Raar aangekeken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DragonBerry, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hebben jullie dit ook wel eens?

Ik ben sinds 18 september trotste moeder van een hele mooie dochter. Maar als ik op straat loop met de kinderwagen, of bij de winkel of consulatiebureau loop, staan mensen mij raar aan te kijken en hoor je van die opmerkingen van die is al jong moeder! (ben 26 en woon gewoon samen)
    Nu valt het mij wel op dat de meeste hier in de omgeveing inderdaad een stuk ouder zijn (30+ gok ik)
    Ik zou me zowat een wereld vreemde voelen.
    En dan te bedenken dat er hier op het forum zoveel zijn die nog jonger zijn!

Ook was ik laatst bij de AH en stond er achter me een vrouw die zei: Oh wat een kleintje (dochter is ruim 2 mnd en idd een klein fijn poppetje) is het een jongen of een meisje? (roze kleertjes aan, en in een roze voetenzakj in de maxo cosi) Dus wat zeg ik: Is een jongetje. Je had dat mens moeten zien kijken!
    Zijn mensen dan echt zo blind? Hoor namelijk ook zoveel dat je echt kan zien dat het een meisje is....

Kortom: Als je jong moeder bent moet ik me voor mijn gevoel altijd bewijzen omdat mensen zo op je neer kijken van dat je zo jong geen kind op kan opvoeden...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.253
    36.073
    113
    Ja, heb ik ook wel eens last van, maar trek me er inmiddels niets meer van aan. Ik ben 28 en heb 3 kids, dus ga maar na. Vooral mijn man moet dit vaak horen trouwens, hij is druk bezig met carriere maken en dan lijkt het helemaal vreemd om zo jong kinderen te krijgen (hij is ook 28 trouwens).

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi DB,

Ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk niet dat het echt met je leeftijd te maken heeft. Ik ben ongetwijfeld ouder dan jij (ben in september 26 geworden) maar ik heb ook altijd het gevoel dat ik, vaak afkeurend, word aangekeken. Iemand op ZP vertelde ooit dat dat waarschijnlijk tussen de oren zit.
    Het hebben van een kleintje maakte me, zeker de eerste 4 maanden, sowieso onzekerder. Dus toen had ik helemaal het gevoel dat de hele wereld op mij lette!

Ik heb geleerd: niets van aantrekken, lekker laten kijken. Je weet zelf wel of je het goed doet of niet. :)

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik ben ook 26 en me vriend 28.
    We maken er vaak een spelltje van in de winkel, dan zitten we tegen dochterlief te praten en zeggen dan hardop dat ze wel heel zielig is met zulke jonge ouders en dan op een toon waarop zij begint te lachen.
    Kan me er ook niet echt druk over maken, maar vind het zo stom van mensen dat ze meteen zo oordelen over mensen!

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik ben 25 met een zoon van 7 maanden.
    ook ik krijg vaak te horen jij bent er vroeg bij.

ik antwoord dan vaak nou ik ben anders 9 jaar verder sinds ik met mijn vriend ben dus dat vroeg valt mee.

6. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    ach, het is ook nooit goed. Ik ben moeder geworden op m'n 39e en dan krijg je toch ook de nodige opmerkingen (is die van u? Nou moe, zo oud zie ik er ook weer niet uit hoor :) )

Denk maar zo, als jullie 39 zijn, ben je royaal uit de luiers. Ikke nog lang niet :D

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook mijn eerste kind gekregen met 26, ben nu 27. Maar ik heb niet het idee dat mensen me nu 'te jong' vinden. In mijn omgeving is het idd wel jong, veel moeders die rond de 35 hun eerste krijgen, maar ik heb niet het gevoel dat ik me moet bewijzen...

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik denk dat je het jezelf inbeeldt; 26 jaar is nog niet jong?
    Wil je niet beledigen hoor....

9. Jansje85

Jansje85 Lid

25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Nou, ik vind 26 wel jong. Niet te jong voor een kind. Maar jong in de zin van: nog een heel leven voor je!

10. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Maar niet te jong voor een kind vind ik.... 16 is wel te jong voor een kind, maar er zijn er ook heus wel van die leeftijd die wel goed voor hun kindje zorgen. Maar op die leeftijd raak je meestal niet bewust zwanger...

