna is Bas een uurtje gaan slapen. Toen werd hij hysterisch wakker (dat is al ruim een maand geleden voor het laatst gebeurt). Even spelen maar na 5 minuten alweer jengelen en huilen. Voor de nutramigen deed hij dat ook altijd en tijdens niet. Zijn tweede fles was ook hypoallergeen en weer hetzelfde liedje. Derde idemdito en nu zijn laatste eentje met Nutramigen en toen was er niets aan de hand. Tja ik ben geen dokter en misschien kun je de test wel niet in 1 dag doen, maar ik weet genoeg. Tuurlijk klachten zoals verkoudheid, eczeem, niet poepen e.d. die ook bij kma horen zullen niet in 1 dag terugkomen, maar dat jengelen en huilen wel. Ik ga morgen het CB eens bellen wat zij ervan vinden. Daarna neem ik pas contact op met de KA. Van de KA moesten we dan minimaal 1 maand stoppen en pas op 5 oktober op controle komen. Volgens mij duurt dat toch nog iets langer dan 1 maand maar goed. Ik bel wel op hoor en tijdelijk haal ik wel de pepti bij het Kruidvat, want zo weer terug in de tijd met Bas wil ik hem echt niet aan doen. Zo zielig, vooral als hij het maagzuur uitspuugt. Wat denken jullie? Kun je KMA al zo snel testen?
wat een gedoe allemaal he KMA...ik heb 2 kids allebei KMA...de oudste (bijna 11) is er zo goed en wel overheen maar als ze teveel op een dag krijgt heeft ze nog wel last van eczeem is is dan extreem humeurig....mn jongste (vorige week een jaar geworden) is er hoop ik ook overheen....hij krijgt nu gewoon nutrilon...hij werd van koemelk in het begin echt zooooo ziek dat ik t gewoon niet meer wist...tot koorts aan toe gewoon echt dood ziek....hard ontlasting had ie en benauwd, veel roggelen en reflux klachten...nu heeft ie een neus verkoudheid en roggelt een beetje, heeft een beetje uitslag...maar wil me niet blind staren op de kma dus we kijken t nog aan... Kai zn krampjes waren weg nadat we nutramigen gingen geven...en de reflux klachten gingen ook langzaam weg...weet niet of kids de helemaal over heen kunnen groeien..die ervaring heb ik nl niet...zowel ik als mn oudste dochter kunnen wel gewoon melk drinken enzo..maar met mate want we merken allebei als het teveel is...dan zitten we allebei onder het eczeem..en haar humeur word er dus niet beter op... beide van mn kids hebben er trouwens pas last van een paar dagen nadat ze koemelk hebben gehad dus niet direcht daarna...ook het huilen en jengelen niet...meteen daarna gaat t goed maar 1a2 dagen daarna is/was het foute boel..
dit klopt niet hoor....gewone hypoalergene melk moet je vanaf de geboorte geven om de kans te verkleinen dat je kindje kma ont wikkeld (als je kindje dus in een risico groep zit als bv pap of mam of broer of zus al een allergie heeft) als je daarvoor al gewoon nutrilon of ietsdergelijks hebt gegeven, dan heeft gewone ha melk geen nut meer, dan moet je echt aan de pepti of nutramigen...
Vanacht was het ook weer feest. Bas was helemaal niet verkouden of zo, maar ineens zat zijn neus dicht en kwam er groene snot uit. Zo zielig. Ik vind het allemaal wel te toevallig.
@ linda: ja zielig he...vind t altijd zo naar... hier ook al..:s geef kai nu 1,5 week weer gewone melk, en let niet op de voeding...maar t gaat van kwaad naar erger...t begon met een beetje roggelen..maar nu zit zn gezicht onder de uitslag, je hoort m van een km afstand en zn neus loopt helemaal leeg....dus heb m vanochtend nutramigen gegeven en dat ga ik een week doen en kijken of t dan weer weg is... voor mij was t al duidelijk vanaf dag 2 maar iedereen wil zograag dat ie van de kma af is dat er voor ieder symptoom een andere oorzaak word gevonden...maar ze kunnen me wat...mijn kind, ik weet heus wel wat er aan de hand is...
