Op zoek naar herkenning

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MHV, 26 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    hoi,

Zijn er moeders die ook een baby hebben met veel krampen/reflux/ niet weg te leggen kortom de hele dag zoet mee?
    Gewoon herkenning is al fijn.
    Wellicht tips uitwisselen?
    Mijn zoontje is 11 weken en bovenstaande zorgt ervoor dat we heel veel met hem bezig zijn.
    In de kinderwagen en maxi cosi is het brullen dus gebruik de draagzak veel.
    Bij de osteopaat lopen we al.
    Nogmaals, gewoon herkenning is al fijn.
    Ik vind het erg zwaar.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ja herkenbaar, bleek uiteindelijk niet tegen nutrilon te kunnen, was teveel lactose voor dr. Overgestapt naar frisolac (minder lactose) en probleem met de krampen was een heel stuk minder, reflux daarmee ook. Bleef handen bindertje maar een stuk makkelijker. Geen tekenen van kma overigens oid.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ja, helaas herkenbaar. Ik vind t ook heel zwaar. Hij is 9 weken oud. Koemelkallergie, kippenei gaat niet, tomaat en aardbei niet. Hij heeft reflux. Hij huilt veel en indd t liefst in de draagdoek..... Heeft ook heel flink buikkrampen :(

4. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Heel herkenbaar!! Mijn zoontje van bijna 3 maanden slaapt ook overdag helemaal niet op zijn bed, dus hij slaapt overdag al 3 maanden lang op mij, of in een draagzak! Ik ga er wel veel op uit dus slaapt hij gelukkig wel in de maxi cosi!
    Hij heeft ook een verborgen reflux maar met de leefregels gaat het nu wel redelijk goed!

Krampen had mijn zoontje ook heel erg maar dit kwam door de jhbpm! Zo kon hij gerust een week niet poepen. Dus daar ben ik mee gestopt!
    Een babymassage en lekker warm badje kan verlichten :)

Snachts slaapt mijn zoontje wel redelijk, hij komt rond 3 uur voor en voeding, daarna komt hij rond half 6 (krijgt dan nog geen voeding) en dan neem ik hem bij mij in bed want anders slaapt hij niet meer!

Ik denk maar zo het komt van zelf allemaal goed ;)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jep. Hier was het kma en reflux. En ook een specifieke karaktertrek, ben ik van overtuigd. Want zelfs toen de kma en de reflux onder controle waren, bleef mijn dochter een uiterst ontevreden baby. Dat veranderde stapsgewijs telkens ze iets meer controle kreeg over haar eigen persoontje. Rollen, kruipen, staan, stappen, lopen, praten... Elke stap voorwaarts was een stap richting iets gelukkiger kind.

6. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Herkenbaar. Ik vond het eerste half jaar enorm zwaar. Het tweede half jaar ging al stukken beter maar vanaf de eerste verjaardag gaat het echt veel beter. Hier last van veel krampjes en ontlasting die moeizaam eruit wilde. Denk dat darmen echt flinke opstartproblemen hebben gehad.
    Slapen in bedje overdag gebeurde amper het eerste half jaar In de draagzak inderdaad, of wandelen in de wagen maar zodra je dan stil stond werd ze wakker. Zo zwaar!
    Even doorzetten nog! Het gaat voorbij, echt waar!

7. 1548

1548 Niet meer actief

Een hele dikke knuffel!!

Heb je wel steun van je omgeving, iemand die het soms even van je kan overnemen? Al is het maar even dat je bijv op je gemak kan douchen, een boodschapje kan doen ofzo. Even geen baby.

Mijn zoon heeft ook kma, reflux en een intolerantie voor nog een waslijst aan voedingsmiddelen. De eerste periode was zwaar, veel huilen, en alleen maar bij mij hangen.. Maar echt, het wordt beter (dat was mijn mantra ;)).

Heb je al iets tegen de krampen? Hier gaf ik (en sinds kort weer begonnen) probiotica. En de eerste maanden ook cinababy gebruikt.

Dikke knuf

8. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ja, heel herkenbaar. Mijn eerste was zo en nu zoontje 2 ook zo onrustig. Heeft ook reflux en krijgt losec. Ikzelf ben veganist, gelukkig, want de keren dat ik melk heb gedronken reageerde hij er heftig op. En die krampjes, tja. Ik word gek van al dat kreunen. S’avonds slaapt hij ook niet fantastisch en komt gewoon om de drie uur om te drinken. En dan een half uur, drie kwartier recht houden en dan weer evebtje slapen. Overdag ook de hele dag in de draagdoek. Soms in de box, maar alleen als hij echt diep slaapt.
    Zoals ik al zei, zoontje 1 was precies zo en nu is hij gek op zijn bed en heeft nooit bij ons in bed geslapen. Na een jaar wordt het echt beter. Even volhouden dus. Sterkte

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Herkenbaar hoor. Ook zonder KMA en reflux.

10. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Wat fijn dat ik niet de enige ben en dat het echt beter gaat worden.
    Bedankt voor jullie reacties!

Nemo1 en 1548 vinden dit leuk.
  11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Herkenbaar, ook zonder reflux.
    Het begin is loeizwaar, maar het wordt beter en leuker!

12. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ja ik d8 met een 2e kan ik het vast beter aan, maar je vergeet grwoon dat het idd zwaar is. Zeker als je kind ook.nog eens van alles heeft.
    Maar we houden vol en dan komt er een dag dat hij op de dag beter zal slapen en in de n8 doorslaapt.
    En hoop dat hij de auto ritjes ook gaat pakken een keer en de wagen en en en....

13. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Thnx voor je woorden!
    Steun heb ik genoeg gelukkig.

En ik durf niks te geven voor de krampen omdat hij echt mega gevoelig is.
    We geven al neocate.
    Hoop dat de darmen snel gerijpt zijn

14. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoe ga jij er mee om?
    Heb je ook steun?

15. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Haha ik hoop het ook allemaal voor je!
    Een goede nachtrust doet vaak ook al wonderen.

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Tja ik ga maar gewoon door. Ik heb nu ranitidine voor de reflux en dat is een enorme verbetering. Helaas wel wat meer darmkrampen... Maar hij slaapt nu beter en vaak ook een poosje in z'n eigen bed snachts.

Ik dacht ook 2e is vast easy peasy maar valt ernstig tegen he? Je vergeet deze tijd gewoon ofzo....

Hulp... M'n man werkt 4 dgn en is eigenlijk nooit laat thuis. Verder zijn m'n ouders wel behulpzaam maar werken zelf en wonen niet heel dichtbij. Dus niet voor een uurtje tussendoor....

17. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Knap dat je zo'n doorzetter bent!
    En fijn dat hij iets beter slaapt.
    Vrienden die wellicht kunnen helpen?

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina