Ik vermoed dat Bas Koemelkallergie heeft. We hebben 4 behandelingen bij de osteopaat gehad vanwege zijn nekwervels die vast en scheef zaten. Ook spuugt Bas erg veel. Geen reflux, want het is niet met een boog. Uit zich zelf kan hij niet poepen. We hebben forlax junior van KA gekregen, maar hiermee kan hij nog maar 1 keer in de 2 dagen poepen. Nu hebben we orthiflor start en hiermee gaat het goed. Wel zitten er vaak groene stukjes tussen. Ook ruikt het erg zuur. Ik dacht zelfs al aan tandjes, maar daar is niks van te bekennen. Nu heeft hij weer wat hardere ontlasting, omdat we zijn begonnen met fruithapje. Hier heeft hij dus ook weer krampjes van. Dus toch maar ff stoppen nog met fruithapje. (hiervan heeft hij overigens niet gespuugd) We hebben een yoghurt toetje (V.a. 4 mnd) geprobeert, maar deze paar hapjes heeft hij helemaal uitgespuugd. Bas huilt ook erg veel en laat veel windjes. Hij overstrekt zich minder dan voor de behandelingen bij de osteopaat, maar nog wel genoeg. Hij is al zeker 6 weken verkouden en roggelt ook erg. Ook piept zijn ademhaling (hij heeft hier ventolin voor gekregen) Nu heeft hij hier een oorontsteking bijgekregen. Soms is het rood rond zijn ogen. En af en toe vlekjes in zijn gezicht, maar na een paar uur weer verdwenen. Ook komt Bas maar gestaag aan. Soms mogen we blij zijn met 100 gram in de week. We merken dat hij ook niet altijd de fles meer wil hebben (net alsof hij weet dat hij ziek wordt van de melk die erin zit) Ik heb al eerder bij de KA aangegeven dat ik denk dat hij Kma heeft, maar dit werd toen weggewuifd met het feit dat we daar nog maar eens niet aan moesten denken, omdat hij toen verder geen symptomen had en nog heel erg jong was en alle baby's hebben krampen en moeten spugen. Maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn. 7 mei moeten weer naar de KA dus dan ga ik het zeker nog eens ter sprake brengen. Ik wil uit mezelf ook geen koemelkallergie voeding gaan kopen, dat wil ik dan toch in overleg doen met KA of CB. Wat denken jullie zou mijn zoontje KMA kunnen hebben?
Zo te lezen zou het heel goed kunnen hoor, zou echt even alle klachten noteren en het 7 mei even bespreken met de KA. En vragen (eisen) om een allergietest!
Bas heeft wel kans op kma aangezien mijn man hooikoorts heeft en vroeger ook astmatische bronchites. Ook hebben zijn ouders ook kma vermoedt, maar vroeger werd daar te weinig aandacht aan besteedt. Ikzelf heb ook altijd veel gespuugd en gehuild. Dat is verder nooit uitgezocht. Ineens was het over (ongeveer toen ik ging lopen, ongeveer één jaar) Ik zou er niet versteld van staan dat wij beide een (lichte) vorm van kma gehad hebben.
als jullie zelf ook een allergische geschiedenis hebben, is dan niet aangeraden om hypoallergene voeding te geven? ik weet niet wat je nu voor voeding geeft, maar ik zou dit echt aankaarten bij je HA of cb om toch voeding voor koemelkallergie te gaan geven, wat deze hele lijst met symptomen wijzen er toch echt op. sterkte met je mannetje.
Dank je wel. Nee, dat is verder niet aangeraden. Toen ik met flesvoeding begon hebben we in het begin wel Hypoallergeen voeding gegeven, maar hierop reageerde hij net zo als dat hij nu ook doen met Friso comfort. Ondanks die dikke voeding blijft hij spugen. Echt een flinke spuugdoek vol. Om jullie een idee te geven: Ik heb 30 spuugdoeken en die zitten toch wel allemaal een keer om de 3 dagen in de was. In hypoallergene voeding zit hoe dan ook nog koemelk dus mocht hij kma hebben dan kreeg hij het door die voeding alsnog binnen.