Koemelkallergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flunckybubble, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Mijn zoontje was tot hij 2,5 maand oud was een hele erge huilbaby. Na veel onderzoeken zei de kinderarts dat hij reflux en koemelkallergie heeft. Hij is nu bijna 5 maanden en het gaat nu super goed. Hij is erg vrolijk en kraait volop. Hij krijgt nu al 2,5 maand speciale voeding (Friso Allergy Care) en medicijnen voor de reflux maar aangezien hij over 1 maand een half jaar is wordt het tijd voor vaste voeding en wilde de arts dat we thuis gingen provoceren.

Volgende week moeten we terug naar de kinderarts en daarom moesten we afgelopen woensdag beginnen met de provocatietest. Nu zijn we 4 dagen bezig en elke keer krijgt hij erge krampjes tijdens de fles en huilt weer erg als hij die koemelkeiwitten krijgt dus het lijkt erop dat hij er nog steeds niet overheen is gegroeid. Is echt zo zielig om te zien en hebben het gevoel dat we weer terug bij af zijn. Vandaag hebben we hem niets gegeven want voor ons is het nu wel duidelijk dat hij nog steeds niet tegen die eiwitten kan. Ook heeft hij gelijk wat uitslag op zijn gezichtje gekregen dus we stoppen ermee.

Nu vraag ik me af hoe dat nu verder gaat kwa voeding enzo. Ik weet dat we dalijk begeleiding krijgen bij een dieetiste maar wil toch vast wat info van hoe nu verder. Hoe hebben jullie dat aangepakt en wat voor voeding kan je maken en zijn er misschien receptenboeken te verkrijgen want weet echt niet waar ik moet beginnen :oops: ?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Je kan bij het voedingcentrum een boekwerk krijgen met spullen waar geen koemelk eiwitten inzitten.

Ik heb dat toen ook gedaan, je hebt er heel veel aan moet ik zeggen
    Verder als je zelf je spullen klaar maakt weet je ook wat er inzit.
    Ik vond het de eerste maanden het makkelijkste maar na mate ze meer gaan eten en mogen eten word het moeilijker moet ik zeggen.

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ik kijk bij alles bij de ingredienten....vervelendmaar dan weet ik iig wat er in zit...meestal staat er onder de ingredienten een dingetje..allergenen:......... en daar staat dan ook koemelkeiwit of melk eiwit of iets dergelijks....staat er niet altijd o maar meestal wel...

veel potjes van zijn leeftijd mag ie wel gewoon, en je het plantaardige boter voor op brood...linera volgens mij...tis is niet zo moeilijk als het lijkt maar je moet wel even je slag te pakken te krijgen dr mee...

4. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Tjonge jonge F. denkt zo'n kinderarts dan, na zo'n korte tijd al, dat je zoontje er al over heen gegroeid is. Ik ben op internet tegenkomen, dat de meeste kindjes er met 4/5 jaar pas over heen zijn gegroeid.

Ik vind het zo vreselijk dat ik moeders hier steeds hoor over die provocatietesten. Waarom provoceren als na het overstappen op andere voeding al wel duidelijk is dat je kindje een allergie heeft. Het komt er op neer dat je je eigen kind moet gaan pesten, want jouw zoontje is in een paar maanden tijd heus nog niet van die allergie af.

Lees mijn topic dat ik over KMA (Koemelkallergie. Wanneer ontdekt?) heb geopend maar eens. Daarin raad ik mensen ook aan om eens in het alternatieve circuit verder te kijken, want je kunt er voor zorgen dat je zoontje van zijn allergie verlost wordt en dan ben je veel beter af.

;) Frieda

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ben het hier niet mee eens. een KA denkt niet dat het kindje er overheen is gegroeit maar wil zeker vaststellen of het koemelk allergie is. ja het ik klote dat een baby er heel heftig op kan reageren maar zoals hier het geval is is dat mijn zoontje dus geen KMA blijkt te hebben terwijl alles erop leek. maar door de provocatie test is het duidelijk geworden dat het niet zo is.

en 85% groeit binnen 1 jaar over KMA heen.

en een provocatie test word gedaan zodat de voeding vergoed kan worden door de verzekering. die wil bewijs zien en het kan haast niet anders dan zo. wanneer een KA een resept uitschrijft word het vergoed en scheeld een hoop geld want de voeding is niet goedkoop.

en nog even over dat alternatieve dat is niet voor iedereen het beste.
    er zijn ook mensen die simpelweg daar het geld niet voor hebben of dat het gewoon niet werkt bij hun.
    dus scheer niet alles over 1 kam en hou het individueel . het is wel echt geweldig dat het bij jou heeft geholpen hoor!

ik bedoel dit niet om je af te kraken of te willen aanvallen maar wil laten weten dat een provocatie test echt niet voor niets is en ze het niet voor hun plezier doen!

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Bedankt voor je commentaar Marijee.
    Ik voel me niet aangevallen hoor en vind het juist goed dat je jouw mening hier aan toevoegt. Ik vind het echter jammer dat je alleen al voor de verzekering dit soort testen moet doen, terwijl voor sommige ouders echt heel duidelijk is, na overstappen op andere voeding, dat hun kindje KMA heeft. We betalen ons verdorie al blauw aan die zorgverzekering en dan krijg je veel dingen nog niet eens vergoed ook. Kinderartsen zouden daar wat soepeler mee om moeten gaan en het zou dan genoeg moeten zijn om gewoon naar het verhaal van mensen te luisteren. Je komt toch ook niet voor niets met de klachten van je kindje bij hen.

Maar dat 85% er binnen het jaar overheen groeit, wist ik niet, dus dan heb ik ook weer wat geleerd. Zoals jij schreef, heb jij dus ook ervaring met zo'n provocatie-test en ik zou dan ook graag willen weten, hoe ze dat precies doen. Want als je dus zelf moet provoceren gaan ze dan bij jouw thuis zitten om te kijken wat er gebeurt? Want je kunt ze toch ook vanalles wijsmaken. Of moet je die provocatie-test echt in het ziekenhuis doen? Een kindje hoeft namelijk toch ook niet altijd zo'n heftige allergie te hebben dat meteen bij het eerste flesje koemelk al een reactie optreedt. Veel kinderen gaan zich na verloop van tijd steeds minder goed in hun vel voelen, maar reageren dus wel op koemelk. En dan zou je dus geen vergoeding kunnen krijgen als er niet meteen een duidelijke reactie is?

En reageerde jouw zoontje dus eerst goed op de koemelkvrije voeding en leek het dus op KMA? Maar bleek dan na provocatie dat diezelfde klachten niet terugkwamen? Zou dan graag even wat meer willen weten. Maar voel je niet verplicht hoor om te antwoorden.

En wat het alternatieve betreft, heb ik ook in mijn andere topic aangegeven, dat iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt en je het ook altijd naast de reguliere weg moet inzetten. En ik snap ook dat het niet voor iedereen betaalbaar is. Het ligt er trouwens ook aan hoe je verzekerd bent maar de meeste alternatieve therapieen worden tegenwoordig wel (deels) vergoed.

;) Frieda

7. m0slimaatjuh

13 mrt 2009
    63
    0
    0
    Misschien een domme vraag van mij, maar hoe weet de arts dat het gaat om koemelkallergie?
    Mijn zoontje stikte in t begin heel erg als hij melk dronk, wij zijn overgegaan op de Pepti en toen op de Nutramigen. Dit heeft 7 maanden geduurd. Toen ben ik op eigen initiatief overgestapt op de nutrilon standard en toen met hij 11 maanden was ging ik op gewone melke over met vit D.
    Hij bleef dezelfde symptomen houden, ook veel uitslag en hoesten en slijm en het stikken. Toen hij 1 jaar was was hij heel erg griepig. Ik ging naar de huisarts, dacht misschien heeft ook pijn aan zn oortjes of een bacterieinfectie in zn amandelen. Verteld ze mij dat hij geen griep had, maar bronchitis!
    Ben sindsdien hem minder melk gaan geven en hij gebruikt een inhalator. Het gaat nu heel goed met hem, hij eet goed, groeit goed, stikt niet meer, helemaal niets!
    Dus ze hebben al die tijd een verkeerde diagnose gesteld, zowel de huisarts, als de kinderarts, als de consultatiebureau. En ik heb ze heel vaak gezegd dat in de familie astma en bronchitis voorkomen, mijn man heeft nl zelf ook bronchitis.
    Daarom is het verstandig om zelf te kijken hoe je kindje het doet en niet alleen maar op hun advies af te gaan. Bij een kind dat nog niet zelf kan aangeven wat t voelt, wordt gauw een verkeerde diagnose gesteld.

8. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Mijn zoontje zat helemaal onder de uitslag, zijn ontlasting bleef soms 1,5 week weg, erg veel huilen, spugen en erge last van krampjes en winderigheid. Dit zijn allemaal symtomen die duiden op koemelkallergie. We hebben voordat we erachter kwamen, 4 verschillende voedingen geprobeerd incl. borstvoeding maar hij bleef huilen. Toen eenmaal overgegaan om te Allergy Care en van de 1 op de andere dag waren de klachten over. Gelijk de volgende dag goede ontlasting en sindsdien iedere dag ontlasting gehad, geen uitslag meer, geen krampjes, een lekker vrolijk tevreden mannetje.

Nu afgelopen woensdag weer begonnen met de Omneo waar hij hiervoor ook opzat en de dezelfde klachten kwamen meteen terug dus dat zegt voor ons al genoeg.

9. m0slimaatjuh

13 mrt 2009
    63
    0
    0
    @Flunckybubble: gelukkig! Je hebt op diverse sites allemaal recepten voor babies met koemelkallergie. Ik weet alleen niet meer welke sites. Tis voor mij nu een lange tijd geleden dat ik me daarmee bezig hield. Ik zou zeggen google er maar op los, je komt vast wat tegen.

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @frieda.. ben blij dat je het goed opvatte. vind het altijd lastig op het forum omdat je niet iemands klank erbij kan horen op welke toon die gene het verteld waardoor het vaak nogal verkeerd over kan komen.

en indd belachelijk dat de verzekering zo moeilijk doet. ik snap het ook niet. je komt indd niet voor niets met die klachten na de kinderats of huiarts.
    meestal doen ze de eerste 3 maanden niet moeilijk maar daarna willen ze het bewezen hebben.

ik heb indd ervaring met een provocatie test.
    toen mijn zoontje ruim 1 maand was kreeg hij opeens bloed bij ze ontlasting wat steeds meer werd. na 3 x huisarts heb ik me laten doorverwijzen naar de kinderarts want de HA gooide het steeds op een infectie maar hij had geen koorts dus ik vertrouwde het niet.

de kinderarts vond hem er niet ziek uit zien en vermoede dus een koemelk allergie. gelijk koemelk vrije voeding voorgeschreven gekregen en na 2 dagen was het bloed bij ze ontlasting weg en na een aantal dagen werd hij rustiger.
    dus het zag er echt na uit dat hij KMA had.
    na 8 weken friso allergy care vond de kinderarts het tijd om te gaan provoseren en te kijken of het echt koemelk allergie was. omdat je kindje anders voor 1 jaar de stempel koemel allergisch kindje krijgt en er dus veel zal veranderen en dat alles over de bijvoeding via een dieetiste moet.
    ik moest 2 afspraken maken in het ziekenhuis voor 2 ochtende in 2 opvolgende weken.
    dinsdag 10 maart was de eerste test en hij kreeg in het ziekenhuis steeds een beetje voeding uit de fles ( soms beginnen ze met een spuitje) ze beginnen met 10 cc en na 20 minuten 20 cc en zo gaat het elke 20 minuten omhoog tot de 80 a 90 cc.
    uiteindelijk hebben ze dan ongeveer 250 cc in 1 uur en 3 kwatier gekregen dus een behoorlijke hoeveelheid.

de 2de provocatie dag gaat het precies hetzelfde.
    dat was bij Kian op 17 maart dus precies een week later. ze mogen sochtends ook maar weinig eten thuis omdat ze goed honger moeten hebben en het maagje leeg moet zijn zodat de koemelk niet word vermengt met de koemelk vrije voeding.

je weet zelf niet welke dag hij wat krijgt. zelfs de verpleegsters weten dat niet. alleen de dieetiste weet dat die de voeding klaar maakt. de ene dag krijgt hij een voeding met koemelk en andere dag koemelk vrije voeding. de voeding ruikt hetzelfde het ziet er hetzelfde uit dus je weet het verschil echt niet.