Hier was het ook al zo dat de KA voor ieder symptoom een andere oorzaak aan het vinden was. Verkouden?Ja hij gaat zeker naar kdv daar heb je het al. en zo bij ieder symptoom. Wel toevallig dat Bas ook alle symptomen tegelijk heeft. Precies volg je moedergevoel. Al moet ik het zelf betalen (dan ga ik wel eerst pepti proberen) dan wil ik Bas niet aan koemelk blootstellen. Dat is toch gewoon je kindje kwellen. Ook vond ik dat met de Nutramigen Bas veel minder spuugde. Soms had hij zijn kleren van de ochtend nog aan op het kdv als ik hem s' avonds kwam halen. Daarvoor was dat nooit zo. Echt nooit. En nu heeft hij zijn hele fles van de ochtend er al weer bijna uitgegooid. Zo zal hij ook niet hard groeien. Want in de laatste maand met de Nutramigen was hij 3,5 cm gegroeid en wel 700 gram aangekomen. En dat is echt veel voor Bas
zo dat is wel netjes ja....Kai is ook niet zo super groot ofzo...zat altijd net onder het gemiddelde....toen we met de nutramigen begonnen en daarna weer naar t cb moesten zat ie ineens net boven het gemiddelde... Kai had toen ook ineens geen last meer van de reflux klachten die die had...nu spuugt ie helemaal nit meer maar toen viel me dat ook heel duidelijk op... wat kai ook heel duidelijk heeft ie blauwe kringen om zn ogen...tijdens de nutramigen zijn zo wegegtrokken en nu ineens heeft ie die weer....gewoon van die kleine dingetjes die je als moeder ziet denk ik...maar de rest van de wereld niet...soms denk ik weleen s dat ik gewoon gek en overbezorgt ben....
Weet je waarom je dat denkt... omdat verder (bijna) niemand je serieus neemt en dan ga je zelf twijfelen. En dat is iets wat je niet moet doen. Je moet gewoon bij standpunt blijven. Voordat Bas aan de Nutramigen zat zei nooit iemand (familie/vrienden) dat Bas echt veel huilde. Nu hij aan de nutramigen zat zeiden ze ineens dat hij zo lief en rustig was en zo verandert was. Dan zien ze het ineens.
ja, dat is ook zo....daarom heb ik ook gezegt, ik wil het proberen (ook al merkte ik aan Kai dat t foute boel was) maar als t te erg word stop ik....nou dat was dus vanacht toen ie bijna niet meer kon ademen omdat ie helemaal vol zat... wat mij trouwens ook opvalt aan Kai...(iedereen zegt heerlijk toch) is dat ie ineens ipv gewoon normaal zn slaapjes doet in de middag en ochtend, gewoon door blijft slapen als ik na 2/s,5 uur niet zeg ik ga m dr uit halen...hij slaap zooo veel als ie koemelk drinkt...niet gewoon slapen gewoon echt overdreven...ik twijfel dus zo erg dat ik gewoon niet meer weet hoe of wat....een jongen van een jaar hoort toc niet 3 x per dag 2,5 uur te slapen en dan de hele nacht ook nog door slapen...ik vind dat iig veel...Kai sliep normaal 2x 45/1,5 uur en nu sinds 2 weken ofzo issie zo moe dat ik m net meer uit bed krijg...als ie wakker is isie dan echt wel vrolijk...maar wat issie dan nog wakker....voor ie goed en wel wakker is issie alweer moe...hehehe...gedoe allemaal...nou, we zullen zien deze week...ik hoop zo dat alle symptomen weg gaan nu...dan kan ik laten zien aan iedereen dat t wel degenlijk kma is... ik heb t liever ook niet maar als t zo is ga ik niet dingetjes door de vingers zien omdat ik liever niet heb dat ie kma heeft...
