Help! Voeding baby van 5 weken

Discussion in 'Flesvoeding' started by amalia1, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amalia1

amalia1 Actief lid

Jun 17, 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Even een vraagje ...Ons mannetje is 5 weken en al 5840 gram, hij krijg nu 6x 160cc met 5 scheppen friso hypoallergeen, nu het probleem; hij lijkt niet verzadigd. Ik mag van het cb (afgelopen dinsdag geweest) zijn voeding gaan ophogen en naar 5 flessen (niet aan gedacht om te vragen naar de hoeveelheid). Nu ben ik bang dat ik straks te veel geef en zijn maagje oprek. Ik geef nu al wat meer, omdat hij blijft huilen en op dat moment geen behoefte heeft aan de speen. Heeft/had iemand ook zo'n grote baby en hoeveel gaf je je kind? Eventuele tips zijn ook welkom.
    Alvast dank!

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Ik zou hem gewoon 5 keer 200ml aanbieden dan.
    180+6 dus. Dan geef je voor zijn gewicht volgens mij niks teveel. De fles hoeft natuurlijk niet leeg. Je kunt gewoon kijken hoeveel hij drinkt.

dan gewoon om de 4 uur dus 7-11-15-19-23 of
    8-12-4-20-24.

3. amalia1

amalia1 Actief lid

Jun 17, 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    beagle: bedankt voor je reactie. Ik loop gewoon moeilijk te doen...de kleintjes kunnen je nogal onzeker maken, hoor! Pfff. Voor zijn gewicht kan 180 cc wel. We zijn vandaag gestart, nu maar even kijken hoe dat gaat. Hij heeft wel even wat gehuild na de eerste en tweede fles vandaag, maar er zat waarschijnlijk een boertje dwars. De derde fles ging er ook in, zonder moeilijkheden. Nu kijken of het goed gaat met de 4de en 5de fles.

Trouwens zijn er nog meer moeders met baby's die boven de groeicurve uitsteken? Of ben ik de enige moeder met een groot kindje?
    Ik zou het fijn vinden om jullie voedingsschema ook te lezen...

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook een groot mannetje 5415 en 60cm. Hij krijgt ook 5x180 en doet het hier gelukkig goed op :)

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    een kleine van 5 wkn aan de 200 ml voeding? (180+6) vindt ik zelf echt ontzettend veel. persoonlijk zou ik de voeding gaan indikken met nutriton zodat hij daar wat meer moeite mee heeft om te drinken en waarschijnlijk doordat hij wat moeier wordt van die flessen langere tijd verzadigd zal zijn. vindt het echt heel veel om nu al te gaan verhogen, want je weet niet of hij genoegen neemt met 5 flesjes van 200 stel dat hij gewent blijft aan die 6 flesjes komt hij met 5 wkn wel al ruim over die max heen, waar ik normaal gesproken niet zo veel moeite mee heb, maar een kindje van die leeftijd?

lijkt me toch niet echt goed, kan het wel een groot kindje zijn, maar de niertjes moeten zich ondanks zijn leeftijd net zo kunnen ontwikkelen als die van elk andere baby en zoveel voeding kunnen die niertjes volgens mij echt nog niet aan hoor, daarbij wat wil je als je 3wkn verder bent gaan doen als hij dan nog niet genoeg lijkt te hebben aan die flessen, nog meer gaan ophogen?

ik zou toch eens kijken of het geen andere oorzaak heeft dat hij zo onverzadigd lijkt, kinderen met reflux lijken ook alleen maar te willen drinken omdat ze zo minder last van hun maag hebben, maar dit doet meer kwaad dan goed omdat ze dan te veel voeding krijgen.
    succes

6. amalia1

amalia1 Actief lid

Jun 17, 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    lovely & mamatje bedankt voor jullie reactie.
    @ mamatje: inderdaad, ik vind het ook best veel voeding voor een kleintje en dat hield mij tegen om te gaan verhogen, goh...vind het zo moeilijk. Ik denk dat ik ook verder zal kijken. Dankje.

7. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Ter info: Veel kinderartsen houden de regel aan van 150 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Met 5,84 kg wordt dat dan 876 ml per dag. Dus bij 6 voedingen is dat 146 ml en bij 5 voedingen 175 ml.