het klopt dat niet alle kindjes gelijk reageren op een beetje koemelk in het lichaampje, daarom krijgen ze ook een behoorlijke hoeveelheid en moet je hem ook thuis nog erg goed in de gaten houden want als een kindje koemelk allergie heeft dan reageerd het lichaampje eigelijk altijd wel alleen de vraag is hoe. ene kindje krijgt gelijk uitslag enzo endan is het natuurlijk gelijk duidelijk. andere kindje word alleen wat onrustig, word heel erg moe en slaapt veel meer. wil niet meer eten en dat soort kleine dingetjes. daarom zit er ook een week tussen. een week ongeveer na de laatste test ga je langs de kinderarts en word daar de envelop geopend met een briefje erin waarop staat wanneer je kindje koemelk heeft gehad.

uiteindelijk heb ik helemaal niets bij mijn zoontje gemerkt en blijkt hij dus geen KMA te hebben.
    mocht hij nu wel wat hebben gehad dan word de test herhaalt wanneer hij een half jaar was en als blijkt dat hij nog allergisch is weer met 1 jaar getest en zo gaat het elk half jaar door.

het kan indd ook zijn dat ze je thuis een provocatie test laten doen maar dat is vaak wanneer je het via het cb doet of HA. die hebben dan koemelk vrije voeding geadviseerd om het te proberen. bij een kinderarts gebeurt het altijd via een blinde test in het ziekenhuis.

wanneer het thuis gebeurt moet je zelf thuis je kindje weer een dag koemelk geven en kijken hoe hij er op reageerd. het gevaar is wel dat als een kindje er heel erg op reageerd en dus soms gewoon echt heel benauwt kan worden je thuis niets kan. in het ziekenhuis staat echt alles klaar voor wat er eventueel kan gebeuren. spuitjes, beademing, bloeddruk meter en nog veel meer.

en wanneer een kindje vermoedelijk koemelk allergie heeft betekent het dat het lichaampje al is begonnen met de stof aan te maken wat de allergische reactie veroorzaakt dus de reactie is al begonnen. en dat is niet zomaar weg na een paar weekjes koemelk vrij voeding. dus wanneer een kindje echt koemelk allergie heeft dan komt die stof hoe dan ook weer naar boven omdat het lichaampje die al heeft aangemaakt.

en een kinderarts neemt altijd het zekere voor het onzekere en als er twijfel is of het kindje nu wel of niet KMA heeft zal je gewoon van KMA uit moeten blijven gaan en word zal de voeding gewoon nog vergoed blijven worden en het later weer opnieuw testen.

ik hoop dat ik je vragen zo heb beantwoord en als je nog wat vragen hebt vraag het dan gerust ;)

11. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    @ Marijee.....

Het is inderdaad zo, dat je op papier soms heel anders over kunt komen dan dat je het bedoelt, maar in elk geval heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik denk dat veel mensen, die in hetzelfde schuitje zitten, hier iets aan hebben.

Ik ben inderdaad op advies van het CB met koemelkvrije voeding begonnen en moet hen dus binnenkort even laten weten, hoe Noëlle hier op reageert. Het lijkt er echter op, dat ze hier wel goed op reageert, want ze huilt al veel minder en vorige week leek ze ook steeds beter te gaan slapen. Momenteel slaapt ze echter weer waardeloos (overdag alleen hazeslaapjes en 's avond slaapt ze helemaal niet, alleen de nachten gaan goed), maar haar lichaam heeft natuurlijk ook nog wel even tijd nodig om van de 'schade' die de koemelk heeft aangericht te herstellen.

Via de bioresonantie-therapie weet ik nu dus ook wel zeker, dat ze KMA heeft, maar ik moet dus maar even zien hoe dat met vergoeding door de zorgverzekeraar wordt geregeld. Wij zijn gelukkig in de positie, dat we het ook wel zelf zouden kunnen betalen, maar ik vind het wel een hele smak geld, wat je voor die voeding moet betalen. En ik vind het dus ook waardeloos voor mensen met een laag inkomen, dat er door de zorgverzekeraars zo verschrikkelijk moeilijk wordt gedaan over vergoeding van die voeding, alsof je het voor je lol wilt gebruiken.

