Ja dat vraag ik me dus ook af.... Zelf kan ik er dus helemaal niet tegen heb in januari gehoord dat ik een intollerantie heb die mijn darmklachten en eczeem veroorzaakte.. En ik heb juist tijdens mijn zwangerschap gezorgd dat ik genoeg zuivel at en dronk juist consequenter dan ooit!!! Wist ik veel....
Ik heb het Stefan Kleintjes toen gevraagd en die gaf aan dat het mogelijk door mijn overmatig zuivelgebruik (ca 1-1,5 liter per dag) kon komen. 300cc is voldoende en hij adviseerde in elk geval niet boven een halve liter uit te komen. Maar volgens mij is het ook niet goed om het helemaal te mijden. Als je kleine hoeveelheden gebruikt, raakt je kindje daar ook aan gewend. Hier at ik meestal een schaaltje yoghurt per dag. Mogelijk helpt probiotica in de laatste maanden van je zwangerschap ook de kans op allergieen te verkleinen, heb ik hier ook gebruikt. Heb nog staan maar vergeet het steeds in te nemen.
Heb ik gebruikt de probiotica en heeft hier niet gewerkt maar het is nooit verkeerd om dat te gebruiken. Maar zoveel zuivel heb ik nooit gebruikt in ieder geval!