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    herkenbaar was 24 en vriend 23 vaak denken onbekende dat ik de oppas ben haha
    bekende vinden t helemaal bij me passen en.mijn vriend krijgt toch wel vaak ben jij al vader??

we hebben mooi koophuis, financieel prima voor elkaar en houden veel van elkaar

als mensen t vreemd vinden kijken ze maar de andere kant op ;)

merk trouwens dat t hier sinds een tijdje weer 'normaal' wordt op deze leeftijd
    waar mijn vk heel blij mee is want is erg gezonde leeftijd!

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    pfffwhaha (sorry)
    Jansje heel leven voor je? dus daar hoort geen kind bij??

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ben 25 maar herken het eigenlijk niet, niet van mn omgeving en of mensen kijken in winkels etc... is me niet opgevallen!
    maar kan me voorstellen dat je het heel vervelend vind!

ik vind 18/20 -jong- om moeder te worden, en alles wat onder de 18 is té jong

14. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laatst in de ah zei een man tegen mijn zoontje van 17 maanden ' zozo ben je gezellig met je zus op pad...' ik dacht bij mezelf niks zeggen lekker laten kletsen. Wat doet zoonlief. .. big smile, wijst mij aan en zegt mama.
    Man stotterde nog sorry met en knalrood hoofd.

Ik ben 22 trouwens

15. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Ben zelf 25 en sinds dik 3 maanden moeder. Vriend is 26. Heb nog geen opmerkingen of gekke blikken gehad gelukkig.
    Merk wel dat jong moeder zijn weer wat meer "in trek is" dan een aantal jaar geleden. Zijn meer stellen in onze omgeving die ofwel bezig zijn om kinderen te krijgen, ofwel het erover hebben om jong ouders te worden.

16. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik ben 22 en ik krijg ook wel eens blikken op straat en negatieve reacties. Ik trek me er niets van aan. Ik ben een trotse moeder die zich nergens voor hoeft te schamen.

17. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik kreeg mijn eerste kindje op mijn 20ste. (ja idd best jong) Kwam ik de eerste keer op het consultatiebureau vroeg de vrouw die haar ging wegen en meten of de moeder niet zelf kon komen.

Echt super lullig!!!

18. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Ik was 25 toen boef geboren werd, en kreeg en krijg nog steeds alleen maar te horen dat het zo leuk is een jonge moeder

tja mijn ouders worden wel is papa en mama genoemd door mensen maar die zijn ook nog niet zo heel oud hihi

19. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Heel herkenbaar. Ik was 22 toen ik zwanger was van de oudste.
    De eerste reactie: Was het gepland? of een ongelukje.
    Nee! het was geen ongelukje en een kindje kun je niet plannen!
    Juist daarom zijn we heel blij dat we zwanger zijn. (ik heb endometriose)
    Bij de gyn werd ik raar aangekeken. De eerste kraam die ik had,keek haar ogen uit toen ze vertelde wat er allemaal moest gebeuren waarop ik doodleuk antwoorde dat ik dat allemaal al had gedaan.
    Op de psz keken ze me in het begin ook raar aan.
    Ik ben nu 27 en heb dus een kindje van bijna 4 en bijna 2. Dus ik ben een jonge mama. Maar inmiddels zie ik die starende blikken al niet meer. Ik ben niet minder mama dan iemand van 30+

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nee herken het eigenlijk niet zo...in mijn omgeving zijn de meeste toch wel rond de 26 moeder hoor....Ik ben 32 en heb er nu 2..(bij beide 3,5 jaar over gedaan) En anders was ik als alles goed was gegaan en snel toch echt wel op mijn 26e 2x moeder geweest...dat was de planning. En als mijn zwangerschappen rustig waren geweest en makkelijk had ik er misschien nog wel 1 of 2 meer gehad....

(vriendin van me is 27 en heeft er nu 4.....)die word ook niet vreemd aan gekeken.

Ligt er denk ik echt aan waar je woont en hoe je er zelf tegen aan kijkt.......

Deel Deze Pagina