Koemelkallergie wordt erger of iets anders?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maelyn, 31 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maelyn

Maelyn Actief lid

12 apr 2017
    139
    150
    43
    NULL
    NULL
    Zoontje krijgt sinds 2 maanden nutrilon pepti. Voorheen huilde hij non stop, had moeite met ontlasting, ernstige reflux en altijd krampen. Met de pepti zijn al deze klachten verdwenen. Ongeveer 4 weken na het starten met de pepti viel het ons op dat hij tijdens en na het drinken uitslag krijgt in zijn gezicht. Sinds hij meer voeding krijgt is de uitslag steeds erger geworden. Hij heeft er hele erge jeuk aan en krabt zijn hele gezicht en hoofdhuid kapot als hij de kans krijgt. Ik kan hem moeilijk 24/7 krabwantjes aan doen, dus hij zit altijd onder de krassen en wondjes. Ook is hij nu al zeker 5 weken verkouden. Verstopte neus en hoesten. Ook veel scheetjes laten tijdens het drinken. Die stinken enorm dus we denken constant dat hij heeft gepoept maar dat blijkt dan niet te zijn.

Hij gaat toevallig ook sinds een paar weken naar de opvang, dus de verkoudheid kan ook daardoor te verklaren zijn. Eczeem kan erger worden bij verkoudheid dus die kan je dan ook weer verklaren. Ik vind het dus heel lastig in te schatten of alles komt door de opvang/ virussen, of dat hij wellicht toch niet genoeg heeft aan de pepti en daar een reactie op krijgt in de vorm van verkoudheid en uitslag. Ik heb wel eens gelezen dat baby’s eerst goed reageren op pepti en daarna niet meer, maar dit gaat altijd over een paar dagen, niet een paar weken.

Iemand ervaring dat je kindje meer ging reageren op voeding naarmate ze meer gingen drinken/ ouder werden? Of klinkt dit meer als typische opvangvirussen en klachten als gevolg van de virussen?

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik zou toch ‘sterkere’ voeding proberen. Mijn oudste kreeg bv Nutramigen AA (heet nu Pur Amino geloof ik), en dat werkte echt ontzettend snel - het was na een paar flesjes al duidelijk dat haar eerdere klachten echt door de voeding kwamen en niet door iets anders (er waren bij haar bv twijfels over reflux, dat bleek dus bv een symptoom van haar koemelkallergie - en haar schrale wangen en snotneus werden ook echt heel snel minder). Hier kregen we het overigens meteen via de kinderarts voorgeschreven, ik had daar zelf nog helemaal niet over nagedacht.

3. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Bij onze kinderen ging eerst met pepti ook even beter en daarna kwamen alle klachten weer terug. Hier nu nutrimigen en nu zijn alle klachten weg.

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    Als hij zijn hele gezicht en hoofdje kapot krabt dan zou het wel aan de voeding kunnen liggen. Hebben jullie een kinderarts die jullie hierin kan begeleiden? Ik zou het zeker even navragen. Wij gaven eerst pepti en dat ging inderdaad een paar dagen goed en daarna een extreme reactie. Ik weet niet of het ook na weken nog kan, maar het klinkt in elk geval niet fijn voor je zoontje.

5. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Ik zou zeker overgaan op nieuwe voeding die sterker is. Mijn zoontje heeft nooit tegen pepti gekund, klachten bleven exact hetzeltde, wel tegen neocate, maar je leest ook vaak dat ze eerst wel even pepti kunnen verdragen en later niet.

Ik denk niet dat de allergie erger wordt maar je kindje het gewoon lijkt te kunnen verdragen wat dan toch niet het geval is. Meestal groeien kindjes er na 1 jaar juist overheen. Mijn zoontje is nu bijna 2 en lijkt er nu ook bijna overheen te zijn. Heeft dus wat langer geduurd dan 1 jaar maar ook hij is er na 2 jaar redelijk overheen:)

Deel Deze Pagina