Zin om ideeën op te doen voor sint en kerst. Dus wat vonden jullie kindjes tussen 1,5 en 2 jaar helemaal geweldig? THNX
Theeservies, speelgoed stofzuiger, kleding, toet toet spul, magisch teken ors, loopfiets, keukentje, werkbank, kleeurboeken, wasco krijg dik,
Voelboekjes, woordenboekjes. Alles wat er in de hele wereld bestaat van bumba! Toet toet en zoef zoef,is hetzelfde maar toch een beetje anders, past ook bij elkaar. Alles wat wielen heeft is hier geweldig en alles wat hij als tol kan gebruiken. Inclusief mijn gsm,... Nijntje verstoppertje Kleurpotloden, stickers
We hebben niet allemaal tijd om vaak hier te kijken! bedoel ik niks mee hoor overigens... Ik heb hier een lieveheersbeestje met zingen en leren, een radio, hello kitty badcape, iets met kleuren en stickers, loopfietsje
Oh leuk Nijntje verstoppertje. Die kende ik nog niet! Dank! En een radio of iets anders waar geluid uit komt (niet te hard ) lijkt me ook leuk. Dank je! Wat voor lieveheersbeestje is dat tompoes?
Voor onze kleine heb ik de hele treinbaan set van de Ikea gekocht. Niet duur en toch een flink cadeau wat, als het goed is, heel wat jaartjes mee zult gaan.
Sorry lees het nu pas Bij ToysXL zo'n beestje aan een touwtje. Je kan vormen leren, muziek luisteren etc.
Mijn dochtertje is met sinterklaas/kerst ook 1,5.. Heb de volgende dingen voor haar gekocht: loopfietje van Puky (2ehands hoor), een sprekende Bumba die liedjes zingt, telt, vormen benoemd (kortom best leerzaam), Kartonnen stapelkubussen van Nijntje (ze bouwt sinds een week erg graag torens), een soort hamertje-tik (zo'n houten plank waar je houten staafjes met een hamertje in moet tikken, ze is nogal lomp dus kan ze mooi haar energie in kwijt),goede kleurpotloodjes (bruynzeel) en wasco krijtjes (ze is echt fan van kleuren momenteel en uit die goedkope dingen die ik bij Wibra heb gekocht is amper kleur te krijgen). Heb je hier iets aan?
Hoe doet iedereen dat toch? Wij hebben t financieel echt niet slecht hoor, maar is t al echt nodig om zo'n uk zoveel (dure) kadootjes te geven?
onze dochter is ook 1,5 ze krijgt van ons, m'n vader, zus/zwager en m'n schoonouders de hele serie van zoef zoef! ze heeft er nu 2 diertjes van en vind ze helemaal geweldig..
Weet niet of je op mij doelt, maar mijn kosten vallen enorm mee.. Koop dan ook veel via MP omdat ik mijn geld niet heel goed aan nieuw speelgoed uit kan geven.. Denk dat ik voor mijn cadeautjes max. 50,- kwijt ben bij elkaar, als ik dat al haal.. Vind ik persoonlijk wel meevallen..
Kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk.. maar ik probeer door het jaar heen soms al wat "vooruit" te kopen als er toevallig een aanbieding zou zijn. Geef overigens ook geen mega bedragen uit hoor Voor Sinterklaas krijgt hij een handdoekje met Sint washand (die van de Etos - met spaarpunten "gekocht"), Woezel & Pip verstoppertje spelen en een afstandsbediening van Vtech. Ik twijfel of ik nog wat moet doen (heb wel nog dingen "klaarliggen" namelijk voor als hij wat ouder is wat ik door het jaar evt kan geven).
ook ik kan alleen voor mezelf spreken. wij wilde geen kleine prul cadeautjes wat binnen no time kapot is (onze dochter kennende) daarom geven wij met de halve familie de hele set van zoef zoef, zo verdeel je de kosten en is het goed te doen een wat duurder cadeau te geven...
Je bedoelt van Vtech, vrolijke vormenkever. Die hebben wij ook, is inderdaad heel leuk! Nu loopt ze heel de woonkamer rond met dat ding achter haar aan, en dansen op de leuke muziekjes Dochter krijgt dit van de sint: - popje - Auto met trailer en paard (van Steffi) - Mijn eerste boomgaard spel van Haba - Stoeltje voor aan het salontafeltje (om te kleuren) - Duplo doos alles-in-één
Ik doelde op niemand hoor.... Maar vind t zelf niet zo nodig om Sinterklaas te vieren alsof t een verjaardag is zegmaar.... Echte schoenkadootjes geven is er niet meer bij. In mijn omgeving zijj veel mensen die amper rond kunnen komen en als de kinderen dan op een leeftijd komen dat ze met elkaar bespreken wat ze kregen voor Sinterklaas....snap je? De ene heeft een berg 'grotere' kadoos gekregwn terwijl de ander met sokken en een letter tevreden was....
Helemaal eens! Mooi geschreven! En je hebt helemaal gelijk! Dochter krijgt bij ons alles voor kerst, nog geen besef van de sint.. Kerst vieren wij met de familie en iedereen koopt iets voor iedereen.. Dus moet er voor haar ook wat uit te pakken zijn.. Vind 50,- totaal dan ook een mooi en maximaal bedrag... Heb dan in totaal 4 of 5 cadeautjes en vind dat eigenlijk al te veel Maar als ik om ons heen kijk vieren mensen tegenwoordig op 80 plekken sinterklaas (opa's/oma's, werk papa, werk mama, straat, vereniging en thuis) zelfs als een kind nog niet eens beseft wat sinterklaas inhoudt.. Vrienden van ons vinden het echt "schandalig" en "zielig" dat wij nog geen sinterklaas vieren met onze dochter Vanaf volgend jaar ontkomen wij niet meer aan de sint ben ik bang maar mijn plan is om in de periode dat hij in het land is max. 2 of 3 keer een schoencadeautje te doen en op pakjesavond alleen nuttige cadeautjes (pyama', kleertjes, sokjes etc en inderdaad wat snoepgoed) te geven En sinterklaas wordt ook enkel thuis gevierd, en nergens anders, dat heb ik altijd gezegd, want wil geen hyper sinterklaaskind.. Nu proberen bij dit standpunt te blijven, ondanks vrijgevige opa's en oma's Maar ik ben met je eens dat het soms echt de spuigaten uitloopt.. En als ik zie wat dat merk(hype)speelgoed nog eens allemaal kost Ik kan het prima betalen, maar wil het niet betalen.. Vandaar dat er bij ons veel via Marktplaats komt.. De sport is leuke cadeautjes voor zo min mogelijk geld Maar sluit me aan bij jouw verhaal.. Ik vind het ook niet nodig om honderden euro's uit te geven aan de feestdagen.. Ook niet aan verjaardagen overigens..