Voorkeurshouding en spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HvO, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Ons zoontje heeft een voorkeurshouding en overstrekt zich. We hebben hier op dit moment fysiotherapie voor.

Overdag slaapt hij om en om in een zijligkussen. Snachts draaien we zijn hoofdje wanneer het kan de andere kant op. Dus dit gaat wel goed.

Maar hoe doen jullie of hebben jullie dat gedaan met voorkeurshouding en spelen? En hoe maakten jullie tummy time leuk?

We leggen hem wel eens in de babygym en dan de speeltjes meer naar zijn niet-voorkeurskant. Ook leggen we hem hier wel eens in het zijligkussen.

Hebben jullie nog meer tips? En misschien nog leuke tips voor babyspeelgoed (zoontje is bijna 3 maanden)?

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ff totaal ontopic Haha ik heb nog met jou zitten kletsen toen ik zwanger was in mijn topic toen en zie dat jouw zoontje zelfde naam heeft als mijn zoontje!

Heb jij zo een baby gym met speelboog en matje? Je zou zachte babyboekjes kunnen pakken of speelgoed van lamaze vind ik ook leuk voor baby's.

HvO vindt dit leuk.
  3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik denk dat je al goed bezig bent, andere tips dan je nu al doet weet ik niet. Ik heb precies hetzelfde gedaan bij mijn dochter. Je kan aan de kinderfysiotherapeut vragen of zij nog tips hebben.

HvO vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Tummy time gaan ze vanzelf meer waarderen.
    Zou het in ieder geval doen tot hij er genoeg van heeft en niet verder gaan. Zo hou je het leuk voor hem.
    Speeltjes hebben wij aangeboden aan de niet voorkeurskant en de fles gegeven zodat hij naar de niet voorkeurskant moest draaien.
    Was er binnen een maand uit en gelukkig geen afplatting gehad.

HvO vindt dit leuk.
  5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Wij zetten de tv aan tijdens Timmy time, toen werd het ineens een stuk interessanter.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ik begon toen al met kiekeboe, voornamelijk om te leren iets gecontroleerd van dr gezicht af te halen, niet dat ze hysterisch zou worden als ze dr knuf iets te dichtbij geknuffeld had (tis nogal een driftkikker). Maar al snel was t spelletje geboren.

HvO vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier pas echt verbetering na bezoek osteopaat

8. HvO

HvO Niet meer actief

Wat leuk zeg!!! Gaat het goed met hem?

We hebben inderdaad zo een gym met matje en boog. Ga zo eens kijken naar dat speelgoed!

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Idd leuk! Ja gaat goed! Mijn man werkt vandaag thuis, op de bank en hij slaapt heerlijk bij hem. Zolang hij maar bij je is is t goed Haha. En met jouw zoontje alles goed?

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had de zijde vd box waar de voorkeurskant was met een doek afgeschermd. Zodat ie richting het licht keek... Zijn niet voorkeurskant.
    Ook de speeltjes aanbieden aan de andere kant.

Vero0504 en HvO vinden dit leuk.
  11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Speeeltjes aan de niet voorkeurskant aanbieden inderdaad. Het zelfde ook met badderen en verschonen, zorgen dat je aan de niet voorkeurskant staat. En rekening houden met hoe je hem in de box legt.
    Qua speelgoed... mijn dochter hier is net iets ouder, 3,5 maand en ze vindt speeltjes waar iets van geluid in zit (muziek instrumentje) nu heel leuk, of waar je verschillende dingen aan kan voelen, maar ook mijn handen zijn al reuze interessant.

HvO vindt dit leuk.
  12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    En de babygym is ook populair, maar die heb je al ;)

HvO vindt dit leuk.
  13. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik weet niet hoe de verschoningskussen ligt? Leg hem zo op de kussen dat jullie aan de niet voorkeurshouding staan.
    Doe dit ook met in bad doen.

Verder met spelen doe je het denk ik al hartstikke goed

Deel Deze Pagina