missy zuilen: Wat ik eigenlijk bedoel is dat je symptomen ontzettend overeen komen met ons ventje. Vandaar dat ik de KMA en reflux eigenlijk niet los van elkaar kan zien... het smakken, hikken, kauwen... en hij ruikt ook niet zuur en spuugd ook helemaal niet dus het is erg herkenbaar. KMA kunnen ze pas echt vaststellen met een provocatietest. Dat betekent dat je dan weer een tijdje (onder begeleiding van een KA bijvoorbeeld) van de peptie over gaat op gewone voeding. Als de klachten dan erger worden kunnen ze vaststellen dat je kleintje KMA heeft. Misschien werkt de combinatie pepti met medicatie wel. Wij hadden hiervoor friso comfort en toen leek de medicatie ook niet aan te slaan. Overgegaan op friso intensief (is zelfde als peptie) en toen werkte het wel (met de pepti en medicatie hadden we na ongeveer een week een super resultaat). Zo is bij ons KMA min of meer vastgesteld. In het bloed konden ze namelijk nog geen allergie vinden omdat hij daar nog te jong voor was. Ik hoop dat ik je het zo duidelijk heb uitgelegd... Ikke: ik ken het met dat afschepen... helaas... Heeft hij voor de onderzoeken lang in het ziekenhuis gelegen? en had jou kindje ook dat zijn zuur soms gewoon uit zijn mondje komt?
Sorry, was even niet meer op het forum De pepti werkt vrij snel. Mijn dochter begon altijd al tijdens het drinken te huilen van de krampjes. Dat hield na een dag of 2 al op. Daarna werden de krampjes na een week of 2 beduidend minder. Mijn dochter had ook reflux en een geirriteerde slokdarm dus zantac was echt noodzakelijk. Ik hoop dat je snel verbetering ziet!
Ook hier een mannetje die reflux heeft en misschien koemelkallergie. Hij heeft vanaf het begin al erge moeite met zijn ontlasting, hij overstrekt veel, spuugt, last van kokhalzen, protest bij aan en uitkleden en hij heeft erge uitslag in zijn gezichtje, nek, hals en borst. En hij huilt verschrikkelijk veel. Hij is nu bijna 8 wkn. oud en vanaf het begin heeft hij al moeite met zijn ontlasting. Deze was heel erg onregelmatig (kwam soms meer als een week niet) en als het kwam, was het kei en kei hard...echt zo zielig. Hij krijgt nu al enige tijd Lactulose om te laxeren en we doen Johannesbroodpitmeel in de voeding + extra water in het flesje maar dit hielp helemaal niets. Sinds 2 weken ongeveer krijgt hij ook medicijnen tegen de reflux (Losec) en tegen braken en misselijkheid (Motilium). Ook zijn we afgelopen donderdag moeten starten met andere voeding om te kijken of hij misschien koemelkallergie heeft omdat de onregelmatige ontlasting niets met reflux te maken heeft zei de kinderarts. We geven Lenn nu Frisolac Allergycare. We geven dit hem nu bijna 1 week en we merken nu al dat de uitslag in zijn gezichtje minder wordt en hij huilt minder op een dag. Wel heeft hij nog steeds erge moeite met in slaap vallen daarom doen we hem sinds 2 weken ook inbakeren maar dan nog lukt het hem de ene dag wel goed om te slapen en de andere dag ligt hij continu te huilen. Ook is zijn ontlasting ineens een stuk beter en regelmatiger. Nu vragen wij ons dus af hoe dit komt dat het nu iets beter gaat. Of door de medicijnen tegen reflux of door andere voeding voor koemelkallergie? Is echt zo lastig....konden ze maar praten, dat zou voor ons mannetje en voor ons ook heel veel verdriet schelen want is echt zo zielig om je kind pijn te zien lijden.
Dat vroegen wij ons dus ook af.. Vandaar dat onze KA eerst alleen de voeding voorstelde om te kijken of dat aanslaat. En daarna pas eventueel nog een reflux onderzoek bij te doen. Zo kan zij namelijk al bepalen of het dus erge reflux is of toch koemelkallergie. Misschien bij jullie ook een idee om een 24 uurs PH-metrie onderzoek te doen? Zo kom je er tenminste wel achter of hij reflux heeft..