Ik heb net het CB gebeld. Die vonden dat ik toch beter contact op komen nemen met het ziekenhuis omdat het een afspraak was met de kinderarts. Al vond het CB het ook beter om dan met Nutramigen door te gaan aangezien de klachten al direct terugkwamen. Morgen belt de kinderarts mij terug (vaste telefonische consulten), maar de assistente zei dat we dan maar meteen terug moesten gaan naar de Nutramigen als de klachten nu al terug kwamen. Pff had niet gedacht dat ze dat zouden zeggen. Gelukkig maar. Het gaat mij er echt niet om dat die Nutramigen vergoedt wordt, want ik zou het best logisch vinden als we zelf een deel zouden moeten betalen (bijv de prijs van normale voeding). Maar als Bas het nodig heeft dan is dat gewoon zo.
ja daar heb je gelijk in hoor..als ie het nodig heeft, heeft ie het nodig... wel goed dat de assistent dat zei...nu afwachten morgen als de KA je belt...wat die zegt...ach t zal wel goed komen hoor..als je gewoon verteld wat er is gebeurt en dat ie echt heftig reageerd op gewone voeding kan de KA toch niet anders...
Hoi allemaal, Ik wil hier ook wel even wat kwijt mbt KMA. Sinds een aantal weken heeft Lisanne wat eczeem, hormoonzalf hielp wel wat maar na een aantal dagen niet meer smeren kwam het toch weer en verergerde de eczeem. Daarbij was ze soms erg onrustig direct na haar flesje. (die ze wel graag wil) Ook heeft ze veel windjes die behoorlijk kunnen stinken. Dus dit verhaal ook op CB verteld en zij zeiden wellicht kun je haar testen op KMA. Twijfel twijfel omdat ze maar lichte klachtjes heeft. Nog even een paar dagen aangezien. Vorig weekend spuggde ze een beetje, wa er korrelig uitzag, dinsdag met ha gebeld en gevraagd wat zijn advies was en hij zei: testen is een goed idee, al is het om het uit te sluiten. Dus ik cb gebeld dat we toch andere voeding willen gaan proberen. Woensdag overgestapt van Friso HA naar Friso Intensief HA. Nou kwam ze van het weekend na 2-3 uur weer voor een voeding terwijl dit anders na 3,5 - 4 uur was. Dus maar de Friso lijn gebeld en hun zeiden je kan er wat nutriton door doen. Zo gezegd zo gedaan. Nou heeft ze sinds gisteren licht groene ontlasting, eerst was dit donker groen. Weet niet of dit nou door de andere voeding komt of door de nutriton. CB belt nog om een afspraak te maken voor een provocatietest. Dus maar even afwachten. Vind het wel moeilijk om te beoordelen. Als ik andere verhalen hier lees, dan heeft Lisanne maar lichte klachtjes, dus het zo denk ik net zo goed iets anders kunnen zijn. Nou ja we geven nu eerst een aantal weken deze nieuwe voeding en dan zien we wel wat de reactie is of niet.
Hey, ben uiteindelijk een paar weken geleden bij de kinderarts geweest en het blijkt ook geen kma te zijn, maar reflux. De kinderarts snapte ook heel die wijkverpleegkundige van het cb niet. Ben vandaag weer naar het cb geweest en heb het even aangekaart.En de arts zou ook contact met de wijkverpleegkundige opnemen hierover. Maud heeft nu medicijnen gekregen hiervoor en het gaat zo goed met haar nu!Maar ben best wel een beetje geirriteerd tegenover het cb, voor hetzelfde geldt was ik met de hypoallergene voeding nog een paar weken doorgegaan en was haar slokdarm nog meer geirriteerd geraakt. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties op mijn verhaal en hopelijk gaat het de goede kant m.b.t kma bij jullie kleintjes!
Wat goed zeg dat het nu zo goed gaat met Maud...gelukkig wel fout van die wijkverpleegkundige ja...maar gelukkig eb je er achter wat het is en kan je gepaste mecicijnen geven.... succes