Ergens is het trouwens ook wel heel logisch dat veel kinderen geen koemelk verdragen, die melk is namelijk voor kalfjes bedoeld en niet voor mensen. Melk schijnt uberhaupt niet zo goed te zijn voor mensen en werkt ook heel verslijmend, waardoor ook zoveel mensen last hebben van luchtwegproblemen. Maar goed, dat is weer een andere discussie.

;) Frieda

12. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    @Marijee, dat lees ik overal op internet en dit zeiden ze dus ook op het cb dat je deze test niet thuis mag doen tenzij ze het vanuit het ziekenhuis goed begeleiden maar 9 van de 10 keer gebeurt deze test in het ziekenhuis omdat je kind in een allergische shock kan raken.

Bij ons is dit dus niet het geval. Wij moeten de test thuis doen zonder goede begeleiding terwijl we wel bij een kinderarts lopen vanaf het begin :( . Ik moet wel contact houden met het ziekenhuis voor als het misgaat maar de kinderarts zei dat wanneer Lenn een allergische reactie geeft, we terug moeten naar de dosis waar het wel goed ging. Nou we zijn er helemaal mee gestopt want ze kunnen me wat in dat ziekenhuis hoor! Stom he dat dit overal anders is! Het wil dus niet altijd zeggen idd dat wanneer je onder begeleiding van een kinderarts staat, ze deze test altijd in het ziekenhuis doen. We hebben een machtiging tot 12 april dus ze zal nu wel een nieuwe aanvragen. Zal de volgende test dan weer rond zijn 1 jaar zijn of willen ze in die tussentijd ook nog dat je een test doen van de verzekering?

We hebben afgelopen vrijdag de laaste dosis gegeven maar merken nu nog steeds dat hij hier nog last van heeft. Hij huilt nog steeds veel meer dan normaal en heeft echt erge krampjes. Duurt natuurlijk weer ff voordat die rotzooi uit zijn lichaampje is :cry: .

Maar hebben jullie jullie kleintje echt pas vanaf 6 maanden potje gegeven of toch al iets eerder?

13. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Hoi Flunckybubble,

Op het CB werd tegen mij gezegd, dat je beter pas vanaf 6 maanden kan beginnen met bijvoeden. Maar wanneer je kindje toch al wel wat meer vulling nodig heeft en er dus gewoon aan toe is, om wat meer eten te krijgen, mag je wel rijstebloem gaan geven. Rijstebloem is namelijk wel hypo-allergeen, zei de VP op het CB.

Je kan dus rijstebloem aan de fles toevoegen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een bordje rijstebloempap maken, zodat hij ook al van een lepeltje leert eten.

;) Frieda

14. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

@frieda.. als je echt zeker weet dat ze koemelk allergie heeft zou ik gewoon zeggen dat je die provocatie test hebt gedaan en ze er niet goed op reageerde. ik weet niet of je via hun je voeding vergoed kan krijgen of dat de kinderarts of huisarts dat moet doen.
    ik ben een alleenstaande moeder die ook alles alleen moet betalen dus ik was erg blij dat de voeding gelijk werd vergoed want ik had het echt niet kunnen betalen.

@Flunckybubble.. wat belachelijk dat je de test thuis moet doen als je bij een kinderarys loopt. indd de kans is er op een allergische shock en als er daar niet optijd hulp bij is dan wil ik de gevolgen niet weten.
    maar zoals jij het nu brengt vraag ik me af waarom je nog steeds koemelk moest geven ook al is het de laagste dosis:( het is na de eerste toch wel duidelijk dat je kindje KMA heeft!

en ik ben bij kian nu begonnen met eerste paar hapjes fruit omdat ik zeker weet dat hij geen KMA heeft maar als je kindje KMA heeft moet dat via een dieetiste omdat er kans is dat je kindje voor meer voedingsstoffen allergisch is.
    wat frieda zegt mag indd wel.. kian krijgt vanaf hij 2 maanden is al rijstebloem omfdat hij niet meer genoeg had aan alleen fles omdat die KMA vrije voeding zo licht verteerbaar is.

15. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    @ Marijee, Kreeg jij die voeding dan in eerste instantie wel zonder meer vergoed? Ik weet dus voorlopig nog niet hoe er hier mee omgegaan wordt en het ligt misschien ook wel aan de verzekeringsmij waar je bij bent, maar heb er inderdaad ook al aan gedacht om het CB maar gewoon wijs te maken dat ik al geprovoceerd heb.

Nou ja, we zien wel hoe het loopt, ik laat haar ook eerst maar weer testen via bioresonantie (omdat ze nu ook behandeld is voor haar allergie) om te kijken of ze nog reageert op koemelk en anders kan ik te zijner tijd ook gewoon langzaam weer proberen hoe het gaat met de gewone voeding.

Maar voorlopig gaan we maar even gewoon door met de koemelkvrije-voeding, want wat voor voeding je ook gebruikt, het is natuurlijk voor geen enkel kind goed om steeds van voeding te wisselen. Baby's zijn natuurlijk uberhaupt nog gevoelig wat hun darmpjes betreft, dus daar moet je ook in het geval dat er geen allergieen spelen voorzichtig mee zijn.

;) Frieda

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @frieda.. de kinderarts had voor mij gelijk een resept uitgeschreven voor 3 maanden friso allery care dus bij mij werd het vanaf het eerste pakket vergoed. dat was 16 januari dus tot 16 april krijg ik het vergoed. bij welke verzekering zit jij?
    want als jij een resept hebt voor de baby voeding van een arts dan vergoed elke verzekering het gedeeltelijk of helemaal dat verschilt wel geloof ik.
    moet je wel elke keer voeding bij de apotheek bestellen.
    ik moet woensdag na de kinderarts en daar krijg ik een schema om de koemelk weer te introduceren. omdat je niet opeens weer koemelk mag geven in grote hoeveelheden want dan raakt dat lijfje helemaal van slag. dus steeds iets meer normale voeding bij de fles in.

en indd te vaak van voeding wisselen is niet goed voor de darmpjes.
    hoe lang krijgt je dochtertje nu koemelk vrije voeding?

17. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    @ Marijee,

Noëlle krijgt nu 10 dagen Friso Intensief HA. De Friso Allergy Care, die jij gebruikt is zelfs voor ernstige koemelkallergie las ik net op de website van Friso. Ik ben verzekerd bij Avero en heb daar het meest uitgebreide pakket. Vanwege mijn reuma ben ik zo uitgebreid mogelijk verzekerd, omdat ik zelf ook wel veel gebruik maak van alternatieve geneeswijzen. Mijn man is veel minder uitgebreid verzekerd, maar je kinderen zijn automatisch meeverzekerd met degene die het beste verzekerd is, dus dat scheelt misschien in mijn geval. Nu nog maar zien of ik de HA-voeding dus ook vergoed ga krijgen.

Al met al lijkt Noëlle wel heel goed te reageren op deze nieuwe voeding, want ze is echt een stuk tevredener. Ze kan zich nu zelfs gemakkelijk een half uur tot 3 kwartier vermaken in de box en voorheen was ze dat na nog geen 10 minuten al zat. Ze redt het nu ook wat beter om wat langer wakker te zijn. Meestal moest ik haar na een uur wakker zijn al wel weer naar bed brengen, want als ze te moe werd, lukte het slapen al helemaal niet meer. Momenteel kan ze ongeveer 2 uur wakker zijn en dan breng ik haar weer naar bed. Nadat we afgelopen weekend weer behoorlijk aan het klungelen waren met het slapen trouwens, heeft ze vanmiddag wel weer 3 uur achter elkaar geslapen, dus dat lijkt nu ook ineens weer wat beter te worden. We wachten dus maar weer af, hoe alles verder zal gaan verlopen, ze zal waarschijnlijk wel steeds rustiger worden nu met die nieuwe voeding, want het staat voor mij wel vast dat koemelk de grootste boosdoener van al haar klachten was.

;) Frieda

18. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik weet bij Tess niet of ze een koemelkeiwit allergie heeft, maar we zijn wel voorzichtig omdat ik het wel heb gehad en Tess toch al erfelijk belast is met allergieen.
    Voor Tess koop ik alpro soja producten ( melk, vla, yochurt) en verder kijk ik bij alles of er koemelkeiwit in zit.
    En ze krijgt nutilon hypoallergeen flesvoeding.

Deel Deze Pagina