Nu doet het CB hier niet zo moeilijk als je boven die 150 ml komt, maar ik zou het toch wat in de gaten houden ivm risico op overgewicht later. Als hij met meer voeding gewoon zijn eigen groeilijn blijft volgen dan heeft hij het waarschijnlijk gewoon nodig, zou ik zo denken. Daar gaan we bij die van ons wel van uit. En als het na een week niet beter gaat, gewoon terug naar het CB. Wel jammer dat ze niet gezegd hebben hoeveel hij mag.

8. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    hij krijgt nu al 6 keer 165- 150+5=165

samen is dat al 990 als hij alles opdrinkt.

met 5 keer 200 krijgt hij maar 10cc oer dag meer.

9. LovelyDK

daarom leek mij ook niks mis met 5x180 :)

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ja beagle, maar je hebt het hier over een kindje van 5 wkn oud. dat is gewooneweg veel te veel, dat kunnen de niertjes echt nog niet aan, en wat ik eerder al zei, wat als blijkt dat zelfs dat niet genoeg zou zijn?

5x 200 is normaliter echt wel de max, nu ben ik niet zo iemand van de regels en ben zelf ook meerdere malen over die max heen gegaan maar met een kleine van die leeftijd is dat gewoonweg niet goed.

11. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    nee snap ik maar ik begrijp uit haar verhaal dat het CB absoluut geen problemen ziet in de hoeveelheid die hij nu krijgt ....sterker nog..ze mag zelfs ophogen.

Beetje vreemd dan....

12. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ha meis, Jenna is ongeveer net zo zwaar als jouw mannetje (alleen is Jenna 3 maanden maar leeftijd maakt niets uit) ik mag haar 5 voedingen aanbieden van 180/6 dus 200cc. Vaak komt ze maar uit op 4 flessen per dag en dan geef ik de laatste fles 210/7 = 235 cc ik heb dit nagevraagd en dat mocht van het CB, ik weet alleen niet zeker of jouw mannetje omdat hij 5 weken is ook al maar 4 flessen mag maar ik zal als ik jou was zoveel mogelijk proberen 5 flessen te geven, bied hem 200cc aan en als hij aangeeft niet meer te willen ook vooral niet aandringen.

succes!

13. LovelyDK

Precies ik zou ook gewoon aanbieden en kijken wat hij drinkt... als die genoeg heeft houdt die zeker wel op met drinken..

14. ilona1980

ilona1980 Lid

Mar 12, 2008
    7
    0
    0
    hey ons mannetje is 7 weken en weegt 5700
    dus ook een flinkerd.
    Wij zaten met precies dezelfde onzekerheid, omdat hij ook veel wou eten.
    een week geleden kreeg hij 6 x 165

nu krijgt hij 5x 200 op advies van kinderarts en dat gaat super soms drinkt hij alles op en ook laat hij geregeld wat staan.
    Hij is nu veel meer tevreden.

15. amalia1

amalia1 Actief lid

Jun 17, 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Hoi dames,
    Dankjewel voor het meedenken. Ik was nog altijd ongerust, heb vanochtend gebeld met het consultatiebureau en ik mag inderdaad 5 x 180 (200 cc) aanbieden en hij hoeft niet alles op te drinken. Nu de afspraak gemaakt om 20 cc te laten staan. Moet nog kijken hoe dat zal gaan. Zeer waarschijnlijk zijn het darmkrampjes waardoor hij blijft huilen. Ik moet zeggen dat het huilen na de fles inderdaad stukken minder is geworden (want hij kon echt krijsen). Over het algemeen is hij tevreden als ie zijn flesje op heeft en de speen blijft nu wel lekker in de mond.
    @ Ilona: Dankje.

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn meisje is ook groot volgens het CB

Met 7 weken was ze 5180 gram en 58 CM.

Ik geef haar nu 5x 150 cc met 5 schepjes.
    Gisteren ben ik gestart met nieuwe voeding (van nutrilon naar friso comfort) en schijnbaar vind ze dat veeeel lekkerder en sindsdien geef ik haar 180 cc met 6 schepjes...dat mag vanaf 5 kilo :D

Share This Page