Hey! Mijn dochtertje is 4 maanden oud en heeft ook een kma! Ze lag met 2 weken al in het ziekenhuis ivm hevig spugen en heeft hierdoor 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en kreen nutrilon AR.. Echter had ik nooit een vrolijk kind, vaak huilen, krampen en super onrustig.. Dat hoort erbij vertellen mensen dan, het zijn darm krampjes. Nou ja ok, dat kan. Toen ze 2 maanden was nog steeds veeeeeeeeel huilen en al 3 keer bij een osteopaat geweest, geen succes. Ze was al 8 weken ontzettend verkouden, maar dat hoort ook bij baby's en zeker met dit weer werd er verteld? Was al 3 keer bij huisarts geweest. van de ka hadden we losec, motilium en lactulose gekregen. Weer andere voeding 3e keer en nog geen verbetereing (begonnen met bv-nutrilon-enfamil ar- nutrilon ar en nu zit ze eindelijk op de pepti.. Mijn moederhart zei bij 8 weken al dat ze misschien wel een kma zou hebben, maar ja je gaat niet zomaar over op andere voeding? Toen op zaterdag kreeg ze een hevige astma aanval en hup snel naar de hap en die zei gelijk, ze heeft een kma. Ze zit nu op de pepti en na 3 dagen had ik al een totaal ander kind! Ze huilt niet meer, is super vrolijk, slaapt van 20 uur tot 8 uur! Alleen ben ik wel al begonnen met bijvoeden omdat ze door de pepti vaker honger heeft. Ze krijgt nu door elke fles 2 eetlepels pap anders vind ze de pepti niet lekker en 1 keer per dag een fruithap en ik heb een onwijs leuke dochter! Ook heb ik nu een machtiging van de huisarts voor de verzekering, dus hoef ik het gelukkig niet zelf te betalen! Succes ermee en volg je moederhart.
@naatje, wat had je dochter nog meer voor symptomen dan? Ook eczeem of uitslag? Want mijn zoontje spuugt dus niet, maar slikt het terug en heeft ook niet echt uitslag.. Maar verder wel altijd verkouden, veel niezen, pruttelend ademen. Wij geven nu Pepti sinds maandag en merken kwa slapen ookal verschil. Alleen is hij nog wel verkouden en daarom paar x per nacht wakker. Hopelijk is dat ook gauw over, dan kunnen we met zekerheid zeggen dat t KMA is en met de Pepti verholpen is. Maar papfles, is ook met koemelk toch? Nutrix ofzo is toch ook met koemelk? En hoe heb jij die machtiging gekregen? Moest je dan eerst weer een paar flesjes normale voeding geven om te kijken of de klachten terugkwamen? Of moest ze daarvoor eerst weer worden opgenomen in t ziekenhuis?
Owja en nog een vraagje.. Kunnen ze door t wisselen van normaal naar Pepti wel eerst nog even wat krampjes krijgen 1 dagje? En wat moeite voordat de ontlasting weer als normaal opgang komt?
Nutrix is koemelkvrij! En net zoals potjes, staat op de potjes informatie over allergie! Goed opletten dus, kruidvat eigen merk in niet allergievrij bijvoorbeeld! Symptomen van desiree: - heeeeeeeeel veel huilen - verkouden - diarree of obstipatie - piepende/kreunende ademhaling - hele drogen wangen, echte barstjes erin - overstrekken - fles niet willen drinken, huilen tijdens de fles - niet in de box of bed willen liggen door reflux en NU een totaal anders kind! Ik heb de machtiging van de huisarts gehad en deze naar de apotheek gebracht en nu krijg ik steeds 2 bussen pepti per 2 weken! succes meid en je moet snel verandering merken.. Ik heb niet de provocatietest gedaan omdat desiree een behoorlijke benauwde allergische reactie heeft gehaf op de fles!
Hoi missy zuilen, Fijn te horen dat je kindje al beter slaapt! De pap (nutrix) kun je mengen met de pepti voeding. (ik meng de "peptie" poeder altijd eerst met de nutrix en JBPM en dan doe ik er pas water bij, tegen het klonteren). Hier komt dus geen koemelk aan te pas. Bij het overstappen naar andere voeding kan je kindje idd eerst even last hebben van krampjes en andere ontlasting. Dit gaat na een paar dagen over. Je komt pas in aanmerking voor een vergoeding als is aangetoond dat je kindje echt KMA heeft (door die test met gewone voeding) of als de KA (soms ook die van het CB) hier een soort van verklaring voor uitschrijft richting zorgverzekeraar. Je schreef ook of het niet verstandig is om een ph onderzoek te doen bij het vermoeden van reflux. Omdat dit geen fijn onderzoek is doen ze dat eigenlijk alleen als het echt noodzakelijk is. Ons ventje krijgt binnenkort een ph meting omdat hij ondanks de medicatie en KMA vrije voeding toch nog ontzettend veel last heeft van het zuur en er ook andere klachten van ondervind. Hoop dat je wat aan de info hebt... Groetjes