Speen afleren met 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humava, 16 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Heeft iemand dit gedaan? Mijn zoontje is nu 6 maanden en wordt echt 10x per nacht wakker omdat hij zijn speen dan kwijt is. Hij trekt de speen ook de hele tijd zelf uit zijn mond. Ik word er helemaal gek van. Dus ik dacht misschien moet hij het gewoon afleren. Iemand die dit gedaan heeft? En hoe heb je dat aangepakt.

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij hadden rond zes maanden echt exact hetzelfde. Tien keer per nacht erheen voor de speen. Wat wij toen gedaan hebben is speen aan tutteldoekje vastmaken. En de eerst volgende x dat hij gaat huilen: niet naartoe gaan! Dat was bij ons de sleutel. De eerste nacht heeft ze drie keer kort! gehuild. Duurde echt steeds maar twee of drie minuutjes. Door het doekje kunnen ze het zelf makkelijker pakken. Zo hebben wij twee spenen in naar bed. Sindsdien zijn we nooit meer snachts naar haar toe hoeven gaan en sliep ze binnen een week nadat we dit zo gingen doen, door.

3. Humava

Humava Niet meer actief

X. slaapt bij ons op de kamer, omdat hij zo onrustig is. Dan hoef ik niet 10x mijn bed uit. Maar ik ga het eens proberen. Nu geef ik hem gelijk zijn speen als ik hem hoor. Misschien eerst even afwachten. Maar het is zo vermoeiend. Ik ga vanavond wel een doekje aan zijn speen vastmaken.

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Het zou wel kunnen maar dat zal hij ook niet direct accepteren en ook gaan huilen en blijven huilen. Dan moet je doorzetten en zal het dus best kunnen om het af te leren.
    Wat ook nadelig kan zijn is dat hij alsnog zijn duim gaat vinden. Dat is natuurlijk prima als je dat niet erg vind. Maar hou er wel rekening mee.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jep, ook hier doekjes:)

6. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Kan niet zeggen dat ik de oplossing heb (hier slaapt N. ook nog naast ons, voor de gezelligheid, maar ook ivm speen). Lees dus graag mee en leef met je mee. ;)

Ga het doekje ook maar eens proberen...

7. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier werkte het dus echt als een speer. Ze pakt het doekje en zo kan ze zelf haar speen pakken. Wij hadden dus het geluk dat ze die eerste nacht steeds maar heel kort huilde. Daarvoor gingen wij ook bij het eerste geluidje erheen, omdat ik bang was dat ze echt goed wakker zou worden. Voor ons werkte het dus im haar eventjes te laten huilen. En dat duurde echt nooit langer dan 5 minuten.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb op een moment elke avond iets van 5 spenen in bed gelegd. Die verzamelde ik dan midden in de nacht nog een keer, en dan werd het wel ochtend.. Maar echt handig was het niet.
    Tussen de 6 en 9 maand verdwijnt de zuigbehoefte en wordt het een zuiggewoonte (ergens gelezen destijds). En dat is het moment om de speen af te wennen. Want een gewoonte kun je veranderen, een behoefte niet.. Dus met 9 maand hebben wij de speen weggelaten. Dat was de eerste paar slaapjes even lastig, maar na 3 dagen sliep hij rustig en goed zonder speen. Daarna ook nooit meer naar omgekeken als zijn KDV vriendje de zijne in had op de groep..

9. Humava

Humava Niet meer actief

Ik ga het vanavond proberen met een doekje. En dan een paar dagen doorzetten. Als het niet werkt ga ik hem proberen te laten slapen zonder speen. Al zal dat idd ook niet zonder slag of stoot gaan

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Zonder speen is even doorzetten hier wil ze nog erg graag bij ongemak, soort troostding denk ik. Op de kdv pakken ze de speentjes af en gaan in t bakje anders pakken de kinderen elkaars speen af.

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

AH gewoon zon speendoekje dus? Ga ik ook eens proberen.

12. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Hier precies hetzelfde ook met 6 maanden.

Heb het speentje niet meer gegeven. 1 nacht ellende. Daarna doorgeslapen.

Echt een verademing was dat, dat die speen de prullenbak inging.
    Ook geen gezeik op latere leeftijd met afwennen en slissen etc.

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ons kereltje was eerst ook bijna verslaafd aan zijn speen. Haha. Maar nu hoeft hij het alleen als hij echt moe. Is en nu hij bezig is met zijn boven tanden wil hij er wel graag op kauwen als hij last van zijn tandjes heeft. Verder vraagt hij er niet naar. Kwam vanzelf dat hij de speen niet meer nodig had.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon een spuugdoekje door het ringetje gedaan:D

Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb nu ook een spuugdoekje door het ringetje gedaan. Ben benieuwd vannacht. Hij heeft ook niet zoveel geslapen overdag hopelijk helpt dat ook wat.

16. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Spuugdoekje kan prima denk ik, wij hebben echt van die speendoekjes, ooit gekregen toen ik zwanger was. Deze:

Bijgevoegde bestanden:

17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier ook een speenknuffeltje eraan.
    En die heeft N gelijk omgetoverd in favoriete knuffel..

18. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

overweeg ook zo’n doekje want speen is s nachts een drama, maar zit er geen verstikkingsgevaar aan vast? Zie t voor me dat ze dat doekje dan over dr gezicht heen trekt ofzo. Misschien wat overbezorgd aangezien jullie t ook doen en t dan gewoon goed gaat, maar ben toch even nieuwsgierig.

19. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier ligt dat doekje ook wel eens over haar gezichtje, maar stikken door zo'n doekje zal niet gebeuren. Nooit zo bij nagedacht. Die speendoekjes zijn er speciaal voor.

Noortje88 vindt dit leuk.
  20. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier liggen er standaard 4 à 5 spenen in z'n bed. Liefst in elke hoek één (meneer draait alle kanten op, slaapt ook alleen in slaapzak). Dan nog presteert ie het om ze kwijt te zijn of buiten het bed te hebben gegooid, maar met één speen zou het nog erger zijn :p.

Deel Deze Pagina